Nejste přihlášen/a.
Pokud potřebuji spolehlivě uložit svá data,je dražší varianta SSD skutečně natolik spolehlivější,žý se přes podstatně vyšší cenu vyplatí investovat do tohoto úložiště?
Souhlasím s @kangaroo. Shrnul bych, že používat SSD jako externí úložiště nemá valný smysl. S vyšší kapacitou SSD neúměrně vzrůstá jeho cena. Spolehlivost je srovnatelná, každý má nějaké nešvary. K záložním datům nebudete přistupovat tak často, abyste plně využil vyšší rychlost tohoto disku, za kterou si však silně připlatíte.
Zdravím
Probíral jsem to s odborníky, protože mě odešel hardisk v notbuku. Klasiku už zřejmě neseženu (jedině někde v bazaru). Doporučili mě abych OS s bootováním dal na vnitřní SSD (64 GB za zhruba 1500 Kč) a data ukládal na externí klasický disk. Nabutování systému prý je skoro okamžité a spotřeba proudu malá. Asi je to nejlepší řešení vzhledem k poměru cena / výkon. Spolehlivost SSD se zvyšuje vnitřní logikou, která zajišťuje aby se mazání dat na SSD rovnoměrně rozprostřelo po celém disku, ale zatím s tím není dlouhodobá zkušenost. Jako úložiště dat bych to neriskoval. Ale vývoj jde dopředu, kdo ví.
Mít notebook a v něm jen systémový disk a tahat k tomu externí, to radši déle bootuju. Notebook má být mobilní zařízení a nebudu si jeho mobilitu zhoršovat externím diskem. Uvažoval jsem nad tím teď před vánoci, nakonec zvítězil HDD 1TB a všechno důležité se mi do něj vejde na externí si udělám zálohu. Až bude rozumná kapacita za rozumnou cenu, pak do toho půjdu.
SSD mají ještě jiný problém, kvůli kterému nejsou vhodné na data, ač se to někomu může zdát divné, tak i SSD může kleknout a celkem víc nečekaně než HDD a data se z něj pak dostávají podstatně hůře než z HDD.
2,5 " plotnové disky se nedají sehnat, jo? Jinak jestli někdo chce SSD i HDD do noťasu, tak se to řeší vyrváním optické mechaniky, místo ní se pomocí rámečku zabuduje SSD. Jak píše bmx@, je blbost mít notebook a tahat k tomu ještě externí heblo. Ale to je na rozhodnutí každého soudruha...