Pro Pt - Helios Orange

Od: Datum: 11.10.13 11:47 odpovědí: 3 změna: 11.10.13 23:02

Dobrý den,

narazila jsem na to, že uživatelka "Pt" má zkušenosti s programem Helios Orange. Tímto bych jí chtěla požádat o pomoc... prosím

Dělám sklady. Mám zrealizovanou příjemku, bohužel byla na špatné množství. Udělala jsem tedy storno. Ale... storno je nevím proč v jiné hodnotě než původní příjemka. Moje otázka zní: co se stane když nechám ve skladě tu původní a storno příjemku zrealizovanou, ale nebudu to učtovat? Pořídila jsem si novou příjemku ve správném množství a tu zrealizuji a zaúčtuji. Nebo mám zaúčtovat i ty špatné doklady s tím, že rozdíl mezi pův. špatnou příjemkou a stornem dám na vnitropodnik. doklad? Nebo lze upravit částky při účtování tak aby byla pův. příjemka a následné storno ve stejné hodnotě a tím by se to vyřešilo? Jsem už zoufalá, programátoři neberou telefon a mě tlačí čas... Díky moc za rady od kohokoliv


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: pt®
Datum: 11.10.13 22:16
avatar

"kajdo", jsem třetí rok v důchodu ale pátrám v paměti. Musela jsete někde v příjmu udělat chybu, buď v ceně, v množství, v DPH. raději udělejte znovu kontrolu. Je to zvláštní, nezasahovala jste do původní příjemky? Myslím zrealizovala, pak odrealizovala, něco doplnila, změnila. Ale i tak by měla být hodnota stejná. V tom případě jedině programátora, od kterého máte program, aby Vám tu špatně přijmutou příjemku vygeneroval. Ještě není konec měsíce je čas na uzávěrku, jistě se Vám programátor ozve. Nemusela jsem nikdy řešit takovou situaci vnitropodnikovým dokladem. Chcete upravit částky v pův. příjemce, aby se shodovaly se stornem, bylo by to řešení, stejně jste v té první příjemce měla chyby. - pt

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kajda*
Datum: 11.10.13 22:39

"pt" - do pův. příjemky se už nedalo zasáhnout díky té realizaci, proto jsem vygenerovala storno, nenapadlo mě ale že bude v jiné hodnotě než pův. doklad. Kontrolu jsem provedla, bylo stejné množství, cena celková i cena za měrnou jednotku, přesto to při účtování chtělo zaúčtovat jinou hodnotu v obou dokladech. Od programátora mám vychytávku na odrealizování, které jinak nejde - v Akci dát položku "generovat storno", potom storno zrealizovat, opět položka Akce a tam vybrat "zrušit storno a pův. doklad". Tím by se smazalo jak storno tak ta špatná příjemka a mohla bych v klidu zadat správnou příjemku, ale hlásilo mi to že je někde rozdíl - bud v ev. ceně, množství nebo celk. ceně, ale po třech kontrolách jsem chybu nenašla, zdálo se mi to všechno stejné, aspon mě. Občas storno tímto způsobem dělám a vždy bylo vše v pořádku, nevím kde je ted chyba. Tento měsíc jsme museli udělat uzávěrku dřív, takže jsem to vyřešila tak že jsem zaúčtovala pův. špatný doklad, jeho storno a i správnou příjemku, přes vnitropodnik. doklad pouze odúčtuji rozdíl který mi tam visí na účtě 111.

Děkuji moc za radu.

Od: pt®
Datum: 11.10.13 23:02
avatar

"kajdo", pokud jste již v praxi použila položku Akce a tam vybrala "zrušit storno a pův. doklad" a tím se vče smazalo, tak musí být opravdu rozdíl v příjemce a ve stornu. Někdy člověk do dokladu kouká a chybu nevidí. Zítra to znovu zkontrolujte. Nevím s tím účtem 111, aby se to v účtování netáhlo a nedělalo dobrotu. Zkuste se ještě obrátit přímo na webové stránky svazu účetních. http://www.svaz-ucetnich.eu/ a http://ucetni.cz/forum.php

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.