HP laserjet 3300mfp

Od: Datum: 17.06.13 14:22 odpovědí: 7 změna: 18.06.13 13:16

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, jestli někdo neznáte řešení tohoto problému - o těchto chybových hláškách je toho na internetu hodně - prý docela typické pro HP tiskárny, ale zatím jsem nenašel žádné řešení:

Zakoupil jsem tiskárnu HP laserjet 3300mfp - připojena přes USB k notebooku s Win7 64bit - ten si tiskárnu nainstaloval - úspěšně. Tiskárna s počítačem evidentně komunikuje - lze skenovat, odešle se tisková úloha, ale místo stránky, co chci vytisknout se na stránku vytiskne pouze následující chybová hláška:

PCL XL error
Subsystem: KERNEL
Error: UnsupportedProtocol
Operator: 0x0
Position: 0

Ovladače si počítač nainstaloval sám (PCL6), manuálně jsem zkoušel reinstall za PCL5 - bez výsledku. Zapnutí/vypnutí tiskárny rovněž nepomohlo, USB kabel jsem zkoušel vyměnit za jiný, rovněž bez výsledku.

Děkuji za jakoukoli radu!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 17.06.13 14:32

Tiskárnu odinstaluj (v Ovládacích panelech), odsud - http://h20000.www2.hp.com/biz…ng=5&taskId=135&swEnvOID=4063 si stáhni ovladače a tiskárnu nainstaluj znovu.

doplněno 17.06.13 15:09:

PCL5 nebo PCL6 (asi lépe) - ten třetí je ovladač PostScript. Pokud to nefunguje (nevyzkouším, nemám tutéž tiskárnu), pomohlo mi ale nedávno použít pro instalaci jednoho postaršího Packarda na Win7 ovladač z WinXP...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sharkis*
Datum: 17.06.13 14:33

To už jsem zkoušel, bez výsledku. Mimochodem který z těch 3 ovladačů bych měl použít? Zkoušel jsem jak manuální instalaci PCL5, tak PCL6 - ani jeden nefungoval :(

Od: petrib
Datum: 18.06.13 09:17

byla ta chybová hláška u PCL5 i PCL6 naprosto stejná?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sharkis*
Datum: 18.06.13 12:36

ano - stejnou chybu mám vytisklou asi 8x...

Od: sharkis*
Datum: 17.06.13 20:06

První poznatky - v kolonce about mám jiný název ovladače než mám k porovnání - pc nainstaloval ovladač "HP Universal printing PCL 6 (61.141.1.15198)" místo PCL 5. Nastavení je stejné, v preferencích mám vyplý režim mopier, oddělování úloh, HDD nenainstalovaný a kolonky duplex + paměť tiskárny tady ani nemám.

Od: petrib
Datum: 18.06.13 09:15

Záložka Device-Setings není až tak podstatná (koukám, že tam byly pěkné nesmysly - neexistující duplex, HDD, 256MB), důležitější je Printing-preferences - substituce fontů, zapnutá optimalizace tisku, etc.

Přidejte si tu tiskárnu na NB znova ručně a z nabídky na Windows update vyberte PCL5, ať to zkoušíte se stejnou verzí ovladačů, se kterou jsem to testoval před měsícem. Pužijete při testování na jiném PC také PCL5.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sharkis*
Datum: 18.06.13 13:16

Děkuji za rady - problém vyřešen! *ua*

PROBLÉM A JEHO ŘEŠENÍ:

Popis problému viz úvodní příspěvek. Problém byl evidentně způsoben nefungující verzí ovladačů poskytnutých na stránkách společnosti HP. Pro vyřešení problému bylo potřeba odebrat tiskárnu z počítače a ručně nainstalovat znovu - důležitý mezník je pravděpodobně nekliknout na ihned nabídnuté ovladače tiskárny, ale na možnost windows update. Je to otravné, seznam tiskáren a ovladačů se načítal 10 minut bez jakékoli známky aktivity. Poté už stačilo jen zvolit výrobce a sérii tiskárny s ovladačem označeným PCL 5.

Nyní vše funguje jak má. Mnohokrát děkuji za pomoc!*palec*

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.