Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

HP laserjet 3300mfp

Od: sharkis* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal, jestli někdo neznáte řešení tohoto problému - o těchto chybových hláškách je toho na internetu hodně - prý docela typické pro HP tiskárny, ale zatím jsem nenašel žádné řešení:

Zakoupil jsem tiskárnu HP laserjet 3300mfp - připojena přes USB k notebooku s Win7 64bit - ten si tiskárnu nainstaloval - úspěšně. Tiskárna s počítačem evidentně komunikuje - lze skenovat, odešle se tisková úloha, ale místo stránky, co chci vytisknout se na stránku vytiskne pouze následující chybová hláška:

PCL XL error
Subsystem: KERNEL
Error: UnsupportedProtocol
Operator: 0x0
Position: 0

Ovladače si počítač nainstaloval sám (PCL6), manuálně jsem zkoušel reinstall za PCL5 - bez výsledku. Zapnutí/vypnutí tiskárny rovněž nepomohlo, USB kabel jsem zkoušel vyměnit za jiný, rovněž bez výsledku.

Děkuji za jakoukoli radu!

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*
hodnocení

0x

Tiskárnu odinstaluj (v Ovládacích panelech), odsud - h20000.www2.hp.com/... si stáhni ovladače a tiskárnu nainstaluj znovu.

doplněno 17.06.13 15:09:

PCL5 nebo PCL6 (asi lépe) - ten třetí je ovladač PostScript. Pokud to nefunguje (nevyzkouším, nemám tutéž tiskárnu), pomohlo mi ale nedávno použít pro instalaci jednoho postaršího Packarda na Win7 ovladač z WinXP...

sharkis*
hodnocení

To už jsem zkoušel, bez výsledku. Mimochodem který z těch 3 ovladačů bych měl použít? Zkoušel jsem jak manuální instalaci PCL5, tak PCL6 - ani jeden nefungoval :(

petrib

byla ta chybová hláška u PCL5 i PCL6 naprosto stejná?

sharkis*
hodnocení

ano - stejnou chybu mám vytisklou asi 8x...

 

sharkis*
hodnocení

První poznatky - v kolonce about mám jiný název ovladače než mám k porovnání - pc nainstaloval ovladač "HP Universal printing PCL 6 (61.141.1.15198)" místo PCL 5. Nastavení je stejné, v preferencích mám vyplý režim mopier, oddělování úloh, HDD nenainstalovaný a kolonky duplex + paměť tiskárny tady ani nemám.

petrib

Záložka Device-Setings není až tak podstatná (koukám, že tam byly pěkné nesmysly - neexistující duplex, HDD, 256MB), důležitější je Printing-preferences - substituce fontů, zapnutá optimalizace tisku, etc.

Přidejte si tu tiskárnu na NB znova ručně a z nabídky na Windows update vyberte PCL5, ať to zkoušíte se stejnou verzí ovladačů, se kterou jsem to testoval před měsícem. Pužijete při testování na jiném PC také PCL5.

sharkis*
hodnocení

Děkuji za rady - problém vyřešen! *ua*

PROBLÉM A JEHO ŘEŠENÍ:

Popis problému viz úvodní příspěvek. Problém byl evidentně způsoben nefungující verzí ovladačů poskytnutých na stránkách společnosti HP. Pro vyřešení problému bylo potřeba odebrat tiskárnu z počítače a ručně nainstalovat znovu - důležitý mezník je pravděpodobně nekliknout na ihned nabídnuté ovladače tiskárny, ale na možnost windows update. Je to otravné, seznam tiskáren a ovladačů se načítal 10 minut bez jakékoli známky aktivity. Poté už stačilo jen zvolit výrobce a sérii tiskárny s ovladačem označeným PCL 5.

Nyní vše funguje jak má. Mnohokrát děkuji za pomoc!*palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]