3D hry v c#

Od: Datum: 27.03.13 15:12 odpovědí: 12 změna: 29.03.13 11:25

Ahoj, vím,že je tu kopec dotazů tohoto typu, ale nikde jšem nenašel to, co hledám.

potřeboval bych poradit ohledně nějakého "studijního" materiálu(pokud mi pošlete odkaz na nějakou knihu, nebo třeba zdroják nějakého programu v c#, budu moc rád . ) už jsem se naučil základy programování (ať už OOP, nebo strukturovaného programování), ale nevím, co dál. Moc mě nadchlo programování 3d her, ale nevím absolutně vůbec nic o tom jak 3d funguje, poraďte mi prosím nějaký vhodný engine (podpoprující c#) nebo něco, co by mi pomohlo v tvorbě.

děkuju


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.03.13 15:46
avatar

Mohl bys zkusit Source engine. Sice to nemá s C# nic společného, ale možná by jsi se na tom naučil nějaké základy. Seženeš ho na Steamu, když si koupíš nějakou hru běžící na tomto enginu. Občas to bývá ve slevě i do 2€. (nebo možná ani žádné hry nepotřebuješ, ale to si nejsem jistý)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nex
Datum: 29.03.13 11:16
Děkuju za supr nápad, stáhnul jsem a docela dobrý, ale opravdu potřebuju do toho splácat c#
Datum: 27.03.13 16:43
avatar

doporucuju Unity, zucastnovat se prednasek Game developpers session apod, pokud zadnou hru nebudete prodavat postaci vam normalni free verze

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 27.03.13 19:20
avatar

+1 pro Unity

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jokec
Datum: 27.03.13 19:46

:D, jj než takovou hru vytvořiš tak to musiš hoooodně a hoooodně takovych navodu pročist, a bez zkušenosti to nepujde.

Ale co ti mužu doporučit editor modu do valve her ValveHammerEditor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jokec
Datum: 27.03.13 19:48

btw.: hadam že ti je max 20, tim nechci nějak naražet na tvuj věk, ale jen, že takovych lidi jako jsi ty je spousta :), a později uvidiš, že větši zabava je dělani nějakych užitečnych aplikaci než hry.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nex
Datum: 29.03.13 11:20
Ahoj, asi tě to překvapí, ale moc dobře vím, že 3D hry jsou asi to nejtěžší vůbec, a děkuju, je mi jen 14 a zkouším se najít v něčem, co by mě bavilo
Od: nex
Datum: 29.03.13 11:25
Děkuju, chtěl bych se naučit alespoň základy, myslím, že zdroják je to nej z čeho se učit(PS: ale ještě jsem to nečetl, tak zatím nevím
Datum: 28.03.13 09:19
avatar

tady bych jeden odkaz měl.

http://knihy.cpress.cz/programujeme-hry-v-jazyce-c.html

když si myslíš, že na programování her ti stačí základní znalosti, tak ti přeji mnoho zdaru. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.13 20:02
avatar

noo nesouhlasil bych :) do zacatku staci se orientovat v tom, jak programovaci jazyky funguji, umet napr v php postavit nejaky projekt, a stahnout si Unity :) Jsem toho zarnym prikladem :)

doplněno 28.03.13 21:40:

nikde jsem netvrdil, ze to je za 2 vecery hotove :) a to ze nikdo nebude hned zacinat multiplayerem je snad jasne :D
Jen rikam, ze v Unity udelat par triggeru a naprogramovat kolize objektu s playerem apod neni zadna veda, pridat animace, zvuky (akorat to sezere mnoho casu)..., a pro koho ano, koupi si za 300$ wysiwyg asset pro vizualni programovani a nemusi umet lautr nic, jen mit programatorsky mozek.
Ani nevis jak, a mas tropical level a la Far cry, ve kterem muzes behat a interagovat s cimkoli, co si naprogramoval = napr hned 3D adventura typu Miasmata, ktera je mimochodem dost hnusna (pokud mas plnou verzi unity, tak s veskerymi vizualnimi vymozenostmi modernich her, nicmene shadery nechapu)
Jsou ruzne free nebo placene assety, kterymi si v klidu vypomuzes, tzn engine strileni+umrti, zakladni postavy + animace apod.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.03.13 20:29
avatar

Tak je "hra" a hra :) Taky existujou návody, jak ve flashi, html5 nebo pro android nebo nějaký mobilní bůhvíco splácát "hru" za dva večery, i když to člověk nikdy v životě neviděl.

Schválně jsem teď taky koukal na nějakou literaturu, přijde mi to všechno takový velmi.. útlý :D Obvykle do tří set stran (stejně jako ta Figurkova), nejpodrobnější knížka něco přes 500, tak nevím no :) Mi přijde, že třeba takový podrobnější přehled a vysvětlení časování, eventů, synchronizace a (ne)nutnosti zasílání dat v multiplayeru by bylo na pár pořádnějších bichlí.

Aspoň se teda podělím o dvě zajímavosti, na které jsem narazil:

oficiální tutorialy a ukázky pro unreal engine (+ někde tam je odkaz na masivní komunitní fórum)

kompletní zdrojáky q3a na githubu, které mi na prvních pár pohledů připomněly ještě jednu skutečnost, že by se hodilo, aby někdo v týmu byl programátorem a zároveň i fyzikem, strojařem, matematikem, teoretikem algoritmů.. :)

doplněno 28.03.13 22:34:

Však já v podstatě nejsem v zásadním rozporu :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nex
Datum: 29.03.13 11:13
Děkuji, ale tuhle knihu už doma mám, a mám ji přečtenou, děkuji i za všechny další odpovědi, zkusím si probrat co tu pár lidií psalo(unity...)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.