Outloock 2007 - potvrzení o doručení

Od: Datum: 16.10.12 08:31 odpovědí: 6 změna: 16.10.12 19:47
avatar

Dobrý den,

potvrzení o přečtení se zde probíralo ( https://www.poradte.cz/pocitace-a-prislusenstvi/18168-potvrzeni-precteni-dorucenka-neprisla.html) - o to mi nejde, ALE jak je to s potvrzení o doručení. Víte posílám obchodní korespondenci a docela bych byla ráda věděla, že email BYL doručen, že email nebude přečten - no s tím já nic nejspíš nenadělám. Jednoduše mi doručenky do Outlooku nejdou, dokonce nejsou ani (nevím řekněme třeba jako spam) uvízlé na seznamu. Lze to také nějak obejít? Řekněme, že adresát toho meilu by tento typ doručenek zakázal? Nebo dělám někde chybu já nebo mám něco špatně nastavené? (Před kliknutím na "odeslat" rozvinu "možnosti zprávy" a v tomto zatrhnu - možnosti hlasování a sledování "Oznámit doručení zprávy" a "Oznámit přečtení zprávy", následně okno "zavřu" a zprávu "odešlu" )

Díky S.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.10.12 09:16
 
avatar

HM, tak už to vím..., adresát jej může zakázat *ee*. Pozitivní na tom je pouze to, že pokud bych se nějak překlepla v adrese nebo co já vím a email by šel "nikomu" (to je ale čeština *smich*) - je vlastně potvrzení o doručení úplně zbylečné, protože by se mi email vrátil zpět.

Nebo se snad mýlím?

S.

Datum: 16.10.12 13:57
 
avatar

Přesně tak, adresát může zasílání potvrzení zakázat. Ale nedělá to každý, takže se Vám od některých adresátů potvrzení vrátí. Stejně tak se Vám vrátí e-mail odeslaný na neexistující adresu.

Nedokážu odhadnout, nakolik pro Vás může být potvrzení o doručení potřebné, mně přijde užitečnější potvrzení o přečtení.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.10.12 14:17
 
avatar

Vrátí - to by bylo pěkné..., ale vezmeme-li např. tu skutečnost, že posílám email veliké firmě, která dostává tak 200 emailů denně, z toho je 98% reklam, obávám se, že to adresát smázne ani nemrkne a už vůbec neodešle potvrzenku, natož aby se podíval na vykřičník tedy důležitost emailu, nepoť i ta sebeblbější propagace může být odesílatelem považována za vysoce důležitou. Z tohoto dnes usuzuji: buď a nebo..., u tohoto jsou vždy minimálně dva úhly pohledu, který bude použit se prostě uvidí...

Každopádně, stalo-li by se, že bych adresáta svým oslovením, NEDEJ BOŽE , nějak urazila nebo se ho dotkla nebo mu byla příliš otravnou, v tomto případě by mohl vlastně zakázat i přijimání emailů od mojí emailové adresy, že? V tomto případě se mi vrátí email jako bych se spletla tedy zpět mně - odesílateli nebo zůstane u adresáta v nějakém jeho emailovém propadlišti a tím se odesílatel - tedy já, nedozvím nic a vesele mu ( vlastně někomu - nikomu) tím budu posílat emaily?

To jsem to ale hezky zamotala chi chi..;)

Díky za odpovědi...

S.

Datum: 16.10.12 17:59
 
avatar

Velké firmy naopak mohou mít potvrzenky primárně povoleny, aby si zaměstnanci ušetřili práci.

"Přehlížení" příznaku důležitosti může být účel, protože jej řada odesilatelů používá naprosto nesmyslně. (Já si jich nevšímám.)

Podle mne je lepší zvolit vhodný (výstižný) předmět a místo dlouhých oslovení a úvodů zaujmout hned prvními 2 až 3 větami. Zobrazuje-li se příjemci kromě předmětu i úvod e-mailu, mohou první věty rozhodnout o tom, jestli si příjemce e-mail přečte, nebo jej rovnou smaže (já to takto dělám přes deset let).

Příjem e-mailů z konkrétních adres zakázat nelze (alespoň o tom nevím), ale ve filtrech lze nastavit, aby se e-maily z konkrétní adresy mazaly (některý poskytovatel umožňuje mazat do koše, jiný smaže rovnou). V takovém případě se samozřejmě nic nedozvíte. (I proto si myslím, že je užitečnější oznámení o přečtení.)

Téměř nikdy neotevřu e-mail s přílohou od neznámého odesilatele (výjimkou je doba po zadání nějakého inzerátu, na který očekávám odpovědi od neznámých lidí - ale i v tom případě si vybírám podle úvodu, jestli e-mail otevřu, a podle textu e-mailu, zda otevřu i přílohu).

___ Jaké e-maily zasíláte velkým firmám? Nebylo by možné sehnat e-maily konkrétních zaměstnanců a e-maily odesílat cíleně např. vedoucím určitých oddělení?

U řady firem lze na webu najít jména vedoucích zaměstnanců (někdy i e-maily) a pak elektronickou adresu sestavit. Za zavináčem je vždy firma a před ním JmenoPrijmeni, Jmeno.Prijmeni nebo Jmeno-Prijmeni (někdy se místo "Jmeno" použije první písmeno křestního jména - většinou s tečkou).

doplněno 16.10.12 19:33:

Není zač.

doplněno 16.10.12 19:36:

PS: Ty "doručenky" mívají nastaveno automatické odesílání (nevím o nikom, že by je odesílal "ručně"). Chce-li adresát odesilateli odpovědět, většinou to pro jednotlivý e-mail nemění...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.10.12 18:59
 
avatar

Děkuji za cenné rady,

myslím, že máme stejný pohled na OBK, ono to bude nejspíš dané tím, že posuzujeme podle sebe..., že se díváme na svět rozumem a z pohledu adresáta, ovšem Vaše délka praxe je poněkud, ehm, ehm, delší :)

Určitě se snažím jednat s přímo s člověkem ne s "firmou". Co se předmětu a prvních vět týče - moje řeč, můj styl, já sama posuzuji email podle předmětu, zjistím-li bla, bla, bla - mažu *hi*

Co se doručení a přečtení týče - úsměvné je, když Vám adresát odepíše, ale současně Vám pošle potvrzení o doručení ..., já tyhle lidičky vážně "můžu". Víte, jak jsme občas zvyklí "uposlechnout" příkazů...*frajer*

Moc Vám děkuji *palec*

Datum: 16.10.12 19:47
 
avatar

Když po mně otevřený mail chce potvrzení o přečtení, klikám automaticky, i když ho nebudu číst hned nebo i když budu během pár minut/hodin/dnů odpovídat. Než jako nějaké ujištění pro odesilatele mi žádost o potvrzení v 90% případů přijde jako "šmarja co tam zas dělaj" a "ať vás ani nenapadne tohle ignorovat".

Někdy vám může přijít potvrzení přečtení k jedné zprávě i několikrát, když to adresát otevře ve vícero klientech, které si stav zpráv pamatují každý podle sebe, a navíc třeba přes webové rozhraní - a v každém to odklikne.

S těmi vrácenými nedoručitelnými nevím - ve chvíli, kdy to jde mimo "systém", tedy to není ze seznamu na seznam nebo z firmy do téže firmy, si myslím, že to vrácení je už jen "ze slušnosti".. takže se to většinou nevrátí..

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.