Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Tvorba webu aneb menu na všech stránkách

Od: vlk95® odpovědí: 26 změna:

Dobrý večer může mi někdo prosím poradit jak jednoduše udělat to, aby se menu zobrazovalo na všech stránkách? Jednoduše bych udělal například menu.html a na něj odkazoval. (je to jednodušší, než ve všech souborech přepisovat menu, když do něj budu chtít něco přidat.

Momentálně mě chytlo css a tvorba webu. Tak jsem se tím začal zabývat, ale už jsem v potížích.

S tímto se aktuálně patlám: vasekporuba.sweb.cz/... A potřebuju, aby to menu bylo na všech stránkách webu totožné a nemusel jsem ho pořád do všech souborů kopírovat. Díky. (jsem začátečník. Vím co je odkaz a nějaké základy. Včera jsem se začal učit s css.)

Díky za rady.

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

dzordz*
hodnocení

0x

Jestli se nechcete učit php nebo jiný skriptovací (nebo programovací) jazyk, můžete celkem jednoduše použít server-side include.

Něco o použití si můžete přečíst např. zde: httpd.apache.org/... , zajímat vás bude zejména ta ukázka pod Including a standard footer, protože to je přesně to, co chcete. Nakonec to můžete trochu rozšířit, nemusíte vkládat jen menu, můžete vkládat vše, co se opakuje.

Vaše stránka by tedy mohla vypadat takto (bez tagů atd, jen schéma, snad to pochopíte):

include virtual deklarace.shtml (tam uvedete html doctype, jazyk, přilinkované css, skripty atd)

..title a description, specifický pro konkrétní stránku..

include virtual menu.shtml (konec head tagu, začátek body, h1, hlavička, logo, menu horní, menu levé atd atd.. končit to bude třeba začátkem div: content)

..vlastní obsah stránky, h2, odstavce, obrázky, texty..

include virtual pata.shtml (konec divu content, pata, copyright, odkazy..)