Canon Pixma MP270 - dva roky a pět dní

Od: Datum: 28.06.12 17:04 odpovědí: 13 změna: 28.06.12 23:05
avatar

Ahoj, podle záručního listu jsem si moji stávající tiskárnu pořídil 23.6.2010. Od té doby funguje, až dodnes, kdy při jakémkoliv tisku hlásila chybu P08, která se dá dohledat jako "kontaktujte servisní středisko".

A já se ptám, je tohle dneska už běžný postup, kdy se zařízení těsně po záruční době doku*ví? Je tohle normální? Sice se mi tento problém podařilo podle anglického návodu na nějakém fóru vyřešit a tisknu dál, ale potřeboval jsem nutně něco rychle vystisknout, a tiskárna začne hlásit tohle.

Nemělo by to být trestné, prodávat takové produkty? Zároveň s ní jsem kupoval foťák kompakt Canon, mám čekat že do pár dní taky přestane fungovat? Opravdu mě to naštvalo, nevím jak je to u jiných firem, ale tímto u mě Canon hodně klesl a příště radši zvolím jinou značku.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 28.06.12 17:26
 

? Proč? Je to spotřební zboží a za komuny bylo only 6 měsíců!

 
Datum: 28.06.12 17:28
 
avatar

Jasně, záruka byla 6 měsíců, ale hodně tehdejších věcí mi funguje dodnes :) dneska je v každém druhém zboří "kurvítko", jen aby z lidí tahali další a další peníze. A proto by mě zajímalo, jestli to, že zboží obsahuje takovou "věc" není nějak trestně postihnutelné.

Od: buss®
Datum: 28.06.12 18:03
 

Zboží má mít dané vlastnosti po dobu záruky. Ano, mnoho toho lidi měli až do smrti, to ovšem dnes neplatí.Výroba musí jet, zisk musí být, pokrok jde kupředu, zboží rychle zastarává. Ono tomu i odpovídají ceny. Co stála barevná TV a co uměla? Než např. kazety do tiskárny, tak novou.
Jak vypadá to kurvítko? Prostě se životnost rovná, blíží záruční době. Kup > vyhoď > kup. Opravy se většinou nevyplatí.

 
Od: pepr®
Datum: 28.06.12 21:34
 
avatar

Bussi, kurvítko má pokaždé jinou podobu. Pokud je "hardvérové" tak se najde celkem snadno. Když přístroj rozděláte do šroubku. A pak ho zase složíte, zbyde vám jedna součástka, která nikam nepasuje, nikde nechybí a přesto přístroj bezchybně funguje. Tak jste právě našel kurvítko *smich*

Pokud softvérové, tak to se hledá hůř. Ale Mikihans jedno našel.

doplněno 28.06.12 21:37:

Tady http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko je vyčerpávající popis.

 
Datum: 28.06.12 17:50
 
avatar

Prosím mohl byste mi poradit jakým spůsobem jste problém vyřešil. Vlastním totiž také tuto tiskárnu a tak se také mohu dočkat problému při konci záruky.Děkuji

 
Datum: 28.06.12 18:16
 
avatar

Tady jsem Vám to přeložil, opravdu to funguje, podařilo se mi to hned na první pokus a tisknu zase dál ;)



  1. Vypněte tiskárnu, nechte ji připojenou do elektřiny.


  2. Stiskněte a držte STOP/RESET tlačítko, nepouštějte je.


  3. Stiskněte a držte tlačítko ON/OFF, potom pusťte tlačítko STOP/RESET.


  4. Stiskněte 2x STOP/RESET a potom teprve pusťte tlačítko ON/OFF.


  5. Počkejte, než se na displayi zobrazí "0".


  6. Vypněte tiskárnu, nechte ji připojenou do elektřiny.


  7. Stiskněte a držte STOP/RESET tlačítko, nepouštějte je.


  8. Stiskněte a držte ON/OFF, nepouštějte je, potom pusťte STOP/RESET.


  9. Stiskněte 4x STOP/RESET, pusťte ON/OFF a počkejte, než se zobrazí "1".


  10. Vypněte tiskárnu a odpojte ji na minutu z elektřiny. Potom připojte a zapněte.

Od: bmbx®
Datum: 28.06.12 19:09
 

To je právě jedna z podob kurvítka, kdo nebádá, nehledá, tak to odnese do servisu a zaplatí, nebo koupí nové zařízení :D

Jinak tiskárny Canon začnou většinou zlobit těsně po záruce *smich* , já už mám pátou, bohužel reset nepomohl, pokaždé klekla tisková hlava která stojí, kolem 2000Kč. Samozřejmě, že většina (99,9%) komponent každého zařízení vydrží minimálně10x déle, ale vždy je tam něco načasovaného (někdy úplně okatě).

S tokovouto filozofii ale naše civilizace už moc dlouho nevydrží, stoupá to exponenciálně a zbytečně se plýtvá surovinami a energií jen aby bylo pořád co vyrábět a pořád byl kšeft a pořád dokola - no možná že se to zastaví letos 21. prosince *smich*:D:)

doplněno 28.06.12 19:22:

Jěště doplním, že opravy se většinou vyplatí, ale cena sevisů (nebo náhradních dílů) je uměle tlačena nahoru aby se to nevyplatilo.

 
Datum: 28.06.12 19:33
 
avatar

Ještě jednou dík

 
Od: bmbx®
Datum: 28.06.12 21:14
 

Slovo "kurvítko" se stává oficiálním slengovým výrazem, nejedná se tedy o vulgarismus a není třeba jej "vyhvězdičkovávat" *haha*

 
Od: kejki
Datum: 28.06.12 22:09
 

Tady jsme se s tím smířili. V Británii už na to mají precedens, že spotřebitel je oprávněn předpokládat, že výrobek vydrží déle než záruku a pokud se rozbíjí krátce po záruce, je spotřebitel chráněn. Na druhou stranu, tohle všechno spotřebitel zaplatí. Já si pamatuji, kolik stály moje první jehličková, laserová a inkoustová tiskárna. Nyní za 1300,- i se skenerem a kopírkou...

 
Od: bmbx®
Datum: 28.06.12 22:27
 

Jsou země kde si ani na nějakou záruku nehrají a já osobně taky ne (už jsem si mnohokrát něco opravil sám, než bych to někam nosil *smich* ) , jenže v těch zemích kde není záruka a spotřebitel si jí může přikoupit, tak jsou výrobky ještě lacinější ;)

 
Datum: 28.06.12 22:54
 
avatar

Aha, krátce po záruce, a to nemůže bejt záruka prostě delší? A co když se to rozbije krátce po prodloužené záruce? Nebo krátce po době, která je definovaná jako krátká a následuje po skončení záruky? :D

 
Od: bmbx®
Datum: 28.06.12 23:05
 

Záruka je prostě u takových věcí blbost, 99% se jich rozbije po, anebo speciálně u tiskáren si hrají na to, že byl použit alternatvní inkoust a i když tam prasklo třeba silonové ozubené kolo (dost častý způsob kurvítka) tak záruku neuznají :D

Ke kurvítkům - už jsem viděl kdy silonové kolo je z výroby zaslabeno v místě kde je nejvíc namáháno, nebo ohebný kabel k display vede přes hranu, která tam vůbec nemá být a není ani důvod aby tam byla - jen jeden jediný, aby to časem prostě prasklo a takových případů bych z vlastní zkušenosti mohl uvést tolik, že bych tady seděl do rána *haha*

A díky tomu, záruka-nezáruka některé výrobky (ještě nové) rozeberu a takováto kritická místa kontroluji a případně odstrańuji ;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.