Systém nelze spustit

Od: Datum: 20.02.13 12:27 odpovědí: 7 změna: 20.02.13 14:20

Pěkný den všem,vlastním notebook HP 620 (windows 7 home premium; 64-bit) a mám následující problém od čtvrtka 14.2. když ho zapnu,tak se objeví naskakující stránka jako obvykle,pak spouštění systému windows a pak nic,prostě černá obrazovka a myší lze hýbat,ale nic víc,tak to tedy vždy vypnu tím tlačítkem,kterým ho zapínám (v tom okamžiku jakoby notebook pískl a blikne kontrolka napájení - ovšem nabitý je...) a jdu to zkusit znovu,objeví se mi tam 2 možnosti - 1. Spustit nástroj obnovení systému (doporučeno) 2.Spustit windows obvyklým způsobem,dám 2.možnost,někdy se chytne hned na první pokus,ale někdy ho takhle musím vypnout alespoň 7krát...Takže jsem zkusila i tu 1.možnost a napsalo to něco ve smyslu systém windows nelze spustit,příčinou je možná nedávná změna hardwaru či softwaru.Chcete spustit nástroj obnovení systému.Dám ano.Někdy se dokončí úspěšně a někdy ne.Každopádne do Windowsů se dostávám až tak po hodině a půl,jsem ráda,že to jde,jenže už vím,že druhý den to bude to samé,v pondělí jsem byla v Datartu,jelikož notebook je ještě v záruce a tam jsme ho kupovali...Řekli nám,že je 'úplně v háji' a že na opravu nebo vložení nového OS nemáme nárok,jelikož už nám ho jednou přeinstalovávali..Vážně nevím,co si počít,mám ho dát do opravny? Kolik to bude stát? Nebo je vážně v 'háji'? Máte někdo takovou zkušenost,nebo nějakou radu? Beru cokoliv,děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.02.13 12:44
avatar

"je ještě v záruce" , "je úplně v háji" a "na opravu nebo vložení nového OS nemáme nárok" mi v jedné větě nějak moc nesedí dohromady ... Pokud je v záruce, tak na opravu nárok máte. Nevím to jistě, ale minimálně na 2 opravy ano a pokud je závada stejného rázu, máte právo na odstoupení od smlouvy -> vrácení peněz.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sestrenka135*
Datum: 20.02.13 12:59

Děkuji za odpověď,ale skutečně to tak je,byl tam nějaký mladík a říkal,že se oprava na takto poškozený produkt nevztahuje(přitom neřekl co mu je..Svědčí to také o kvalitě personálu...).Asi se tam v nejbližší době ještě projedeme.Spíš kdybyste věděl nějakou svépomoc? Na internetu mi to nějak nelze najít a to se snažím,jak jen můžu...

Od: mowla*
Datum: 20.02.13 12:58

..."že je 'úplně v háji' "... - softwarově nebo hardwarově? ;) - zřejmě to první, když vás prodejce poslal ´do háje´...

Jako první krok bych viděl reinstalaci systému (odstraní SW vady) - tedy si zazálohujte data a dejte notes do servisu (nebo oslovte někoho zkušenějšího ve svém okolí), není to složité, ale určité znalosti jsou potřeba. Cena ´obvyklá´ ze reinstalaci se pohybuje v servisech okolo 1.000,- Kč. *)

Pokud reinstalace nepomůže, tedy je závada na HW počítače, reklamujte notes u dodavatele - s popisem závady, který dodá ten, kdo reinstalaci bude provádět. Součástí úspěšné reklamace (opravy) by měla být i čistá instalace Win. *)

*) Každopádně si nechte po/při reinstalaci vytvořit uživatelský účet, na který se budete při běžném používání hlásit a který NEBUDE mít administrátorská práva (ta jsou běžně potřeba jen pro instalaci nového SW či HW) - při práci vás to nijak neomezí, ale předejdete tím mnoha problémům způsobeným nevhodným zásahem do operačního systému. Účet Admina si zaheslujte (heslo nezapomenout! - zapsat) a používejte jej jen v případě nutnosti. A reinstalaci si nechte udělat včetně instalace (akonfigurace) aplikačního SW (Office apod.) a dalšího HW (tiskárna, scanner...) a antiviru!

doplněno 20.02.13 12:59:

Yakube - nejsem si jist, jestli má uživatel v rámci záruky nárok na opakované instalace Win při jejich zhroucení chybou uživatele ...

doplněno 20.02.13 13:15:

Sestrenko - pokud Dataart reklamaci přijme a technik zjistí, že je ´závada´ způsobena nevhodným uživatelským zásahem, také reinstalaci zaplatíte. Proto jsem zmiňoval možnost oslovení někoho zkušeného ve svém okolí - za lahev, večeři, úsměv... ;) Reinstalovat můžete i ´svépomocí´, návodů na netu je dost - ale jak píšu, předpokladem jsou i nějaké znalosti.

BTW - každá závada je "malinkatá" - pokud člověk ví, jak na ni... :-D

Ohodnoceno: 3x
 
Od: sestrenka135*
Datum: 20.02.13 13:06

Také i Vám děkuji za odpověď,ale tedy když mi ta reinstalace nepomůže,tak tedy vyhodím určitý počet peněz do vzduchu... Každopádně moc děkuji,asi to tak horké nebude,třeba je to jen nějaká malinkatá závada,která mu brání,ale když o tom nevím vůbec nic,tak mi asi ani rady nepomohou k nějaké svépomoci... Nevím si rady,zda-li zkusit tu reinstalaci softwaru s tím,že ta chyba třeba není v něm a já přijdu o své peníze,nebo jestli mám zkusit ještě jednou ten Datart...

doplněno 20.02.13 14:05:

Dobře,děkuji vám ještě jednou,hned jak budu mít čas,vydám se tam a tentokrát se nedám zastrašit :)

Datum: 20.02.13 13:12
avatar

To asi ne, no. Nicméně přístup "podavače" v Datartu a věta "uplne v haji"mě překvapila. Proto jsem radil ohradit se proti tomu.

Jeste me napada, zdali nema ntb recovery partition ... u HP se do ni leze pres F11

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sestrenka135*
Datum: 20.02.13 14:03

To mě,resp.nás také překvapilo,asi chtěl být přátelský...
Upřímně nevím,o co jde,ale když dám F11,tak se nic nestane

Datum: 20.02.13 14:20
avatar

Pri startu pocitace.. ve chvili, kdy jeste ani nenabiha operacni system se daji mackat urcite klavesy jejichz nabidka byva vetsinou napsana v jednom z rohu monitoru. Zkuste mackat F11 rekneme ve vterinove frekvenci ihned po zapnuti pocitace.

Zde jsem nasel i nejaky ten navod : http://h10025.www1.hp.com/ewf…72626&lc=cs&cc=cz&dlc=cs#N153

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.