Programovací jazyk (Java vs. C#)

Od: Datum: 23.05.12 21:27 odpovědí: 11 změna: 06.07.12 19:47

Ahoj, vím že podobných dotazů tu je tuna, ale.. Potřebuju trošku poradit s výběrem programovacího jazyka. Zatím jsem zkoušel co mě baví, jestli spíš tvorba webu a stím spojené věci jako PHP, nebo "klasické" programování.. Zkoušel jsem si získat takový všeobecný přehled, nějakou dobu jsem se učil C, potom jsem přešel na C++ a teď váhám, co dál. Momentálně se učím základy objektového programování a s tím souvisejících věcí. Rád bych se jednou dostal k programování her (ve 3D, pacman není úplně můj cíl ). A tak nějak jsem se zasekl na výběru jazyka se kterým pokračovat, svůj výběr jsem omezil na Javu a C#. Už jsem se několika lidí ptal, ale odpovědi byly naprosto protichůdné (někdo mi tvrdí. že Java už je mrtvá a pomalu se od ní upouští, někdo naopak, že se stále rozšiřuje apod...). Proto bych se chtěl zeptat někoho kdo o tom něco ví, který z těchto jazyků by mi dále doporučil.

Předem díky


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: re®
Datum: 23.05.12 22:35
 

proč nezůstaneš u C++?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: aigor*
Datum: 23.05.12 22:50
 

Hry se dneska píšou v úplně něcem jiném, takže na to tenhle výběr nemá vliv. Ohledně perspektivního vývoje hlasuju za C#. Ale chce to chápat (dobře) OOP, protože v tom je celý jazyk postavený. Na rozdíl od slepenin PHP nebo Java je to velice elegantní a po prvotním rozkoukání se v tom dá rychle slušně psát.

Já si prošel podobnou cestou..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.05.12 22:54
 

Ok, zkusím si sehnat nějaké knížky o C# Díky ;)

P.S. Jsem teda asi trochu mimo, v čem se teda dneska píšou hry? :)

Od: tomasgulas
Datum: 24.06.12 15:47
 

Čau. Jde o to, jaké hry. Profi hry se píší v C++, občas řízlé JSA, hlavně u starších matadorů. Určitě se dočteš o tom, nebo to tady někdo napíše, jak je Java nebo C# plnohodnotná náhrada za C++ (pořád mluvím o profi hrách) a také nějaké "fftipné" glosy o tom, jak jsou vlastně miliónkrát rychlejší, běhový kód je optimalizovanější a další dealerské frky.

K tomu Ti řeknu jediné - páni programátoři počítačových her jsou v tom případě asik debilové, že pořád jedou v C++ Můj kamarád se dostal k jedné hodně slavné firmě, jejíž jméno raději nebudu vyslovovat (poslední týdny jsou dost na koni) a mimojiné jsme se o tomhle trochu bavili. Říkal, že taková počítačová hra je šílený hybrid mezi OOP a strukturovaným programováním, pořád se dělají nějaké optimalizace, které se protiví zásadám správných programovacích technik, ale je to nutné.

Ono totiž někde se třeba dočteš, že pro letecký simulátor Sturmovik? byla použita Java vedle C++... ano, ale zjisti si pro co. Teď už nechci kecat, ale mám pocit, že jenom pro nějaká data, určitě ně pro engine.

 
Datum: 24.05.12 18:27
 

No, tak to vypadá, že nakonec stejně zkusím obojí a podle toho se pak budu rozhodovat :)

Ještě bych se chtěl zeptat jestli nevíte o nějakém dobrém (nejlépe samozřejmě free) herním engine který podporuje Javu :)

Nějakou dobu jsem si jen tak blbnul s engine Unity 3D, který podporuje C#, Boo a... Javascript, což mě velmi zaráží, opravdu ne Javu ale Javascript..

Od: trinnn
Datum: 24.06.12 13:31
 

nevim jestli je to primo to co hledas, ale muzes zkusit JavaFX, kde se daji modelovat 3D objekty... tady se o tom dozvis vic: http://www.javafx2-swing.cz/...

v praxi je asi nejlepsi vytvorit program v klasicky Jave a pak pouzit JavaFX na grafiku...

jinak nejaky priklady co se v tom daji delat: www.radicalplay.com

 
Datum: 25.05.12 13:12
 
avatar

například existuje kniha Programujeme 3D hry v jazyce C#

http://www.martinus.sk/?uItem=38471

upozornuji vás ale předem, psát hry je proklatě obtížná a nezábavná disciplína. Na jazyku ve kterém píšete až tak moc nezáleží.

 
Od: marty*
Datum: 06.07.12 16:01
 

Tady si zas nekdo mysli, ze napise 3D hru z fleku :) osobne si myslim, ze zacit na Jave pokud ji clovek ovlada neni problem, pri vytvareni prvnich her, ti stejne bude putna naka prehrsena optimalizace a ryhlost (tu co budes potrebovat v JAVE bude, pokud budes umet hezky psat v JAVE) nebo muzes zkusit ten C# a misto ne vzdy vyladeny multiplatformy zvolis cestu WINDOWS, s pouzitim frameworku XNA + C# se dostanes WINDOWS PHONE a XBOX... sam se snayim psat v JAVE par veci ve 2D a pocitej s nakou poradnou stredoskolskou, nebo zakladni vysokoskolskou matikou, linearni algebrou zvlast pokud chces pak programovat neco ve 3D, kde je sechno diky rozmeru navic jeste trochu tezsi, fyziku atd...
Takze byhc zacal ve 2D a ujasnil si temata jako kolize a reakce na ne, fyziku, pak umet pracovat s grafikou nejak, zvukem a pro 3D i nejak modelovat naky 3D modely, praci se svetlem a tak ;)
pokud chces PC vsude mozne a umis JAVU (coz asi ztm ne) zkus JAVU. Pro JAVU existuje skvely vyvojovy prostredi her a engine jMonkey. Pokud chces jen WINDOWS a treba XBOX, zkus C# + XNA ve Visual studiu, ale popravde muzes delat pro WINDOWS i v C++, jen s tim bude trochu vic prace, ktera te zpocatku ani nebude zajimat a rekl bych, ze cokoli se da pak zpetne prepsat do C++ ci jadro primo v C, az budes vedet na cem ses.
Sam uz nejak vim jak na 3D a znalosti bych k tomu taky mel, ale proste si na to netroufam. Lidi si casto neuvedomujou jaka je prace udelat naky fyzikalni prostredi ve 2D. Koukni se treba na Limbo, 2D hra, bravy sou jen v odstinech sedi ale na priogramovani fyzikalniho enginu by si dost zacatecniku asi vylamalo zuby, ted si predstav este rozmer navic ;)
Ale jinak preji moc stesti a fandim *palec*:)

 
Datum: 06.07.12 17:33
 

Já si vůbec nemyslím, že napíšu 3D hru z fleku, naopak, je mi jasné, že to je záležitost let se to naučit :) A proto se tu ptám, abych po té době nezjistil, že to co se celou dobu učím mi nakonec k ničemu nebude :)

Od: marty*
Datum: 06.07.12 19:38
 

Tak ja to nemyslel ubec zle hele :) kazdopadne veskery ty dovednosti v premysleni a algoritmech, postupech a ruznejch navrhovejch vzorech vyuzijes v prestupu na jinej jazyk... vsechny ty principy... v jave pouzivam principy programovani her, ktery sem se naucil tenkrat ve Flashi *smich* semtam si taky FLash zapnu abych neco napsal, treba ted sem dal jezdeni auticka ve 2D s ptaci perspektivy po svym uplne... nez bych proto napsal tridy v jave tak sem to mel behem chvile naskriptovany, otestovany a ted to jen prepisu do JAVY kdyz uz to mam promysleny a otestovany a budu to doladovat tam ;)
je videt ze vis, ze to neni uplne sranda, chci rict ze Pacman nema bejt cil, ale urcite cesta *frajer*

 
Od: marty*
Datum: 06.07.12 19:47
 

Jinak ja teda delal ve FLashi, ted v Jave, casem planuju prestoupit na C# + XNA... nebo spis, rozsirit a zustat u obojiho, pouzivat podle potreby (upravena Java do Androida treba), portovat a tak... casem taky pekne do C++/C (treba se tak dostat i na Playstation) abych umel, ale to az si ujasnim problemy s hrama a ne abych se stval s memory leakama, vytvorenim prostyho okna a podobne :) a kazdej jazyk je nejak specifickej a vzdy ti neco da, nekdy si uvedomis diky C# jak bys moh neco resit v Jave, ale je porad nutno myslet tak, abys programoval podle filosofie danyho jazyka... oboji ma myslim budoucnost, C# (ma aj pointery, pretezovany konstruktory... Java to nema, jelikoz se v tom muzou udelat chyby, kdyz clovek neumi) se tepre rozjizdi takze o jeho uspesnosti se da jen diskutovat, ale zatimto to vypada slusne a jak rikam, laka me na tom podpora XBOXu ;)

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.