Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám dotaz - již nějakou dobu jsem si chtěl zdarma zvýšit svůj ADSL internet na 16MB/s MB(momentálně mám optimal 8MB - reálně mi to běželo cca 6MB), na lince o2 mi bylo vždy řečeno, že nejsem schopný přijímat větší rychlost než 8 MB - neumožňuje to zásuvka atd. a že jedinou možností je přejít na VDSL, s tím, že si musím objednat modem za 999 Kč + poštovné. No dobrá, řekl jsem si, produkt jsem tedy objednal - modem má být zaslán do 10-ti dnů (nejspíše až příští týden). Včera mi přišla SMS o zrychlení internetu, který se projeví do 6 hodin od zapojení VDSL modemu. Nedalo mi ráno stáhnout prográmek, kde jsem navýšil rychlost až na 16MB/s a vida, net mi běží na cca 12MB/s dow., up. se také zvýšil na ADSL. Co si o tom mám myslet, jsem relativně začátečník. Má tedy vůbec cenu k VDSL přecházet? Pokud jim ten modem pošlu zpět a zruším službu, je pravděpodobné, že mi internet zpomalí Děkuji za rady zkušenějším
Asi Vás zklamu. Pokud Vám po proměření na O2 lince řekli, že na ADSL můžete mít maximálně 8Mb/s tak je tomu skutečně tak, protože to neumožňuje ústředna, konkrétně DSLAM, ke které jste připojen. To, že se Vám to nyní změnilo je díky tomu, že Vás v mezidobí přepojování na novější technologii VDSL přepojili na jiný DSLAM a tudíž se i zrychlilo ADSL. V koncové fázi můžou nastat dvě řešení. Buď Vás přepojí na VDSL, čímž pádem budete mít vyšší rychlost, ale ADSL modem přestane fungovat ... nebo zrušíte objednávku VDSL modemu, tím pádem Vás přepojí zpět na původní ústřednu, čili Vám spadně zpět vaše rychlost na původní...
toto mezidobí trvá práve těch xx dnů. Toť můj názor ... ostatně si můžete zavolat na operátora a optat se, zdali je to tak, nebo zda třeba nemodernizovali ústřednu, potom by samozřejmě rychlost na ADSL zůstala...