Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Programovani světelného hada

Od: p1922* odpovědí: 6 změna:

Čau, nevíte někdo jak vytvořit program v C, aby se mi po připojení čipu Atmega a několika diod vytvořil světelný had? Jsem v programování úplný začátečník a nemůžu na to přijít. Dík

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

lui*
hodnocení

1x

Jde ti o princip toho pohybu a jeho ovládání nebo o programování v samotném C?

doplněno 01.11.11 16:37:

Za co ten bod?

doplněno 01.11.11 19:59:

Tak to bohužel. C neznám a neumím.

p1922*

dzordz*
hodnocení

0x

Na to, že jste začátečník, jste si teda vzal pěkné sousto :D

Nejdřív bych udělal hada jako obyč konzolový program, budete mít nějaké dvourozměrné hrací pole, ke každému bodu ukládat stav - volný/obsazený hadem/obsazený žrádlem, hada jako jednosměrně vázaný seznam struktur, každá z nich obsahuje x a y pozice + next pointer.

Potom nějakou funkci na generování žrádla (jednou při spuštění a pak pokaždé po sebrání) a cyklus, v kterém to celé poběží. Takže nějaké provedení tahu hlavou podle aktuálního směru pohybu, kontrola nabourání/žrádla, přeskládání celého těla o jednu pozici dopředu, uvolnění posledního místa, vykreslení scény, čtení vstupu (šipky nebo jiné ovládání), třeba po vteřině nastavení nového směru (pokud byl vybrán) a zahození input bufferu.

Vykreslení bych udělal jako smazání celé konzoly a jednoduše vypsání toho pole po řádcích, pomůže to pak s tím zobrazením na led, kde vlastně budete vypisovat totéž, jen jiným způsobem. Tam si budete muset zjistit, jak se displej ovládá, jestli se dá měnit zobrazení po bodech, nebo jestli se posílají třeba celé vektory signálů. Taky přes co to budete pouštět, jestli i to musíte programovat, nebo využijete telnet a nějaký com port .. ale s tím už vám moc neporadím, já sem na to vždycky nějaké ovládací udělátko už měl hotové a jenom sem nastavoval bity nebo vektory signálů v registrech nebo na drátech.