Výpadky sítě O2

Od: Datum: 30.12.12 20:38 odpovědí: 10 změna: 31.12.12 12:24

Dobrý den,

Mám problém s přípojením k netu. Připojení je plně funkční, ale velmi často vypadává, třeba i 30-40x za den.

Operátorka z O2 mi velmi krásně hlásí, že u nich problém není, že o každém výpadku vedou záznamy.

Nevěřím, ale budíž.. Problém je, že mám i televizi prez net (skylink) a výpadky jsou problém.

Poskytovatel je O2.

Wi-fi router ZyXEL Prestige 600 series a připojený je k němu přez LAN pevně (hlavní) PC (win7) a TV a přez Wi-fi se připojují dva NTB.

Kde může být chyba? Při výpadku na routeru zhasne zelená dioda "internet" a po chvilce nastartuje. Může být router přetížený?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 30.12.12 20:42
avatar

Zřejmě máte i router od O2 a je tedy jejich a Vy ho máte jen pronajatý. Zavolal bych jejich technika at to zkontroluje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: h4n5
Datum: 30.12.12 20:47

Jasně, je jejich. Dokonce jsem ho už zkoušel reklamovat. Bez problémů mi poslaly stejný, nový. Ale problém je pořád stejný, možná se výpadky změnšili, ale přetrvávájí. Bude to routerem?

Datum: 30.12.12 20:46
avatar

Jde o výpadky způsobené přetížením linek v kombinaci s méně kvalitním Zyxel routrem (zkuste najít na netu novější stabilnější Zyxel firmware) jinak i tak budete mít výpady. Lidi totiž ve velkém stahují GB a GB dat a jak s udržením spojení si poradí kde jaký router je jen a jen na něm. Jim O2 sice ADSL ústředny drží, ale koncové domluva ústředny s routerem už jistá není.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mowla*
Datum: 30.12.12 20:48

Spadne celé připojení na net(1), spadne celé připojení včetně signálu TV(2) a nebo jen wifi(3)?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.12.12 20:48
avatar
A jsou kratke, tak 3-4 sekundy? Asi mame podobny problém.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: h4n5
Datum: 30.12.12 20:51

Délky se liší.. někdy pár sekund, někdy je to v minutách. Při nejhorším musím restartovat router i tv stb.

A spadne všechno co je na routeru připojené

Od: mowla*
Datum: 30.12.12 21:11

Pokud ´spadne´ i STB, je jednoznačně problém na straně poskytovatele - reklamuj připojení - ať jej technik na místě vyřeší (pokud je to padání časté, neměl by být problém s tím, aby ´závadu´ viděl - řešení je v nastavení switchů ´na trase´ - zcela mimo možnosti zákazníka...

Pokud by padal jen router, pomohla by jeho výměna za výkonnější (ale také bych to nechal na majiteli zařízení)...

Jen - nejsou ´krabičky´ někde v uzavřeném prostoru, kde by se vlivem nedostatečného proudění vzduchu mohly přehřívat?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: h4n5
Datum: 31.12.12 11:15

Osobně si myslím, že je to nejspíš něaká kombinace obojího. Router mám položený na PC v otevřené místnosti, takže by se neměl přehřívat, ale je fakt, že bývá někdy dost horký. Přece jen funguje stále, stále jede tv a pokaždé min. jeden kompl je online.

Dostává asi zabrat. Skusím jeho výměnu, neměli by jste někdo pls typ na lepší wi-fi router, který by mohl unést vyšší zátěž?

A druhý fakt je, že jsem se už po okolí poptával po lidech, co mají stejného poskytovatele, a nejsem sám s podobným problémem. Někteří už i přestoupili k jinému poskytovateli, ale chtěl bych si být jistý, něž nastoupím na poskytovatele, že chyba není u mě.

Děkuji moc za rady..*palec*

Od: mowla*
Datum: 31.12.12 12:24

Pokud nemáš nároky na konkrétní funkce, pak vyhoví v podstatě jakýkoli s externí anténou - http://www.mironet.cz/Default.asp?CatId=25169&nSortCat=25169&PN=Price&SORT= , já osobně ´mám´ na několika místech v trvalém provozu tento a kromě původní instalace o nich ´nevím´...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.12.12 22:37
avatar

Reklamujte písemně u poskytovatele, současně požadujte slevu paušálu (cca 50 %), případně pohrozte odstoupením od smlouvy pro nedodržování smlouvy ze strany poskytovatele.

To by mohlo vést k nápravě.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.