Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych si koupit nějaký notebook a potřebuji poradit jaký a čeho se třeba vyvarovat.
Notebook potřebuji na běžné použití, neplánuji na něm hrát nějaké hry (není nutno nějakou dobrou grafiku). Očekávám velikost disku min. 250 GB a operační paměť tak min. 2 GB. Ideální by byla sestava spolu s operačním systémem v ceně.
Samozřejmostí je i DVD a webová kamera.
Cenu tak kolem 10 tis Kč
Poraďte nějaký dobrou značku? Jaká jsou při výběru notebooku důležitá kritéria?
Díky
Jsem laik, tudíž laická odpověď. U počítačů by hlavně mělo vydržet šasi - tedy ta bedýnka, co drží hardware uvnitř. Klouby víka jsou dosti namáhané, tak bacha na to. Pak váha notebooky, jestli se s ním hodláte tahat někam daleko, aby se vám na rameni nepronesl. Být vámi, dívala bych se po výrobcích fy Lenovo. Já sama mám Fujitsu Siemens a taky se mi nezdá to být špatná značka. Ale tady na poradně jsou více erudovaní poradci přes IT, takže předpokládám, že vám i dobře poradí.
Levná čínská Lenova nemají s původní kvalitou amerických IBM/Lenovo moc společného. Až u strojů Lenovo kolem 20 a víc tisíc se dá mluvit o vyšší kvalitě.
Ale pokud je hlavní parametr cena tak na značce moc nezáleží, všechny počítače s takovou cenou budou fungovat přiměřeně stejně ať už je na nich namalované jakékoliv logo.
Za takovou cenu buď netbook (to jsou takové ty pidipočítače) nebo nějaký super levný notebook ze supermarketu. "Svoji práci" udělají oba, ale důležité je mít jasno co ta práce vlastně má být. Co se na tom počítači bude provozovat, jak často se bude přenášet, jak dlouho by měl být schopen jet na baterie a tak... Obecná odpověď neexistuje.