Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
na notebooku mám trochu problémy s win XP, pár věcí nefunguje jak má (píše se o něm že XP už ani nepodporuje) mám doma WIndows 7, chtěl bych ho nainstalovat ale nikdy jsem tohle nedělal...
Poradil by někdo krok za krokem jak na to? Popř. jak to udělat abych neztratil data? (kolem 350 GB)...
jsem docela amatér takže díky za každou radu (-:
Předpokládám, že legální Win7. Doporučuje se instalace na zformátovaný disk. To znamená zálohovat veškerá důležitá data na jiný disk. V biosu pak nastavit bootování z mechaniky, vložit instalační DVD, zformátovat disk a instalovat Windows. Mít připravené ovladače pro zařízení, které si Windows nenainstaluje sám, nainstalovat internet, antiviry a všechno, co bude nutné. Pokud máš starší NB, tak se může stát, že některé zařízení nebude Win7 podporovat. Jestli jsi něco takového nikdy nedělal, tak se do toho sám nepouštěj.
Pokud máš platný licenční klíč, můžeš si Windows stáhnout a tento klíč použít. Před týdnem jsem to tak udělal, abych zkusil čistou instalaci OS bez přidaného software výrobce NTB a v pohodě to šlo. W7 si i sám našel ovladače pro Hardware.
Nejdříve bych zkusil zjistit, bude-li W7 fungovat s tvým NTB.Zjistíš pomocí tohoto programu: windows.microsoft.com/...
Zde máš postup krok za krokem: fantomasmag.net/...
Pokud nemáš disk v tvém PC/NTB rozdělen na více oddílů ("C","D"popřípadě více) kde "C"bývá z pravidla systém a "D"oddíl pro zálohu, právě třeba z důvodu přeinstalace systému, kde se poté formátuje pouze oddíl "C", bude nutné před samotným spuštěním instalace vytvořit zálohu všech dat, o které nechceš přijít!
Myslím, že se nemáš čeho obávat a pokud nebude něco jasné, dál se ptej, od toho tu jsme
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.