Konopná mast-nějak se mi nepovedla

Od: Datum: 27.09.15 20:51 odpovědí: 4 změna: 27.09.15 22:42

Pěkný večer, na zahradě mi vyrostla krásná rostlinka konopí (opravdu sama*smich*). Jelikož trpím na lupénku, rozhodl jsem se z ní udělat mast. Usušil jsem ji, nadrtil a nechal vylouhovat v lihu. Po měsíci jsem ji scedil. Nechal jsem rozpustit vazelínu a do ní "tekutinu" pomalu vléval. V pohodě se to spojilo ale teď po několika hodinách vidím, že navrchu je vazelína a na spodku tekutina. Kde jsem udělal chybu? Dá se to nějak spravit?

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: nnikdo
Datum: 27.09.15 20:55

Teda já nejsem nijak extra odborník, ale někde jsem četl, že THC je rozpustné v tucích, nikoliv v lihu. Ale můžu se plést.

Ohodnoceno: 1x

Datum: 27.09.15 21:51

Pryskyřice konopí je rozpustná i v lihu, jen ten líh musí mít více jak 70%. Přebytek vody z lihu se usadil dole a mastnota plave na povrchu. Oddělit od sebe to půjde, jen mám obavu, že to je zbytečné. To co jste z konopí vylouhoval je nejspíš jen chlorofyl, to důležité tam ale není. Stačilo rozpustit vazelínu, do ní nasypat drť a počkat až se látky naváží na sebe, přecedit přes hadýrku a hotovo.

Ohodnoceno: 0x

Od: luha®
Datum: 27.09.15 21:52

Ahoj, účinné látky jsou rozpustné v tuku, proto stačí sušený podrcený materiál dát přímo do roztaveného tuku (cca 110 st.C), chvíli nechat *pražit*, dát zchladnout a druhý den roztavit a přecedit. Místo vazeliny z ropy je lepší použít ztužený pokrmový tuk (100%), má životnost dva roky. Ten váš výluh bych smíchal s roztaveným tukem a tuto směs bych nechal odpařit za stálého míchání na keramické pánvi. Tímto způsobem přejde výtažek do masti.

Ohodnoceno: 3x

Od: nula
Datum: 27.09.15 22:42

Aha, fakt super *bum*tak skoro všude píšou, že se to má dát do lihu a nechat vyluhovat a ono je to vlastně špatně?!