1x



Je škrob na zahušťování zdravý

Od: Datum: 02.05.15 14:26 odpovědí: 19 změna: 06.05.15 10:21

Je škrob na zahuštění omáček zdravý? Nebo alespoň zdravější než pšeničná mouka?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.05.15 18:33
avatar

Znám škrob bramborový a kukuřičný.Oba dva jsou bezlepkové a tudíž mi přijdou i zdravější.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 02.05.15 20:07

A pšeničná mouka je nemocná?

doplněno 03.05.15 09:46:

to Totak:

A co asi tak zahušťuje? Omáčku ke knedlíkům (z pšeničné mouky) nebo bramborám (ze škrobu).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.05.15 09:36
avatar
Pšeničná mouka není nemocná ale při zahušťování moukou se musí jídlo ještě 20 minut provařit aby zmizela pachuť syrové mouky. Proti tomu je zahušťování škrobem otázka minuty. Proto se na to asi tazatel ptá. Co se zdravosti či nezdravosti týče mám jen dvě věci - škroby jsou jednoduché cukry takže při jejich použití asi vzroste glykemický index daného jídla. Druhou připomínku jsem nedávno vyčetl- podle zubařů je škrob jednou z nejčastějších příčin zubních kazů protože se dokáže při jídle přilepit na zuby a je pak živnou púdou pro bakterie. Takže časté zahušťování škrobem bez následného poctivého čištění zubů může mít na ztby stejný účinek jako pravidelné mlsání sladkostí.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: qt
Datum: 03.05.15 09:54

Odkdy je škrob jednoduchým cukrem?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.05.15 14:26
avatar
Trošku jsem střelil vedle ale nebylo to zas o tolik- - -Podle složení molekul rozlišujeme
cukry na jednoduché (tvořeny 1–
2 molekulami) a složené (škroby). Oba typy
poskytují stejné množství
energie, přibližně 4 kcal/g
(tuk 9 kcal/g, alkohol 7 kcal/
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 13:25
avatar

Podobných otázek je tady spousta a čím dál více. V podstatě vždy jde o to, jak s nezdravého polotovaru udělat ještě více nezdravý. S čím tu omáčku budete jíst? S nezdravým masem a knedlíkem? To už asi moc nemá cenu řešit, jestli ji zahustím škrobem pšeničným, kukuřičným, rýžovým, žitným, bramborovým, ovesným atd atd. Všechny škroby - zpracované polotovary mají vysoký glykemický index, takže jsou nezdravé. Pšeničný obsahuje bílkovinu - lepek, název sedí - lepí střeva a omezuje vstřebávání živin přes střevní stěnu. Za další, jak se ve střevě nafukuje, roztahuje střevní stěnu, která pak propouští do krevního řečiště větší molekuly a i v podstatě nestravitelné částice, které mohou způsobit otravu nebo způsobují různé záněty,mouka tedy sama o sobě není vůbec zdravá a to se týká i výrobků z ní, tedy pečiva, omáček a různých jogurtů nebo polotovarů obsahující mouku. Navíc je kyselinotvorná. Co se týká mouky a škrobů, vždy se jedná o polysacharid a ten žádný rychlý cukr není. Je to v podstatě různě dlouhý řetězec a ten se musí nejprve naštípat vždy od konce, tedy postupně a pak rozložit, jinak se přes střevní stěnu nedostane. U jednoduchého cukru je to jednoduché, ten se jen rozpůlí napůl a vstřebá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 22:45
avatar

Ono je toho kolem lepku víc, ale snad to jako osvěta stačí. Ne vše, co je na internetu, je pravda. Tohle zná každý vyučený pekař:

Pro kynutá těsta jsou vhodné mouky s dostatečným množstvím jakostních bílkovin, které při přijmutí vody a nabobtnání vytvářejí pružný středně tažný lepek, schopný vytvářet pevné těsto a vázat dostatečné množství kypřících plynu. Další velmi důležitou složkou mouky je škrob, který během přípravy, kynutí a pečení mazovatí, a stejně jako moučné bílkoviny váže vodu.

Moučná bílkovina - lepek do 58 °C bobtná.

Při 60 °C začíná koagulovat a uvolňuje vodu, kterou přijímá škrob při svém bobtnání.
Při teplotě nad 60 °C škrob mazovatí.
Při teplotě 78 °C se mění etanol v páry
Při teplotě 100 °C se mění voda v páru.
Při teplotě 105 °C škrobový maz vysychá, tvoří se střídka.
Při teplotě 120 °C škrobový maz ztrácí vodu a na povrchu výrobku se mění v dextrin, tvoří se kůrka.
Rozkladem škrobu, cukru a bílkovin se tvoří chuťové a aromatické složky.

Lepek je bílkovina hydrofilní a tvoří 80 až 85 % z
celkového množství bílkoviny v mouce. Zbývající bílkoviny jsou rozpustné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 14:34
avatar

Ano, je to zdravější, ale je otázka, jestli to je chutnější. Taková rajská, svíčková, koprová, křenová omáčka, nebo pravá bramboračka, kulajda zahuštěná škrobem musí být pěknej blivajs. Naši českou klasiku nemůžete prostě v některých věcech ošidit. Pokud tedy nemáte nějakou dietu /celiakii apod./

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 14:49

Ve skutečnosti je glykemický index blábol. Ono záleží i na množství a frekvenci jídla.

A řeší se tu především problém povalečů.

Jsou i lidé, kteří jedí proto, aby měli "sílu".

doplněno 03.05.15 21:03:

Takže nejzdravější je špek, páč má glykemický index 0.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.05.15 19:27
avatar

Blábol to není. Z čeho myslíš, že je cukrovka? Z vyčerpání slinivky...Jídlo s vysokým GI není vhodné a taky záleží na glykemické náloži. Čím víc takové stravy, tím víc inzulínu je třeba. Vysokoglykemická strava není ani vhodná pro sportovce, leda tak během nebo hned po tréninku, ale né vagon, jen trochu a posléze doplňovat se středním GI. Nejvíc záleží na složení takové stravy, například chleba s máslem je nejhorší kombinace - vysoký GI chleba a hromada tuků z másla, ale například chleba plus kus zeleniny už může být mnohem lepší. Vláknina ze zeleniny zpomaluje uvolňování energie, takže se glykémie drží v rozumných mezích. I tak je ale nejlepší mouku a podobné náhrady ze stravy úplně vyloučit, protože kromě "prázdné" energie nemá žádné vitamíny a minerály, tedy to nejdůležitější, co buňka potřebuje ke svému životu - a to je ta síla. Buňka bez výživy chřadne, tělo ji prostě nemá z čeho obnovit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: qt
Datum: 03.05.15 19:39

Já bych chtěl takovou vyčerpanou slinivku vidět. Ono sklony k cukrove jsou i genetického původu, takže někdo nemá problém s libovolným množstvím cukru a někdo i s troškou. A máte v tom trochu zmatek, buňka potřebuje i tu prázdnou energii, kdyby ne, tak by stačilo zobat vitamíny a občas si líznout soli. Takže s tou moukou to nebude tak zlé, je to prostě zdroj energie, který byl v minulosti základní pro většinu lidí. Jen dnes je té fyzické námahy míň. To jsou strašné dezinformace o jídlech.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 22:05
avatar
Jenže bez inzulinu se ta energie do buněk vůbec nedostane...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 22:06
avatar

Stirečku nbezlobte se, ale máte to nějaké "popletené". Všechny polysacharidy mají glykemický index vyšší než jednoduché cukry. Prostě proto, že rozklad na jednoduché cukry v těle člověka, potřebuje nejaký čas. Stejně tak obecné tvrzení o vyloučení mouky je hloupost. Např. celozrnná mouka obsahuje právě ty minerály po kterých voláte. No a tvrzení o škodlivosti másla je, podle mně, naposlouchaný blábol ze sdělovacích prostředků.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 23:48
avatar

a o čem tady celou dobu píšu? Do oběhu prochází jen monosacharidy a tak se delší cukry musí rozštípat. U sacharozy je to hned, stačí ji rozpůlit na glukozu a fruktozu. Škroby se řežou nadvakrát. Nejprve na jednotky o dvou až třech glukózách a teprve poté na jednotlivé články.Proto je vstřebávání škrobů podstatně pomalejší než vstřebávání krátkých cukrů. Popletené to máte vy. Maltodextrin o pěti glukózách se nejprve dělí na pár a trojici, poté na jednotlivé články.

Co se týká celozrnné mouky, tady bych byl s tím tvrzením taky opatrný. Z každého zrna se odstraňuje klíček, poněvadž ten je uložený v tukové vrstvě. To proto, aby byl chráněný před vysušením nebo naopak před vlhkem. Bohužel musí jít pryč, poněvadž tuk by způsobil žluknutí mouky už v regále v obchodě. Spolu s tím klíčkem odchází i spousta vitamínů a potřebných enzymů a dalších minerálů potřebných ke klíčení. Zbytek těchto minerálů je v otrubě, takže celozrnná mouka obsahuje více minerálů než bílá, ale o to nejdůležitější je ochuzená. Je to v podstatě méněcenná energie pro buňky, ale díky přítomnosti vlákniny má nižší GI než bílá mouka, takže do jídelníčku je vhodnější než bílé pečivo.

doplněno 03.05.15 23:54:

Pohanka souhlas, každý máme určité indispozice nebo můžeme onemocnět z "vnějších vlivů", ale to největší procento můžeme ovlivnit my sami stravou a pohybem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.15 22:53
avatar

Jenom doplnění. Rakovina slinivky - souhlas s vyčerpáním slinivky - kdo má velkou pravděpodobnost, že onemocní touto zákeřnou chorobou?

Kouření, přemíra bílého cukru v kombinaci s tuky, prodělání žloutenky, genetická dispozice, káva. Nikdy nevíme, co bude spouštěčem jakékoliv nemoci, nejenom této rakoviny.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mp
Datum: 04.05.15 01:06

Tady alespoň vidíte, jak funguje teorie relativity. prostě, někdo, kdo umírá hlady, tak by ocenil i ten špek. Ten, který má 220 kilo, sotva chodí, tak mám pocit, že by všechno jídlo zahrabal, ale nemůže, a Anorektička s 40 kg je ještě nespokojená

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.05.15 03:46
avatar

zdravy nezdravy, psenicna mouka hnije ve strevech (smradlave prdy) a uklada se do podkozniho tuku. Po zahusteni gulase psenicnou moukou bych dokazal zplynovat osvetim, po zahusteni skrobem vsechno ok ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.05.15 06:08

A knedlíky k tomu guláši nevadí?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.05.15 10:21
avatar

pro Joudic : Pokud víte, že Vám nedělá guláš zahuštěný moukou dobře, tak používejte škrob, zkusil jste již zahušťovat strouhaným, syrovým bramborem, nebo chlebem - i když ten chleba je také mouka.

A nebyly ty Vaše potíže z většího množství použité cibule?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.