Jsem tlustá-jak zhubnout

Od: Datum: 22.07.14 12:59 odpovědí: 12 změna: 06.10.14 20:43

dobrý den,

nejprve jsem si myslela,že otázku napíši jako anonym ale nebudu se skrývat.

Je mi 32 let a mám 187 cm výšku-momentálně mám váhu na 143 kg :(

bývala jsem hubená na svoji výšku jsem měla krásných 64 Kg.Nejdřív přišel na svět syn ( v 18 letech) to jsem přibrala 30Kg,potom za rok dcera ( v 19 letech) to jsem přibrala dalších 15 kg,nepodařilo se mi to zhodit,nebudu zde tvrdit,že bych nějak extra cvičila nebo se sebou něco dělala to ne.Ale jak jdou léta váha mi jde pořád nahoru,před děma léty jsem porodila třetí dítě ( syna ) dodržovala jsem u něj stravu jak má být-snídaně,svačina,oběd,svačina,večere a v těhotenství jsem shodila 20kg,doktor si ze mě dělal legraci,že místo toho abych přibírala hubnu,jakmile se mi syn narodil,přestala jsem životosprávu dodržovat a váha šla zase nahoru,přibírám pořád.Nemám opravdu čas kolikrát se najíst,posnídat v klidu je to u nás tak,že spíše jen večeřím to je celá moje strava.( pohybu mám více než dost celý den se nezastavím nejsem žádný pecivál,že bych ležela a nehnula se to s dětmi ani nejde kor s tím nejmenším)

Začínám se za sebe pořádně stydět,jde to už do extrému ( všichni mi říkají kašli na to jsi akorát na svoji výšku,ale to je lež :( proč mi to každý říká?Nechtějí mi ublížit?Neublížili by stokrtát více by mi pomohlo kdyby mi někdo z nich řekl sakra dělej ze sebou něco jsi tlustá jako prase)

Nikdy jsem se o to nezajímala a proto se ptám je toto příčina mého tloustnutí?Pravděpodobně ano

Děkuji za každou radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.07.14 13:16

Pokud jíte takhle blbě, snaží se tělo dělat zásoby i z toho mála, co do sebe dostanete. I při své hmotnosti budete nejspíš podvyživená (to je paradox, co?). Problém je v tom, že ve vaší situaci to už chce radu odborníka - zvážit, změřit, naordinovat dietu na míru a pohybovou aktivitu. V každém případě to bude chtít režim včetně pravidelné stravy a pohybu. Proč nemáte čas se najíst? Obě starší děti už mi přijdou docela odrostlé a měly by už být docela samostatné a jeden prcek přece tolik času nezabere.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ajuna*
Datum: 22.07.14 13:22

jenže kde takového odborníka seženu?

No čas se najíst asi budete mít pravdu,že čas bude,ale jaksi nemám chuť jíst,to si asi budu muset přiznat a nesvádět to na čas :(

děti jedí pravidelně,ale já asi prostě nechci,nemám chuť nevím-pravidelná večeře s tím problém nemám to už bude asi hladem

Datum: 23.07.14 10:41

Hledejte dietologa ve vašem okolí. Dnešní doba internetu to velice usnadňuje.

Pak je ještě z mé zkušenosti možnost obrátit se na obvoďáka, pokud s ním máte dobré vztahy - ten můj mi sám nabídl pomoc v případě, že bych si nedokázal sám poradit. On má totiž naprosto stejný problém - celý den v ordinaci, málo pohybu a některé delší dny, kdy ordinuje do 18 hodin je večeře jeho první jídlo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: karol*
Datum: 06.10.14 20:43

Souhlasím, někdy to člověk holt nedokáže sám. Já musela také řešit takto, šla jsem u nás do Nutricentra a poradila se s odborníky, jídelníček se mi změnil o 100%, ačkoliv jsem si myslela, že ten můj se správný.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.07.14 13:21
avatar
Dobrý den,
krásně jste si odpověděla sama. Když se Vám správnou životosprávou podařilo zhubnout 20kg, tak víte jak na to.
Skoro v každém dílu pořadu Jste to co jíte, se každý divil, že je tlustý a přitom trpí podvýživou. Podle mě, Vám nefunguje spalování tak, jak by mělo.
Dokud se nezačnete stravovat pravidelně a žároveň, aby byl energetický výdej větší než příjem, tak nezhubnete.
Bez změny jídelníčku to nepůjde. Musíte nastartovat spalování. Vaše tělo je přepnuté na úsporný režim.
Možná by bylo vhodné vyšetření u odborníka a následné ušití jídelníčku na míru. Tvrzení, že na to nemáte čas, je jen výmluva. Buď s tím chcete něco dělat nebo ne.
Přátelé to s Vámi pravděpodobně myslí dobře, ale neuvědomují si, že Vám tak naopak mohou ublížit.
doplněno 22.07.14 13:38:

I kdybyste navštívila výživového poradce, tak nezhubnete jen tím, že ho navštívíte. On Vám jen řekne co a jak dělat nebo nedělat. Všechno je na Vás!

Já moc dobře nevím, co od nás vlastně chcete slyšet. Všichni Vám tu budeme říkat, že prostě musíte jíst pravidelně, zdravě a hýbat se.. Pokud nám budete vyvracet, že to nejde, protože... tak Vám prostě pomoci není..

Budete muset pro začátek změnit způsob myšlení.

Nemáte hlad, protože Vám nefunguje spalování. První dny, se do stravy asi budete muset nutit, ale po nějaké době, pokud se budete opravdu i hýbat, tělo začne potravu vyžadovat. Zvykne si, že jíte pravidelně a nebude mít důvod ukládat tuk do zásob. Do pece také musíte přikládat, aby nevyhasla.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.07.14 13:27
avatar

Ahoj ;) Zlusím Ti poradit. Musíš si rozvrhnout jídlo během dne minimálně do pěti dávek. To znamená, že budeš mít snídaní, svačinu, oběd, svačinu a večeři. Tím docílíš toho, že budeš mít pravidelnou stravu a tělo nebude mít důvod si uchovávat tukové zásoby a začne ty aktuální pomalu odbourávat. Musíš začít s aktivním pohybem. To znamená, že budeš chodit plavat, začneš o víkendech jezdit na kole a časem Ti půjde bez většího zadýchávání se také běhání. Do práce se snaž chodit, pokud to jde, pěšky, a hlídej si, co jíš. Musíš jíst co nejméně tuků a jednoduchých cukrů, které jsou obsaženy například ve světlém pečivu, sladkostech atd. Snaž se ze svého jídelníčku úplně vyřadit právě světlé pečivo a sladké nápoje, takže se pokus nesladit si ani třeba kafe a čaj. Pokdu se jíst hodně zeleniny, snaž se jíst z masa převážně kuřecí a nevyhýbej se rybám! Snaž se jíst tmavé pečivo a snaž se mít dostatek aktviního pohybu. Každý večer po práci se jdi projet na kole třeba, když si dáš do uší mp3ku s pěknou hudbou, tak přemůžeš odpor k tomu, po práci unavená sednout na kolo a "jít se někam jako blázen potit." Jez brambory, rýži a těstoviny, v těch máš zdravé cukry, které Ti dodají energii a díky nim potom nemusíš jíst cukry jednoduché, o kterých jsem mluvil na začátku, a které tělo stejně vyloučí, v horším případě uloží.

Snad jsem Ti trochu pomohl ;)

Ohodnoceno: 5x
 
Od: ajuna*
Datum: 22.07.14 13:46

děkuji

Od: kolibrikusaty
Datum: 22.07.14 13:58

Na téma problému bylo řečeno dost rádci nademnou. Je to opravdu špatným přísunem stravy. Pokud nemáš čas si udělat čas na to aby jsi nakrmila své hladové tělo, které ti dává signály o svém hladu tvou váhou, tak jsou dvě cesty. Buďto to změníš a nebo to prostě necháš být a budeš se stále vymlouvat a nabírat.

Odpověz si sama, opravdu nemáš čas si na pět minut sednout a sníst něco? Což takhle se vrátit do svých dětských let a uspůsobit si den řádu a disciplíně. Když jsi byla malá, tak se tě taky nikdo neptal na to, že si zrovna hraješ s panenkama ktreré jsou na nákupu a řeší jaký účes by ji sekl víc, a prostě si šla jíst. Jestli chceš změnu musíš ji chtít. Stanov si řád, časový harmonogram a jeď. Je jedno, že ve tvých 9:30 si nebudeš mohla dát svačinku a dáš si ji v 9:20 nebo 9:40 ale dáš si ji.!... důležitá je taky psychika. Občas si představuj, že už nemáš 143kg ale 100kg... vytvaruj si své tělo ve své mysli, ve svém podvědomí a mysli na něho...začni pravidelně jíst a stanov si metu 100kg, pak až ji dosáhneš si ji stanovíš na 90kg a pak třeba ještě níž. Počítej s tím, že budeš muset podstoupit chirurgický zákrok aby ti pak odřezali provislou kůži...měla to takto i švagrová, a teď vypadá jako pravá žena krev a mlíko a v róbě při oslavě své 40 byla luxusní.

Je jen na tobě jakou cestu si zvolíš. Nikdo tě do ní nutit nebude, jen ty sama, ty rozhodneš o svém osudu. Ještě se budeš vymlouvat a nebo s výmluvama práskneš o zem a půjdeš do sebe!?

Fotni se v plavkách a važ se. měsíčně se takhle foť a co týden se zvaž. Když si dokázala v těhotenství zhodit 20kg tak budeš schopna zhodit i 40, 50kg.

Jinak lze kontaktovat e-mailem výživové poradce, pokud nemáš žádného v okolí. Napiš jim jejich problém...kontaktuj klidně tři čtyři ať víš...zkus si najít ty dobré, kteří mají na netu dobré preference. A klidně obětuj jeden dva dny cestou k nim.

Hodně štěstí!

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 22.07.14 14:37
avatar

Máte špatnou životosprávu a vaše tělo si zvyklo ukládat tuky do zásoby, protože mu nedáte normálně najíst. Nejvydatnější by měla být snídaně. Jenže - ve vašem případě by bylo vhodné hubnout pod dohledem lékaře - dietologa. Jste sice vysoká, ale těch kil máte hodně. V těle - v tuku - se vám ukládají odpadní látky, pokud naráz zhubnete moc kil, tak se tyto látky uvolní do těla a bude vám špatně. Takže bych doporučila návštěvu lékaře, zkontrolování, jestli mát v pořádku štítnou žlázu a pak poradu s dietologem a hubnout pod jeho dozorem, at si nějak neublížítě. Ani moc sportování nebude pro vás nejvhodněší, nějaké běhy nebo tak - je to zátěž na klouby.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: pb®
Datum: 22.07.14 14:58

Zkuste začít jíst s tím nejmenším. Předpokládám, že jste s ním doma a určitě nedáváte dvouletému dítěti jen večeři, tak jako sobě, ale normálně mu vaříte a dáváte svačiny. Tak když dám dítěti, najím se i sama, stačí jen jídla, které připravujete pro dítě, udělat trošku víc. Pokud nemáte chuť nebo vyloženě trpíte nechutenstvím, snažte se sníst jen pár soust. Celý den nejíst a na noc se nacpat je s největší pravděpodobností důvod obezity, tělo celý den hladoví a na večer, kdy už má minimální energetický výdej, dostane nášup kalorií, které už nemá jak zpracovat a tak je uloží. Zkuste tohle otočit. Snídat, svačit a obědvat a večer už jen něco lehkého. Ne nadarmo se říká, snídej sám, obědvej s přítelem a večeři nech nepříteli. Nechápu lidi, kteří ráno nesnídají. Já když musím někam na lačno, je to hrůza, protože už ráno se budím s hladem a jdu se hned najíst, i když jsou třeba 4 ráno. Prostě když nemusím, neopustím bez snídaně dům.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 23.07.14 08:10
avatar

Vše již bylo řečeno, jíst 5 krát denně, hodně zeleniny, ovoce a určitě vyhledat dobrého výž. poradce, který Vám udělá jídelníček na míru... Ještě Vám poradím nordic walking, myslím, že s malým dítětem to jde chodit s hůlkami.. Když se budete hýbat pravidelně a dobře stravovat, uvidíte, že se výsledky dostaví. Vyhledejte si na netu hubnutí Pavly Truxové...ta paní byla také velmi silná a dokázala zhubnout přes 80 kilo, povzbudí Vás to, ale musíte pro to něco udělat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.14 00:07
avatar

Sama jsem dokázala nenásilně a bez hladu zhubnout během roku 20 Kg,které jsem nabrala za tři týdny po prášcích a že jsem přestala kouřit. Jsem zvyklá si hlídat váhu od puberty,vzorem rodiče, všichni máme sklon k tloustnutí a všichni se hlídáme a jsme celkem štíhlí. Žádné drastické diety, ty jen zapříčiní jojo efekt. Pomáhá pohyb, ale jde to i bez něj. Mamča cvičila u kuch. linky denně poctivě jen 20 min. a tehdy po čtyřicítce měla doslova atletické tělo a jedla jen rozumně, tedy nedortíčkovala a nepřejídala se. Naposledy jedla v 5 hod. Já jsem zmenšila porce, alespoň přílohy, přestala jíst bílé pečivo, zařadila celozrnnou Kaiserku 2x-3x týdně, hodně jedla bílkoviny, kuřecí maso a hlavně nízkotuč, tvaroh ve všech podobách. Vaříla jsem si k večeři často ovesnou kaši z vloček /sladila ji trochou medu a do ní jablko/, vařila jsem si jednoduchá jídla - brambory na loupačku, špenát, omeletu bez cukru a tuku, na ni lžičku džemu, žádné omáčky,nic smaženého, tučného,ne knedlíky, jen brambory a rýži. Spíš jíst šunku, šunk. salám libové maso,vejce s brambory, nebo malým kouskem tm. chleba, nízkotuč. sýry, cihlu do 30%, zeleninu neomezeně, ovoce dle sladkosti opatrně, např. jablka, jahody hodně, po mandarinkách jsem začala tloustnout, ale jedla jsem jich dost. Prostě se stravovat tak nějak, jak jsem naznačila. Základem je jíst 5-6X denně, pít a nekupovat větší oblečení, ale včas zhubnout do toho, co nás "škrtí". Vážit se každý týden a reagovat.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.