V šestnácti bez menstruace vs anorektička

Od: Datum: 08.06.14 12:58 odpovědí: 10 změna: 08.06.14 18:30

Ahoj. Mám dosti velký problém. Je mi 16 a ještě to nemám. Dříve, nevím jestli jsem byla anorektička, ale od července 2012 jsem přestala jíst, z 57 kg jsem došla na 47 kg. Poté o rok později jsem přibrala na 54 kg a píchli mi vyvolávačku, u které jsem jenom jednou měla takový tmavší výtok, jinak nic. Jenže pak jsem zase zhubla na 48 kg. Pak jsem si nafdackovala a teď přibírám, jím zdravě, ale i nezdravě. Mám teď 59kg ke 176 cm. A píchli mi zas vyvolávačku, po které jsem zase měla jenom tmavší výtok a furt nic, píchli mi to před minulý pátek před 9 dny. A ten tmavší výtok jsem měla pátý den, pak nic. A to mě ještě prstama prohlížela, zda tam nemám nějakou blanku, která by bránila v odtoku krve, nemám. Prohlížela mě, ačkoliv jsem panna. Ale to mi nevadilo... Už jsem zoufalá, bojím se, že to nikdy nedostanu, je to možné? Pravděpodobně jdu příští pátek zase na vyvolání...Mamka to prý dostala kolem 14-15, protože byla extrémně hubená, po vyvolávačce to dostala, pak zase půl rok nic, takže další vyvolávačku a od té doby bere antikoncepci, aby to dostávala, bez ní by to nedostala...Poradíte mi? :(


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jdwjp
Datum: 08.06.14 13:02

Pokud nejíte (jste dlouhodobě nejednla) je normální, že nemáte menstruaci. Rada je složitá, zničila jste si zdraví. Hormonolní změny v pubertě neproběhly jak měly z důvodu podvýživy, takže jedině vyšetření na endokrynologii a ženského lékaře. Vaše máma také nepostupuje správně - brát HA, aby dostala menstruaci je nesmysl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kulicka
Datum: 08.06.14 13:10

V říjnu 2012 mi právě byla zjištěna štítná žláza, na endokrinologii chodím. Ale já si myslím, že mám špatné prášky, nebo že mi jich doktorkanařizuje brát míň než bych měla, protože se mi to zhoršuuje. A ona mi pak řekne, ať beru jenom půlku prášku. *zed* Beru letrox 50. Hodnoty, které brání tělo proti zvýšené funci jsou normálních lidí DO 26. Já mám 4000. A dokoka mi řekla, když jsem to poprvé viděla, zhozila jsem se, ale couž, zkus si vzít jenn půlku o víkendech a snížila mi dávku. *zed*

Datum: 08.06.14 13:10
avatar

Poradit ti může spousta rádců spoustu různých věcí. Ale protože jde o zdraví, tak jediným oprávněným, který ti může fundovaně poradit a pomoci, je tvůj lékař.

doplněno 08.06.14 13:28:

Plácáš nesmysly. Když doktor neví, co s tím, tak má možnost tě poslat třeba do nemocnice na specializované pracoviště. Nevěřím, že by to neudělal, když ho o to požádáš. Žádný doktor nenechá případnou nedostatečnou nebo špatnou léčbu na sobě.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kulicka
Datum: 08.06.14 13:12

Lékaři vůbec neví, co s tím. :(

Datum: 08.06.14 13:18

Máš právo změnit lékaře, aspoň toho praktického i gynekologa. Zkus to. Možná jiný přístup lékaře pomůže. Jak je to s dalšími specialisty nevím.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kulicka
Datum: 08.06.14 13:24

Já už jsem to máme navrhovala, ale problém je, že nejbližší je 25 km od místa mého bydliště, a ta má čas jednou za dva měsíce a to je právě ta ke které chodím. Ona je n mě hodná, ale myslím, že mi nepomáhá. Třeba minule mi říkala jak se to zlepšilo a zase mi snížila dávku, když jsem vyšla z ordinace běžela za mnou, že si mě spletla s někým jiným. Že mně se ty hodnoty mírně zhoršily...Myslíte, že když začnu brát prášků denně víc, bez lékaře tak by mi to mohlo pomoct? Ona totiž ignoruje moje příznaky. Že neuběhnu ve škole trať, bušení srdce bez zjevných příčin.:/ atd

Datum: 08.06.14 16:57
avatar

Zdravím. Možná očekáváte od lékařky zázraky. Vy sama si zahráváte se svým zdravím dlouhodobě a chtěla byste, aby lékař vše srovnal hned a dvěmi injekcemi? Rozhodně neberte léky jinak, než jak Vám doktor předepsal! Může Vám to, naopak, uškodit. Pokud nemáte důvěru k lékaři, máte právo ho změnit. Ale především v první řadě změňte přístup k svému zdraví Vy sama a mějte trpělivost. Zde nikdo neví lépe, než Váš lékař, jak na tom Váš organismus skutečně je...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.06.14 17:13
avatar

Úplně přesně tohle, co píše Kapka, jsem se chystala napsat, než jsem všechno přečetla. Vy jste si roky ničila zdraví a teď chcete honem honem nápravu dvěmí injekcemi. Máte pocit, že jste chytřejší než lékaři. Nemáte kázeň, nemáte důvěru. Jste zvyklá, že máte hned všechno? Že vám všichni hned vyhoví? Kapku manipulátor, že? Můžete lidmi manipulovat, ale se svým tělem, to co jste si zničila, manipulovat není snadné. Neházejte své problémy na jiné! A na lékaře už vůbec! Ukázněte se a důvěřujte. Dejte svému tělu čas dobrým zacházením a potřebnou péčí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.06.14 18:30
avatar

Přesně tak, organismus potřebuje pod louhé době "špatného zacházení" dostatek času, aby se mohl "srovnat".

V žádném případě neberte léky v jiném dávkování, než předepsal lékař.

Lékařka se jednou spletla, to však neznamená, že by byla špatná. Naopak, z toho, že ještě vyběhla uvést vše na pravou míru, soudím, že bude pečlivá. Pokud k ní přesto nemáš důvěru, změň lékaře (neměň sama dávkování!).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.06.14 17:30
avatar

Měla jsem podobný problém. Také jsem před dvěma lety zhubla a rok jsem němela menstruaci. Pak jsem šla na gynekologii, zjistili, že jsem po gynekologické stránce v pořádku, dali mi dvě nebo tři neúspěšné vyvolávačky - vždy po jednom měsíci - nic. Pak mi nasadila prášky na 3 měsíce - nic, pak další, které zabraly. Vždy, když jsem je zkusila vysadit, tak jsem to nedostala. Před 4 měsíci jsem to je zkusila přestat brát úplně - nevyhovovaly mi. Mamce jsem řekla, že mi jedna kamarádky poradila jíst červenou řepu a ona nebyla proti, abych ty prášky přestala brát. 4 měsíce nic. Věděla jsem, že můj denní příjem tuků není dostačující a tak jsem si koupila 500 g mandlí, rozdělila to na 6 porcí a za 6 dní jsem to snědla. Asi za 3 dny jsem to tento měsíc po dvou letech přirozeně dostala. Jíš dost tuků?

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny nejen pro ženy
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.