Počet jídel denně

Od: Datum: 12.02.14 20:53 odpovědí: 14 změna: 17.02.14 22:14

Zdravím. Všude se dočítám, že při hubnutí je ideální počet jídel denně 5. Ale co když funguju od 4.00 hodin ráno do cca 22.hodin? Kolik jídel bych měla denně mít?

Díky předem za odpovědi, B.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.02.14 21:04
avatar

ahoj, já myslím že v tom případě se musí počet proporcionelně zvýšit - ale samozřejmě musí to být malé porce... rovnoměrně rozložit v celém dni - klidně 7 jídel, proč ne...?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pacourek*
Datum: 12.02.14 21:04

každý 3hodiny

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.02.14 21:06
avatar

Funguji přibližně od 7 hodin ráno do 24 hodin večer. A jím normálně asi tak těch 5 jídel denně. Prostě si to jídlo rozdělte rovnoměrně a večer byste už stejně po té šesté večerní moc jíst neměla.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.14 23:20

Sice po 6 moc nejíst ale zase pokud jde někdo spát kolem 22-23 tak by měl něco pojíst kolem 20 hodiny. To že poslední jídlo má být v kolem 5-6 je už přežitek.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.02.14 08:27
avatar

Nesmysl nejíst po šesté večerní! Dnes odborníci doporučují,pkd je jeden zdravý, poslední jídlo cca 3hodiny před ulehnutím!Tím spíše pkd jde spát až o půlnoci!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.14 21:17
avatar

Myslím, že není až tak důležitý počet jídel během dne, jako spíš jejich skladba. Důležité je nejíst průběžně, ale jíst v pravidelných intervalech. Tam by se pak měl efekt projevit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.14 21:19
avatar

Nejlépe uděláte, když si budete hlídat intervaly. Snídaně by se měla sníst do hodiny od probuzení (klidně jen něco malého, pokud nemáte čas nebo chuť po ránu), poté jíst po 2-3 hodinách (jak to komu vyhovuje). Poslední jídlo 2-3 hodiny před spaním.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: joule*
Datum: 12.02.14 21:21

jíst se má nejméně každé dvě hodiny... Takže podle toho, kolik dní jste vzhůru se samozřejmě mění potřeba jíst. Je to logické, nedostatek spánku (energie) je potřeba zahnat energií v podobě kalorií v jídle.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xixi*
Datum: 12.02.14 22:32

Ráno začít snídaní, měla by být vydatná. Pak každé cca tři hodiny, poslední jídlo dvě hodiny před spaním. Co jíst záleží na tom, zda pracujete fyzicky nebo spíš hlavou. JInak bude jíst člověk co celou směnu zvedá těžká břemena a jinak sekretářka. V zaměstnání také záleží jeslti si můžete dát jídlo kdykoliv nebo máte striktně danou přestávku.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.02.14 21:16

Jsem poštovní doručovatelka na vesnicích, takže jíst můžu maximálně při přejezdech v autě, ale ty intervaly se docela dají dodržet. Jen to není jídlo v klidu.

Děkuji za postřeh.

Od: aninaz
Datum: 14.02.14 13:40

Ahoj, řekla bych, že to vychází úplně parádně. V 5 h. snídaně, v 8 h. svačina, v 11 h. oběd, ve 14 h. svačina, v 17 h. večeře, ve 20 h. druhá večeře. Je to 6 jídel denně. Obsahovat by měla totéž množství kalorií, jako kdybyste jedla 5x denně. Ale těch 6 jídel je určitě vhodnějších. K dopolední svačině se doporučuje hlavně ovoce, k odpolední zase spíš zelenina. Takže si myslím, že by to průměrně zaměstnanému člověku nemuselo dělat velké problémy. Ty časy jsou samozřejmě orientační, takže plus mínus něco. Když se člověk nedostane v 11 h. na oběd, ale třeba ve 13, pak je dobré mít 2 dopolední svačiny a po obědě samozřejmě posunout ta ostatní jídla. Takže odpolední svačina v 16 h. a jen 1 večeře v 19 h. Tak nějak mi to radila výživová poradkyně. Přeju hodně zdaru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petrat
Datum: 14.02.14 19:46

Když něco sníte, tak to jídlo vám leží v žaludku asi 4 hodiny. Když budete mít stále plné břicho, tak hubnout nebudete. Pro štíhlé lidi to funguje, jíst každé 3 hodiny, udržují si tím metabolismus, ale tlustému člověku to zhubnout nepomůže.

Dneska je to moderní, říkat tlustým "hlavně se pořádně napapej, ať máš sílu s tou obezitou bojovat", a je to i krásná představa, že čím víc bysme jedli, tim štíhlejší bysme byli, ale rozumný člověk prostě musí chápat, že takhle to nefunguje, že z jídla se tloustne. A je to i kruté, říct tlustému člověku, ať víc jí, to je jako byste naváděli alkoholika, ať se vykašle na nějakou léčbu, a dá si radši panáka, že to mu zvedne náladu.

Při hubnutí je zvýšená spavost, když spíte málo, tak tu chybějící energii doháníte právě jídlem. Na vašem místě bych jedno jídlo ubrala, a přidala dvě hodiny spánku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aninaz
Datum: 15.02.14 23:47

Víte, Petrat, ono to tak ale vážně funguje. Máte pravdu v tom, že se tloustne z jídla. Já bych dodala, že z hodně kalorického, tj. mnoho tuků a sacharidů. Pak je taky důsledek, že máte břicho plné. Nejde ani tak o to, abychom jedli víc, co se týká množství jídla. Tam bychom měli zachovat pravidlo, že sníme tolik kalorií, jako vydáme. Pokud přijatá energie převyšuje energii vydanou, přibýváte na váze, pokud naopak - hubnete. Jestliže máte velké přestávky mezi jednotlivými jídly, tělo si ukládá energii do zásoby ve formě tuků. Není totiž pravda, že trávení trvá vždy 4 hodiny. To platí třeba pro hovězí a vepřové maso, pro tučné potraviny a pro potraviny v nesprávné kombinaci (např. škrob s bílkovinami). Proto je důležitá ta pravidelnost v jídle. Vím, o čem mluvím. Taky jsem se totiž dala na hubnutí. Je to trošku běh na dlouhou trať, protože při správném hubnutí by mělo docházet k úbytku hmotnosti jen 0,5 kg za týden. Rychlejší hubnutí vyvolá jo-jo efekt. Takže dodržuju pravidlo, že sním méně kalorií, než za den vydám. Pro výpočty používám na netu kaloricketabulky.cz. Chvilku mi trvalo, než jsem se s nimi sžila, ale zatím to stojí za to.

Barbucho, držím všechny palce. Ahoj

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kvetuska
Datum: 17.02.14 22:14

Dobrý den, já už 15 let jím 5x denně , a to začínám lehkou snídaní v 9 hod. (protože se tělo do této doby čistí),např. žitný chléb s pomazánkou nebo ovocný salát např. s kiwi, banánem, hruškou. Potom mám kolem 11.30 hod. oběd - většinou zeleninové rizoto, těstovinový salát, zapékané brambory atd.. Další svačinku mám kolem 13.30 obvykle buď jablko nebo jogurt, termix, dále jím v zhruba 15.30 např. chléb s máslem + hodně zeleniny. A pokud to nestačí, dám si ještě třeba polévku, ale maximálně do 17 hod. Ale pokud příjdu z práce do16 hod., dám si ještě takový druhý malý oběd (teplý). Během dne se snažím pít hodně čisté vody, ráno před snídaní piju teplou vodu s citrónem - výborně pročistí tělo. Uvedený způsob stravování se mi velmi osvědčil, mám pořád stejnou váhu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.