Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Můžu v koláči nahradit meruňky švestkami?

Od: miserable* odpovědí: 12 změna:

Chtěla bych péct švestkový koláč a mám dotaz. Našla jsem recept od kluků v akci na meruňkový koláč, mohu použít základ těsta a místo meruněk dát švestky? A napadlo mě, že bych je ještě posypala nemletým mákem a cukrem pod tu drobenku, co myslíte?

P.S. Možná je to blbý dotaz, ale já jsem opravdový začátečník ve vaření. :D

ceskatelevize.cz/...

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

asiasi*
hodnocení

2x

Švestky v kombinaci s mákem /ale mletým/ a drobenkou můžete klidně použít. A bát se toho. že to bude "napodobenina" červivých švestek, jak bylo v jednom z příspěvků uvedeno se bát nemusíte, protože švestky na koláče a do buchet se používají půlené bez pecek. Tedy máte možnost ty nevhodné odstranit. Zvláště chutný je koláč z kynutého těsta na plech tzv. metynka. Vykynuté těsto dáte na plech, pokladete vypeckovanými půlenými švestkami, posypete mletým syrovým mákem s cukrem a drobenkou. Když dáte cukru akorát není to vůbec přeslazené , propojí se to se šťávou z těch švestek a je to ňamina. Na švestkové knedlíky se přeci také dává mletý mák s cukrem nevařený. Problém může někdy být se zakoupeným mákem - aby nebyl hořký.

cocinkamichalka*
hodnocení

1x

Ovoce klidně použijte jaké chcete, ale ten NEMLETÝ mák bych nedávala. Ten se hodí spíš na posypání rohlíků atd. Do koláčů dávám zásadně vždy mák mletý.

ladinpraha*

Přesně tak, mák umletý a na švestkách nešetřit, protože ty dnešní švestky nejsou tak šťavnaté jako ty, co jsme kdysi mívali na zahradě.

doplněno 10.09.13 18:04:

Já bych klidně dal mák na švestky a na to drobenku.

lidus*
hodnocení

0x

Klidně můžete, mák je na švestky lepší než drobenka. Peču kynuté i piškotové těsto s ovocem jaké zrovna je. Kynuté ze 1/4 l mléka na plech, na to 1 kostka tvarohu + vejce + cukr a pak naskládám co roste na zahradě, klidně i jablka na tenké lupínky, drobenku.

doplněno 10.09.13 18:33: