Nejste přihlášen/a.
Chtěla bych péct švestkový koláč a mám dotaz. Našla jsem recept od kluků v akci na meruňkový koláč, mohu použít základ těsta a místo meruněk dát švestky? A napadlo mě, že bych je ještě posypala nemletým mákem a cukrem pod tu drobenku, co myslíte?
P.S. Možná je to blbý dotaz, ale já jsem opravdový začátečník ve vaření. :D
Švestky v kombinaci s mákem /ale mletým/ a drobenkou můžete klidně použít. A bát se toho. že to bude "napodobenina" červivých švestek, jak bylo v jednom z příspěvků uvedeno se bát nemusíte, protože švestky na koláče a do buchet se používají půlené bez pecek. Tedy máte možnost ty nevhodné odstranit. Zvláště chutný je koláč z kynutého těsta na plech tzv. metynka. Vykynuté těsto dáte na plech, pokladete vypeckovanými půlenými švestkami, posypete mletým syrovým mákem s cukrem a drobenkou. Když dáte cukru akorát není to vůbec přeslazené , propojí se to se šťávou z těch švestek a je to ňamina. Na švestkové knedlíky se přeci také dává mletý mák s cukrem nevařený. Problém může někdy být se zakoupeným mákem - aby nebyl hořký.
Ovoce klidně použijte jaké chcete, ale ten NEMLETÝ mák bych nedávala. Ten se hodí spíš na posypání rohlíků atd. Do koláčů dávám zásadně vždy mák mletý.
Klidně můžete, mák je na švestky lepší než drobenka. Peču kynuté i piškotové těsto s ovocem jaké zrovna je. Kynuté ze 1/4 l mléka na plech, na to 1 kostka tvarohu + vejce + cukr a pak naskládám co roste na zahradě, klidně i jablka na tenké lupínky, drobenku.
doplněno 10.09.13 18:33:Omlouvám se asi neumím číst a vůbec mě nenapadlo, že by někdo sypal nemletým makem.
Děkuju za odpovědi. A když chci mák i drobenku, tak pomletý mák pod švestky a na švestky drobenku? Nemůžu obojí dát nahoru?