Dobrý den, chtěla bych se vás zeptat na názor nebo požádat o radu. Mám dva syny (4 a téměr 9 let). Nejstarší kluk má opět problémy s předkožkou. Když byl menší nedala se mu stáhnout téměr vůbec. Pak jsem byly u lékařky která mu ji stáhla a pak bylo všechno v pořadku (cca dva roky byl klid brz problémů). Teď má kluk ale opět podobný problém protože předkožka mu jde stáhnout míň jak na půl a pak se mu tam hromadí bílej mázek který taky docela zapáchá. Zkoušeli jsme ji stahovat taky v koupeli, taky všechny možné odvary a stejně nic. Zkusili jsme taky nějakou mast , ta snad trochu pomohla ale nic moc a pak se to stejně vrátilo zpátky. Lékařka mi řekla že by bylo nejlepši jít na úplnou (prý nějakou těsnou) obřízku při které tam nezůstane žádná předkožka. Prý pokud to není udělané natěsno tak někdy dělá problémy. Přemýšlím jestli do toho se synem jít nebo nikoliv. Mohl by se pak stydět před kámošema a nebo by mohl ztratit citlivost? Nevíte mi poradit? Nemáte některá syny nebo muže který to tak mají? Jaký je váš názor na obřízku u dětí a dospělých mužů? děkuji
Já bych zase řekl, že to je tak závažný zásah do budoucího života, že bych byl pro opravdu jen kdyby nebylo zbytí. Někdy stačí přetnou uzdičku. Malej s tím měl taky dost problém. Měl to i hodně přirostlé. Poctivě jsme každý den při koupání přetahovali až do cca 6 let. Ale už je to OK. Za sebe říkám, že bych obřezaný být nechtěl.
Dejte na doporučení lékařky, vezměte chlapce k urologovi a vyslechněte i jeho odborný názor. Obřízka není úplně příjemná operace (jako žádná jiná), ale zcela jistě chlapci pomůže od současných (i budoucích) vážných problémů. Co se týká omezení citlivosti, je to diskutabilní záležitost, těžko ji někdo posoudí objektivně. A stud chlapec jistě překoná. Případná omezená citlivost i počateční stud jsou zanedbatelné proti hromadění smegmatu a nemožnosti pravidelné hygieny tohoto citlivého orgánu!