Spojitost akné s nepravidelnou periodou

Od: Datum: 16.09.12 10:38 odpovědí: 6 změna: 26.09.12 22:03
Už přes pět měsíců mě trápí akné na čele a nose. Dřív jsem měla pleť hladkou jen sem tam nějaký bolák. Kdo vi, jaké je to mít akné, zná to neustálé hledání, snažení a patlání všehomožného.
Až teď mě napadlo, že moje stále nepravidelná menstruace může mít nějakou spojitost s mým akné. Je mi 17 a už 3 a půl roku mám menstruaci, ale do teď nepravidelnou. Jeden měsíc ne, pak tři měsíce ano, pak dva ne. Říkala jsem si, že je ro normální, ale je možné, že mám rozházené hormony. U gynekologa jsem ještě nebyla, ale při vyšetření kvůli slepáku mi našli cystu na vaječníku - doktorka mě uklidnila, že je to více méně normální a že to zmizí. Ale já za tím svým problémem vidím vše možné. Začala jsem víc pít, piju krev-čistící čaj, beru zinek, mažu zinkovou mastní, biodermou akn, čistím jarishem a skoro bez výsledků, jen je má pleť méně červená. Děkuju za odpovědi.

avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.09.12 10:39
 
avatar

Nejspíše to opravdu bude věc hormonů. Pokud se menses neuklidnil ani po třech letech, návštěva gynekologa je více, než nutná. Zřejmě Vám doporučí HA, která hormony ustálí, menses se upraví a pleť se zlepší.

 
Od: ron*
Datum: 16.09.12 20:01
 

Dobrý den.

Doporučuji zajít na gynekelogii. Lékař Vám po vyšetření může doporučit vhodnou hormonální antikoncepci . Vyřeší se tím nepravidelnost menstruace a podstatně se zlepší i problém s pletí. Vlastní zkušenost.

 
Datum: 16.09.12 20:16
 
avatar

No, je dost možné, že byste si mohla zajít na gynekologi ohledně té nepravidelné menstruacei. Ale povím vám toto: hormonální antikoncepce není zase tak zázračné řešení, jak vám tu někdo přede mnou radí. Jste mladá a cpát do sebe hormony, když nemusíte, proč? Víte - co se té vaší pleti týká - někdy je méně, více. Čím více ji mažete, tím možná hůře vypadá. Já trpím akné celý život, nakonec se mi z toho vyklubala perorální dermatitida. Někdy je lépe, někdy je hůře. Ale takové ty boláčky mám pořád - mám vyzkoušeno - hlavně před mensturací vypadám jako puberťačka. Možná by ještě stálo zajít ke kožnímu lékaři, na to akné existuje taková vodička na předpis, tím se to potírá a boláčky by měly zmizet.

 
Od: askmenow*
Datum: 17.09.12 15:24
 

Souvislost mezi hormony a kvalitou pleti je vždy.

Je ti sedmáct, to už bys měla na gynekologii dávno chodit. Hned se objednej. Není to nic strašného, zdraví je přednější.

Navíc, nepravidelná perioda je nepříjemná, můžeš s gynekolegem/gynekoložkou konzultovat i to, zda by pro tebe nebyla vhodná hormonální antikoncepce, která by ti periodu srovnala a možná by i pomohla s pletí.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: juhrga
Datum: 26.09.12 21:42
 

akné má vždy souvislost s nepravidelnou menstruací, pokud byla nalezena cysta, mohlo by se jednat syndrom polycystických ovarií, což je celkem častá porucha-u tohoto syndromu je zvýšená hladina androgenů/mužských pohlavních hormonů/, které způsobují akné, diagnozu určí gynekolog, který léčí tuto poruchu hormonální antikoncepcí

 
Datum: 26.09.12 22:03
 

Já bych asi uplně nejdřív řešila problém s nepravidelnou menstruací. Nechci nikomu a ničemu dělat reklamu ale mě hodně pomohly kapky Diochi (je tam více druhů). Měla jsem menstruaci po vysazení HA šílenou - 3-4 měsíce nic a pak měsíc teda jo a pak zas nic. Kapky mi ohromě pomohly a teď ji mám téměř na den přesnou :) Akorát je tam potřeba vychytat přesné dávkování pro každého zvlášť.

Nebo teď mě napadlo, nejste třeba moc štíhlá? problémy mohou souviset i s tímto - nedostatek živin a poté se zákonitě zhoršuje i pleť... Každopádně na gyndu byste už určitě zajít měla, nemáte se čeho bát :)

 

 

 

 

Poslední otázky Poradny nejen pro ženy
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.