Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace vs záruka během záruční opravy

Od: mikikus* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

3. 12. 2009 jsem koupil PC, PC bylo už několikrát v záruční opravě, nyní se PC zase pokazilo. A mně zajímá, zda platí, že se záruka prodlužuje o dobu, kterou zboží stráví v záruční opravě. U mne totiž tato doba dělá 60 dní. Děkuji za odpověď.

doplněno 08.01.12 09:48:

Ještě bych se chtěl zeptat, když jde PC po páte do reklamace mám právo na odstoupení od smlovy a vrácení peněz? Někde jsem četl, že tato možnost je když se jedna závada vyskytne 3x a druhá možnost 4x výskyt jiné závady. Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar spider

Ano, záruční doba se prodlužuje o dobu po kterou byl PC v reklamačním řízení. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy máte po 3-tí stejné závadě nebo po čtvrté libovolné.

mikikus*
hodnocení

Moc děkuji, ještě se zeptám, zda nevíte podle jakého paragrafu to je, protože v servise, resp. v obchodě, ve kterém byl PC zakoupen jsou dost neochotní a pořád říkají "to nejde", rád bych to mněl podložené. Předem děkuji.

jarahosek*

Samozřejmě vám budou říkat, že to nejde... Jde jim o peníze. Pošlete na ně ČOIku a uvidíte, jak to najednou půjde. Akorát v tom obchodě nebudete asi populární:) Ale co s obchodem, kde jsou nepříjemní, že?:)

 

hodnocení

4x
avatar bruno2

Tuto problematiku řeší občanský zákoník v § 622:

(1)

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

(2)

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

(3)

Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

mikikus*
08.01.12 10:19
hodnocení

Děkuji.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]