Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak udělat kopřivový čaj

Od: andula* odpovědí: 8 změna:

Chtěla bych si doma udělat kopřivový čaj. neví někdo jak na to? kolik kopřiv je potřeba atd.?

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

durancea*
hodnocení

4x

Mám pocit, že nás kdosi varoval -nelouhovat moc dlouho a popíjení jako očista by mělo být souvisle max. 14 dní. Ale nejsem odborník.

malvinka*

Duranceo *palec*po 14 dnech se odvápňují kosti.

durancea*
19.07.10 20:39

Díky. :)

jozinka*

Myslím si,že to není kopřivama,ale odvodňováním,odvodněním tekutin z těla.Kopřivy hodně stahují vodu.Je to doporučováno při otocích nohou.Já to také piji,jelikož mívám ty otoky.Pozor,ale někomu to dělá zle na hladný žalůdek.Pít jen po jídle a né hned z rána.Mám s tím skušenosti.Odvodněním se stahuje z těla také draslík a hořčík.Dohnat to lze-přírodně banány a meruňkami.Hořčík já musím dohánět i magneziem-tablety.Kopřivy odvodňují hodně podobně jako Libeček nebo petržel ve větší dávce.Vše mám ze svých skušeností,může to být u někoho jiného jinak.

doplněno 22.07.10 00:44:

;)Ale nejsem jistá u těch kopřiv s tím odvápňováním tak docela,podívám se někdy do herbářů.

jozinka*

Já lohuji jen 10 minut,déle ne.Zvláště v létě pozor!Nebezpečí kvašení při louhování dlouhém /ta chuť potom připomíná mokrý hadr/.Je možné čaj osladit medem a přichutit citronem-ale na spotřebu ihned,jinak citron nedávat.Piji ho nejraději studený.

slonbonjohn*
hodnocení

3x

Tak zhruba hrst mladých opláchnutých lístků zalít jedním litrem vařící vody, zaklopit a louhovat 1 -2 hodiny. Myslím, že neexistuje universální receptůra.

hodnocení

1x

A mi kdysi bylinářka, když jsem měla příšernou lupénku, radila, namixovat hrst kopřivových lístků s vodou a vypít. *sok* Pro očistu a rageneraci jater. Namixovala jsem, ale vypít jsem nemohla *blee*

jozinka*