Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o radu. Nechce se mi brát hormonální antikoncepce - nemám k tomu žádný konkrétní důvod - prostě mám pocit, že je to divné ovlivňovat svůj organismus nějakými látkami, bezdůvodně. Zatím jsem používala nehormonální nitroděložní tělíško, před porodem kondom. Tělísko se ale již musí vyjmout, a moje gynekoložky mě hodně přemlouvá, že horm. antikoncepce je lepší, bezpečná, bez nebo s minimem vedlejších účinků. Na netu jsem četla od různých lékařů, že je dobrá i pro zdraví, omezí riziko vzniku rakoviny, atd. A že takové ty věci, které v souvislosti s HA člověk slyší - nadváha, nervozita, zhoršení sexuálního apetitu... atd - jsou pouze mýtus, vytvořený ženami. A tak se ptám, jaké máte zkušenosti s HA vy? Děkuji všem za odpověď.
Já osobně mám špatné zkušenosti, snažila jsem se pár let, ale bylo mi po ní hrozně zle ( máme to v rodině všechny ženy), sice jsem měla slabší a nebolestivou, pravidelnou menstruaci, ale jinak jsem neměla na sex ani pomyšlení ( tudíž začla být HA trochu zbytečná), brala jsem to večer a už ve 2 ráno jsem se budila a bylo mi zle až do rána, pak třeba i cestou do práce. Dělaly se mi velké cysty na vaječnících. Lékař mě také přesvědčoval, ať beru, jaké to má výhody, ale já jsem svévolně vysadila a spoléhala jsem se léta na kondom, mám božský klid, není mi zle, nic nepolykám a cysty nemám. Pokud jste již po dětech, tak byste to mohla třeba chvíli zkusit, ale zase na druhou stranu, pokud jste to bez ní zvládla doteď, nevím, proč se tím cpát