Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Včera jsem si byla koupit tyrkysovou (emeraldovou) kravatu za 590,-.
Ovšem žlutá světla v jejich obchodě zkreslují, a po odchodu z obchodu se z tyrkysové stala velmi rychle jasně modrá. Po vrácení se do obchodu mi vrácení zamítli, můžu pouze vyměnit zboží za jiné, protože kravaty a tyto věci se obecně nedají vracet. Nechápu proč?
Je to jako past na zákazníka, u obleků je barva velmi důležitá a nikdo mě nevaroval že se barva na denním světle změní o tři odstíny.
Stalo se vám někdy? Vrátili vám peníze, když jste trvali na svém?
Podívejte se na nějakou reportáž z právě probíhající války a zjistíte, jak jste šťastná žena, když považujete za důležíté mít nějaký zbytečný ozdobný hadr v konkrétní barvě. Nemá to vliv na rozvodovost, porodnost ani dojivost. Obchodník v kamenné prodejně nemá žádnou povinnost vzít zpět bezvadné zboží.
Proč se kravaty v obchodě nedají vrátit, pouze vyměnit? No protože žádný prodejce nechce přijít o své vydělané peníze.
Když mu řekneš, že mu vrátíš kravatu ať on ti vrátí jeho nákupní cenu (což bude třeba 30% ceny kterou si zaplatil ty), tak se zcela určitě dohodnete
každopádně to co popisuješ je nekalá obchodní praktika, pokud záměrně používají barevné světlo, dělá se to třeba u zeleniny, aby barvy byly barevnější
každopádně v dnešní době si můžeš změřit CRI, neboli věrnost podání barev. Pokud bych měl dostatečnou motivací, asi bych poprudil ČOI
Zkusím takto argumentovat. Ale proč se nedají vrátit, to stále nechápu. Neznám jediný obchod, kde by se nedalo vrátit zboží, i bez udání důvodu. Navíc když je kravata zabalená a koupila jsem ji doslova včera a paní si mě pamatuje.
To je čistě smluvní věc, prodejce nemá žádnou povinnost přijímat vrácené zboží zpět.
prostě ti poskytl službu-prodej zboží, vynaložil čas, ty jsi nevyužila smluvního u jednání, aby jsi si dohodla, že můžeš zboží vrátit třeba do druhého dne, a on nemá žádnou povinnost ti vracet peníze jen proto, že se ti zboží nelíbí. To obecně umožňují při prodeji v kamenné prodejně pouze větší řetězce, menší samostatný obchody zcela vyjímečně a nebo po dohodě Anebo ti to zboží vymění. A to právě proto, aby o svojí marži nepřišli, toho zaměstnance tam musí někdo zaplatit a on má % z prodeje, okradl by sám sebe.
nejjednodušší budeš mít, když si vybereš jinou kravatu nebo se dohodneš na nějaké kompenzaci. Pokud to není majitel ale zaměstnanec, tak mu prostě daš bokem stovku a vyřešeno za 1 min. Anebo si můžeš handrkovat jestli ti to za to stojí, každopádně příště budeš chytřejší a budeš vědět, že není žádný nárok na vrácení zboží zakoupené v prodejně, A pokud jste si to výslovně neujednali a nebo to prodejce sám nenabízí. On není povinen ani to zboží měnit za jiné...
@smh - nikdo mě nevaroval že se barva na denním světle změní o tři odstíny
Když víte, že "žlutá světla v jejich obchodě zkreslují" asi jste si toho všiml už při nákupu. Slušný prodavač vám umožní podívat se na denním světle u okna, před krámem atd. Oni vám totiž nemuseli ani nabídnout tu výměnu, protože jste měl možnost si kravatu prohlédnout, s nákupem souhlasil a zboží je bez vady.
Kupovala jsem to v obchodním centru, tam není přístup k dennímu světlu, ani mi to nikdo nenabídl. Když jsem jim řekla, že se po odchodu tolik změnila, samotné je to překvapilo.
Víš kolik tam ty butiky platí nájem? pokud to není nějaký větší řetězec, tak ti nevrátí nic. Musíš najít ty vady. Tak třeba bylo tam inzerováno že to je tyrkysová, a ona ve skutečnosti to je modrá apod.
Ale vám nemusí nikdo nic nabízet. Když si nejsem jistá, jdu jinam. Ta kravata byla výslovně označena jako "tyrkysová" nebo se vám jen tyrkysová zdála? Pravděpodobně se to snažíte uhrát na reklamaci, ale
OZ § 2103
Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
Předpokládám, že druhá věta se chování prodavačky netýká.
Ono by stačilo, kdyby koupila to zboží zabalené, pokud jí nedovolili ho vybalit a vyzkoušet , pak by hypoteticky mohla uplatnit reklamaci s odstoupením od smlouvy.
Tak to půjde snadno vyřešit, pošli tam svoji kamarádku s tím že si chce to zboží vybalit a vyzkoušet, jestli to umožní, když ne, a nahraje si to na video, tak má vyhráno
Váš nákup byl asi překotný. Poud jste chtěla tyrkysovou kravatu, stačilo se dohodnout s prodavačem, postoupit až ke dveřím či výloze, kam padá denní světlo. Viděla byste rozdíl v barvě a pak se rozhodla. Umělé světlo zkresluje, ale to snad ví každý. Tedy i Vy. Nezlobte se, ale jen člověk naivní až hloupý hodnotí odstín barvy pod umělým světlem. A následně se velmi diví, že to není tak, jak si on představoval.
Vzpomínám, dříve nebylo možno měnit spodní prádlo a plavky. Dnes už to lze. Kupovala jsem si lepší podprsenku, zkoušela, prodavačka si před kabinkou dovolila, zda mě může okouknout. Pak doporučila jinou, popotahovala ramínka...až jsem si koupila přesně to, co jsem chtěla. I u kalhotek to lze, uvnitř je v rozkroku taková ochranná minivložka, která se po vyzkoušení vymění. Tedy má se vyměnit. Kdo ví?
Proto je zvláštní odmítnout vyměnit kravatu. S tělem přímo do styku nepřichází. Vyměnila bych ji klidně za jinou. Pokud chcete ale vrátit peníze, je to už problém. Prodavač vyhovět nemusí. Vyměnit za jinou barvu by měl. Ale Vy byste měla příště vybírat pozorněji, zvláště, pokud se nejedná jen o "nějakou kravatu", ale o konkrétní nepříliš rozšířený odstín. Jaga.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.