Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Upomínka za neobjednané zboží

Od: pitrisx* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den jmenuji se Iveta a chtěla bych poradit co mám dělat,před půl rokem mi přišlo poštou v obálce spodní prádlo od firmy PROVEA nic jsem nepodepisovala ani si neobědnávala a dnes 26.srpna mi přišla upomínka co mám dělat,když to prádlo nechci.Děkuji za odpověd.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lidka*
hodnocení

3x

Pokud to neobjednané prádlo přišlo normální poštou a nikde jste nepodepisovala převzetí zásilky, tak bych si s tím vůbec nelámala hlavu. Napište, že jste žádnou zásilku nepřevzala a hotovo! A co vlastně upomínají? Platbu nebo vrácení zásilky?

doplněno 26.08.09 15:31:

spotrebitele.info/... Zadejte si "Provea"a vyjedou Vám samé negativní názory na obchodní praktiky, které tato společnost praktikuje.

 

slonbonjohn*
hodnocení

2x

Buď poslat zpět s vysvětlením, že jsem si nic neobjednala a že je to zřejmě omyl, nebo to ignorovat a hlavně za nic neplatit. Jako kluci jsme taky blbli a na kámošovo adresu objednávali erotické pomůcky.*smich*

 

cybermagefroll*
hodnocení

2x

Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník

§ 52
(9) Pokytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět.

business.center.c/...

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

§ 5a Agresivní obchodní praktiky
(1) Obchodní praktika je agresivní, pokud s přihlédnutím ke všem okolnostem svým obtěžováním, donucováním,
včetně použití síly nebo nepatřičným ovlivňováním výrazně zhoršuje možnost svobodného rozhodnutí spotřebitele.
Při posuzování, zda je obchodní praktika agresivní, se přihlíží zejména k těmto okolnostem:
a) načasování, místo a doba trvání obchodní praktiky,
b) způsob jednání, jeho výhružnost a urážlivost,
c) vědomé využití nepříznivé situace spotřebitele,
d) nepřiměřené překážky pro uplatnění práv spotřebitele, nebo
e) hrozba protiprávním jednáním.
(2) Agresivní obchodní praktikou je vždy praktika uvedená v příloze č. 2 k tomuto zákonu

business.center.c/....

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele - Příloha č. 2 Agresivní obchodní praktiky

f) požaduje na spotřebiteli okamžitou nebo odloženou platbu za výrobky nebo služby, které mu dodal, ačkoli si je spotřebitel neobjednal nebo požaduje vrácení či uschování nevyžádaných výrobků, nejedná-li se o náhradní dodávku podle předem uzavřené smlouvy,

business.center.c/...

Takže shrnuto a podtrženo zákon je na vaší straně. Případně můžete podat stížnost na www.coi.cz/cs/epo/...

Jinak jsem se trochu porozhlédl po internetu a podle všeho se jedná krajně o problémovou firmu zřejmě nepodnikající přímo na území české republiky (pak stížnost na čoi nemá asi valný smysl)

 

dusatka*
hodnocení

2x

Podle §52 obč. zákoníku nemusíte dělat nic a nic vám za to nehrozí. Oni to na vás prostě zkoušejí a sázejí na to, že spousta lidí se lekne a zaplatí... Já vím, je to nepříjemné, ale buď na to nereagujte, nebo jim pošlete doporučený dopis, že jste si nic neobjednala a ať vám vlezou na záda.

lm®

Ještě mne napadá,jestli jste si někdy neobjednala taký ten dárek zdarma,bývá to i spodní prádlo a dole malinkatým písmem,je ,že se zavazujete několikrát ročně odebrat od nich zboží?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]