Nejste přihlášen/a.
Dobré odpoledne,
nevím jestli jsem zařadila otázku správně, ale snad ano.
Jde o to, že kluk 6,5 let šel do školy v zaří, jako skoro nejmladší dítě, je narozený v červenci. A byla nám doporučena pedagogicko psychologická poradna. Učitelka říká, že je nesoustředěný a zdá se jí že má nějakou poruchu učení. Vím, že když nastoupil některé děti už uměly číst, ale to přece není standard. Je pravda, že jako poslední začal psát perem, měl problémy se psaním, doteď sem tam nějaký písmenko vynechá a úhlednost je opravdu problém. Celkově ani v porovnání s ostatními dětmi má problém s kreslením, i když se snaží ty obrázky jsou podle učitelky tak na úrovni 4letého dítěte.
Nevím jestli to s tím souvisí, ale celkem dlouho jsme se nemohli zbavit plen. Na noc tak do 5 let, i teď občas nějaká noční příhoda prostě nastane. Taky jsme se dlouho nemohli zbavit dudlíku, tak tak do 5 let. Ne že bychom o to nějak usilovali, ale bez něj nechtěl spát. Do teď se bojí spát sám, má i potíže v kolektivu. Doteď si nenašel kamaráda.
Může tohle všechno znamenat nějakou nižší inteligenci?
Děkuji za odpověď.
Znám docela dost lidí z blízkého okolí, na které by se popis skoro celý hodil a nemají problémy s intelektem. Já i můj syn neumíme malovat dodnes. Syn má vyznamenání, ale úpravu sešitu...hnus. Já měl starší sourozence, takže při nástupu do školy jsem skoro plynule četl, jenže mě to tam pak nebavilo /byl jsem mistr světa ne?/ a nenaučil jsem se včas učit. Nejhorší je přirozená inteligence. Ti co si vzdělání vydřeli jsou na tom podle mne v životě lépe.
Může to znamenat mírné zanedbání rodičovské péče. Například nezájem o dítě do 6ti let, nikdo se s ním nehrál, nečetl mu, dítě žilo ve stresu ze stěhování, hádek či rozvodu...
Co říkali v poradně?
Zanedbání péče určitě ne. Má hodně kroužků už od 4 let. Hokej, tenis, keramika, angličtina. Jediné co špatně nesl bylo narození mladšího syna. Ale to je standardní. Výsledek z poradny ještě nemáme. Jen pokud to dobře dopadne, možná dostane asistentku.
torry: No...a to je možná také ono..Má hodně kroužků..od 4 let..Dítě si potřebuje hrát..nejen ve 4 letech, ale i daleko pozdji...v 8,9,10...A pokud má 4 kroužky, tak může být klidně přetížené. Pokud dokonce hraje tenis závodně, tak to je psychicky velmi náročný sport..(daleko těžší než hokej).
Ono dát ho na kroužky bylo jediným dostupným řešením, protože se doma nudil. U žádné aktivity moc dlouho nevydržel, nic ho nebaví dlouho a je celkem aktivní. Ale večer i o víkendu se mu normálně věnujeme, jezdíme na lyže, k moři, vážně ho nezanedbáváme.
Pak se nesnažte z dítěte udělat rovnou génia... čas ukáže. Pokud ho něco baví, podpořte to. Pokud něco nenávídí (sport, keramiku...) tak prostě ten čas přesuňte na jeho záliby. Také "klid" od všeho musí mít. Prostě se jen tak nudit, odpočívat.
Může být introvert, mít pomalejší "nástup" do učení... za pár let bude třeba vše v naprostém pořádku.
Je dobré, že se nebojíte debatovat přímo v doporučené poradně - specialisté vidí indicie, které nám jsou skryty... Jedna návštěva nepomůže, chce to pár návštěv a debat. Nejen dítěte, ale probrat se specialistou i rodinný život - ten impulz může být z jiných stran...
Jestli je někdo narozen v září a jde do školy až opravdu po 6. roce, tak jde skoro v sedmi letech.
Váš šel v 6 letech a 1-2 měsících.
Těch 10 - 11 měsíců prostě udělá velký rozdíl. Človíček vyspěje a načerpá o hodně více rozumu, dozraje.
Já jsem srpnová a věřte nebo ne, dodnes si to pamatuji, že jsem nechápala plno souvislostí, a koukala na ostatní jak ví to, či ono, jak lehce proplouvají a mě všechno docházelo až pak.
Ale časem jsem se snad srovnala, ale hendikep pro děcka je vlastně skoro rok.
Také se mě zdá, že jste malého odsunuli-odklidili do kroužků VIP, a Vy měli klid na malého sourozence.
To, že měl pleny a dudlíka, to značí, buďto, že jste se mu nevěnovali po citové stránce, neměli jste něj čas, trpělivost, anebo neměl dostatečně zralou vylučovací a nervovou soustavu. Dozrálo vše později, to se vůlí nedá ovlivnit a neznamená to, že nízký intelekt.
Dovolené, moře a další v tom není. Malej musel dozrát sám a než si ty všechny povinnosti dokázal v hlavičce porovnat, naložili jste mu na bedra další s aktovkou do školy.
Ten chlapec nebyl pro školu prostě zralý /obrázky na úrovni 4 let/. Počůrával se a ještě občas se stane nehoda. Byl nevyzrálý, a navíc je přetížený.
Vzpomeňte si, kdy jste se společně nasmáli, kdy byl opravdu šťastný, jen tak, že je s Vámi, s tátou, s prarodiči. Ne z hraček, to si myslím, že jich má habaděj. Kdy přijde domů, má čas opravdu vypnout, hraje si s ním někdo. Běháte po bytě, vymýšlíte příběhy, hrajete na policajty a zločince atd.? Nebo si musí hrát sám, anebo se mu strčí do ruky placka, či notes?
Není z hokeje a tenisu fyzicky unaven, vždyť roste a to je pro organismus velká zátěž?
Zeptali jste se ho, co chce nyní dělat za kroužky, jestli chce opravdu dělat všechno. Snížila bych to na polovinu.
A raději s ním šla stavět sněhuláka, šla s ním na cvičení pro maminky s dětmi, doma postavila domino, zahrála člověče nezlob se a o víkendu udělat výšlap, výlet na Pražský hrad, Karlův most, nebo jet někam vláčkem motoráčkem, do kina, divadla pro nejmenší, do muzea traktorů, letadel, do muzea Lega, v létě lodí do ZOO, nebo na Slapy atd.
Možná, kdybyste ho dali o do školy o rok později, tak by se dnes nemuselo uvažovat o asistentce.
Nechte mu normální, šťastné dětství, neobíhejte psychologické poradny a nedělejt IQ testy. Vaše úzkostlivost, pozorování, srovnávání, ho učiní jenom málo sebevědomým. Myslím, že je to úplně normální klučina, nesrážejte ho a mějte ho rádi takový, jaký je. A buďte rádi, že je zdravý, že není nemocný. Jestli přinese na vysvědčení 2, 3, tak to přece vůbec nevadí. Uvidíte, že se v životě neztratí.
Nižší intelekt to být nemusí, ale opravdu šel do školy příliš brzy. Zaujalo mě, že má výtvarný projev na úrovni čtyřletého dítěle. To už se dnes při zápisu nedělají ty testy, kdy mělo dítě opsat - obkreslit psacím písmem napsanou větu Eva je tu.? Podle vzoru pak stejně umístit deset teček a nakonec namalovat postavu. Ještě mé děti (přelom 70.a 80.) let to dělaly. Maminka učitelka nosívala podobné testy domů k vyhodnocení. U věty Eva je tu. se hodnotily i tečky nad j a za větou, U postavy se hodnotilo umístění očí, uší, neměly chybět vlasy, knoflíky na oblečení, boty... Jasný příklad nevyspělosti dítěte byla postava "hlavonožce". Dětem, kterým se tento test ještě nepovedl, bývalo doporučeno odložení školní docházky.
Nelámejte nad chlapcem hůl, potřebuje ale nyní hodně péče.
Nečetla jsem předchozí odpovědi, takže možná to tu už někdo psal. Váš syn vůbec nemusí mít nižší inteligenci, ale dítě dozrává i v jiných ohledech - sociálně například. A tam u Vašeho syna vidím menší problém, sociálně prostě dozrává později. Pleny, dudlík, chybějící vazby v kolektivu, asi bude i introvertní a plašší (?)... nic z toho mu ve škole nepomáhá.
Podívejte se na to laicky takto - ostatní děti jsou bez dudlíku třeba 3 roky, on rok. Ostatní děti se nepočůrávají 3 roky, on rok. Ostatní děti spí samy několik let, on se bojí.
Toho, že vynechává písmenko, že nemá úpravu, toho se nebojte. Ale ty ostatní znaky (kresba, chybějící vztahy v kolektivu, nesoustředěnost) nejsou zrovna pozitivní. Objednejte se do poradny co nejdříve, abyste věděli, co pro synka udělat, aby to zvládl. Pomožte mu v úsilí, ale dejte mu najevo, že když něco nezvládne, tak to nevadí. Tlak patří až starším dětem, takto malé děti (a vůbec děti jako Váš syn) se lépe učí, když jim řeknete "to nevadí, že se ti to nepovedlo". Aby byl v klidu, uvolněný, nemusel se bát a strachovat, co tomu "výkonu " (=napsané slovo, naučená básnička, nalepený obrázek) řekne máma, táta, paní učitelka...
U nás školky doporučovaly rodičům dětí narozených od května do srpna požádat o odklad.
Podle mne jste syna dala do školy moc brzy, musí se v šesti letech vyrovnat sedmiletým a starším. > Ten rok je v tomto věku hodně znát.
Teď bych mu ubrala kroužky, aby se mohl více zaměřit na školu. Kroužky můžete postupně přidávat od druhé nebo třetí třídy > podle toho, jak bude zvládat školu.
ani testování v poradně nemusí vůbec odpovídat. Mé dceři zjistili IQ 85 a ted studuje gymnázium. Je pravda,že jsem změnila poradnu, zjistili jsme nějaké poruchy učení. To se ale časem upravilo, nyní už studuje bez problému. Kluk narozený v červenci by skoro nikdy neměl jít do školy v 6 letech. Samozřejmě jsou vyjimky, ale kluci dozrávají později. Nezralost se pak s dítětem táhne celou školní docházku. Jak se říká začátek dobrý všechno dobré. Dříve se stávalo, že děti pro nezralost vracelí i do školky.
To je hodně důležitá informace, že se mu narodil mladší bráška. Tak byl "sesazen z trůnu" a možná podvědomě najust má problémy, jen aby opět zaujal. Některé děti to nesou tak těžko, že si stěžují na různé bolístky, aby se jen s nimi jezdilo po doktorech, nebo hodně zlobí, začnou šišlat a vracet se do mladšího věku, někdy ve škole i bojkotovat výuku, jen aby na sebe strhly pozornost, kterou jim odebral mladší sourozenec. Hodně mu pomůžete, když každý z vás dospělých si na tohoto staršího uděláte čas jen a jen na něj. Jen s maminkou si něco zahraje, jen s tátou půjde na fotbal nebo něco tvořit. Klučinu to zklidní. A přitom mu povídejte, jak si s bráchou budou pomáhat, až budou větší. Co bych mu ubrala, jsou kroužky. Samotné učivo je pro něj zatím hodně a pak je potřeba, aby si jeho hlavička odpočala úplně obyčejným hraním si s autíčky ap.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.