Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Konsiliární vyšetření na gynekologii,co to je

Od: renatastrakova odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

je mi 20, neměla jsem sex a mám gynekologické problémy, proto mě "dospělý" gynekolog poslal na dětskou gynekologii na tzv. Konsiliární vyšetření. Ptala jsem se přímo lékařky a ta mi to moc nevysvětlila o co jde, tak jsem hledala na našlo mi to, že konsiliírní je jakoby "pomocné" nebo jako názor jiného lékaře.

Jak to tedy je? Je to název nějakého speciálního vyšetření? Nebo se to nazývá podle toho, že se obrací pro radu k jinému lékaři? Jak probíhá vyšetření na dětské gynekologii? Co vše mohou udělat za vyšetření? Chci se na to psychicky připravit.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Ve zkratce by se dalo říct "víc hlav, víc ví".

Lékaři se prostě mezi sebou poradí a zkonzultují názor na Vaši diagnózu a případně léčbu.

hodnocení

0x

Zřejmě proto, že ještě sexuálně nežiješ, tě tvůj gynekolog poslal k dětskému gynekologovi. Chce znát jeho názor. :)

hodnocení

0x

"Konsiliární" = poradní. Buď názor jiného lékaře/lékařů z oboru nebo jiné specializace.

Na dětské gynekologii probíhá vyšetření v podstatě stejné jako na "velké", ale s ohledem na to, že dosud neproběhl styk - tedy je šetrnější, provádí se pohmatem a pouze přes konečník, do pochvy se prst ani nástroje nezavádějí.

blankapan
hodnocení

0x

Protože jste neměla pohlavní styk, lze předpokládat, že máte panenskou blánu.

Lékaři Vás nemohou a ani nesmí vyšetřovat jako ženu, která již měla pohlavní styk, čí rodila. Nesmí Vám ji porušit.

Dětský a dorostový gynekolog má s vyšetřením dětských pacientek o hodně více zkušeností.

Proto Vás gynekolog přeposílá k tomuto odborníkovi, jak vysvětlují dvě /již tři/ odpovědi nade mnou.

Pokud by se jednalo o nemoc život ohrožující, je jistě tento důležitější, než nějaká blanka. Jistě by se rozhodli správně. Pokud je ještě nějaká možnost, jak zabránit ztrátě panenství, tak pro to udělají toto šetrné vyšetření.