Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jaký fritovací olej

Od: frit odpovědí: 10 změna:
Jaký olej pouziváte na fritováni, máte zkušenost s bežným slunečnicovým či repkovým olejem, nebo musi být nejaký spec.fritovaci? Mám nový friťák a jsem laik, poradite?

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jezevec*
hodnocení

8x

Používám klasický řepkový (slunečnicový se začíná přepalovat při mnohem nižší teplotě). Co se "fritovacích" olejů týče, téměř vždy jde o směr řepkového s palmovým, jenom cena bývá napálená...
Takže řepkáčem určitě nic nezkazíš...

olinl
Dal bych jezevci "bod", ale nejsem přihlášený/registrovaný. Slunečnicový olej se vyšší teplotou přepaluje a mě osobně "smrdí".

hodnocení

4x
Fritovací olej jsem už neviděl hodně dlouho, ale ani se po něm nedívám. Na fritovani určitě stačí řepkový i bez napisu fritovací. Jiný bych nepouzival.

lidus*
hodnocení

2x

Používám olej co je zrovna v akci, nejde o nic speciálního. Fritézu mám na 1l, olej po použití sleju do plast. lahve od mléka a dám do lednice, popisuji zda je na ryb y, nebo řízky, koblihy, hranolky...používám dokud se mi líbí.

frit
hodnocení

@Lidus, pouzivate tedy bez problemu i slunecnicovy a je to taky OK? Mám ho zrovna zásobu puvodne draheho z akce za 50% a váhám zda ho mohu pouzit nebo koupit radeji repkový.
lidus*

Jasně co je akční to použiji.

parash
hodnocení

0x
Ještě jsem v obchodě neviděl fritovací olej, ale používám řepkový, ale dá se použít i kukuřičný.
Ten kukuřicový olej doporučuji na hranolky, atd.
olej
A to je co
Jaký fritovací olej

hodnocení

0x

starý je: FRITOVACÍ olej Lukana. Kvalitní 100% řepkový olej.

Nový: Zbrusu nová receptura oleje Lukana Fritovací zaručuje jeho stabilitu při vysokých teplotách. Ani při 210 °C se nepřepaluje, nezapáchá a nedochází k zadýmení místnosti. Hlavní složkou je slunečnicový olej s vysokým obsahem kyseliny olejové (Omega 9), která prospívá našemu organismu.

Řepkový olej vydrží: 200-246°C, slunečnicový rafinovaný 227-232°C.