Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Drobenkový koláč s tvarohem

Od: kepler* odpovědí: 12 změna:

V pečení koláčů jsem začátečník a tak by mě zajímalo, jakým rozumným způsobem udělat druhou tvarohovou vrstvu tak, aby byla souvislá a rovnoměrná. Na plech s pečicím papírem se nasype základní vrstva drobenky, která je ovšem sypká. Tvarohová náplň je ovšem velmi viskózní a nijak se se rozprostřít nedá. Tak to tam zatím po troškách kydám lžící a výsledek bývá tristní. Závěr je jednoduchý: pak se to zase zasype drobenkou a šup do trouby. Doporučuji, fakt je to mňamka.

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Kdysi jsem tento koláč dělala často.Rozšlehala jsem 2 tvarohy ve vaníčce,1 žloutek,půl litra mléka,cukr dle chuti, 1vanilkový cukr a kůru z citronu. Na drobenku se mi to lilo v pohodě.mamina

kepler*
hodnocení

S tím půllitrem mléka docela věřím, že ten tvaroh tekl, ale byl to pak opravdu drobenkový koláč?

hodnocení

3x

Tvarohovou náplň nacpat (nalít) do mikrotenového pytlíku, nahoře zatočit - uzavřít, opatrně dole ustřihnout špičku (musí se vyzkoušet podle tekutosti tvarohu a vaší obratnosti, raději menší otvor, zvětšit se dá vždycky) a aplikovat na drobenku. Dělám většinou úhlopříčně, ale je to stejně jedno jak *smich*.

Špičku stříhejte raději už nad plechem, aby vám náplň netekla všude jinde.

pohanka*
hodnocení

2x

Mamina má pravdu, tvaroh se na drobenku vlastně nalije. Drobenka v troubě tekutinu nasákne, takže nakonec budete mít koláč jako z těsta, spodní část se nemůže drobit, to byste neudržel. Když se někdy netrefí přesně poměr, tak se tento koláč jí třeba lžičkou. Ale je výborný a kdo se nechce dělat s těstem, tak to udělá takhle. Já ho dělala jednou, kamarádka ale stále a postup mi právě řekla. A mnohokrát mi tento koláč přinesla. Říkala mu též švédský koláč.

kepler*
hodnocení

Tak jo, já to zkusím, díky!

liska5
hodnocení

2x

Můj recept: DROBENKA: 2 hrnky polohr. mouky, 1 hrnek cukru, 1 Hera nebo máslo, 1 prášek do pečiva