Kolik masa dáváte do guláše

Od: Datum: 06.06.17 21:45 odpovědí: 17 změna: 11.06.17 17:10

zdravím,kolik masa dáváte do guláše na 10 porcí?klidně přidejte celý recept.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.06.17 21:57
avatar

cca 20-25dkg na porci. A krájet větší kousky. tak 5-8 z jedné porce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.17 22:57
avatar

Na guláš není třeba tolik masa, stačí tak 10 až 15 dkg na porci. Do některých gulášů se dává až stejně velké množství cibule jako masa. Zde je pár receptů: http://www.mytastecz.com/search/?q=gul%C3%A1%C5%A1 Ma tomto webu jsou převážně dobré recepty.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.06.17 09:00
avatar

150 - 200 g na porci a kolik masa tolik cibule, vyplatí se to a na kvalitě je to hodně poznat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.06.17 09:11

Norma je 5 dkg, kdo chce, může si dát i více, ale sníst guláš s masem o hmotnosti až 25 dkg, a k tomu 6 knedlíků, tak to by nezvládl ani hladový pes.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 09:45
avatar

Je to fajn, dobře se najíst podle normy *smich*,

Na jedno patro máme v práci 1 toaleťák na týden, také dle normy. Mýdlo dle normy. Ještě, že větrat můžeme jak máme chuť.

Masa dej kolik máš rád na talíři. počítej s tím, že nějaké % se při vaření zmenší. Neznám kolik má maso normu, že se může nebo musí zmenčit při vaření. Odhaduji kolem čtvrtiny.

Díky, že máme rok 2017 a ne už 1975, kde bez normy jste si nesměli prdnout *hi*

p.s. kdyby bylo na mě, tak 2 knedlíky a 5 kousků masa :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 10:19

Jo, díky že máme rok 2017. To znehodnocené maso a výrobky z něj, které se dnes prodává, je opravdu gurmánský zážitek*smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.06.17 17:45
avatar

Já nevím, proč to hned zesměšňuješ. Já jsem to například pochopil jako porovnání s porcí, co jsme dostávali kdysi v závodní jídelně, všichni starší víme o co kráčí. Jistě, dnes se vaří podle jiných norem a taky to zrovna domácí strava, ale kupoval by sis v kantýně obědy 2x dražší?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 09:37
avatar

Maso vařením zmenší svůj objem i váhu, nezapomeňte, že se guláš také ochutnává a tím zmizí pár deka, plno chlapů je masových, a navíc třeba těžce pracují, jsou mohutní, měří ke 2 metrům. Takovým jedlíkům vyhladovělým je potřeba dát na talíř pořádnou porci. Není potřeba 6 knedlíků, ale 8. *smich*

Jinak promiňte, ale já spořádám třeba tu vaši porci bez problémů a ještě něco navíc.

Měla jsem nyní v soboti super kližku 900g a měla jsem ji na třikrát a kousek, uděláno v pomalém hrnci, jak dortíček. K tomu domácí knedlík.

No, mám trochu nadváhu, ale jinak moc velké problémy nemám.

Jinak, i když bude guláše víc, tak nejlepší je následující dny. Lépe, ať je guláše více a hosté si pošmáknou, než aby bylo málo a každý dostal na talířek 3 malé kousky. Děvčata, co drží taili si víc nevezmou, to je jasné.

Norma 5 dkg je dětská porce za syrova v restauraci.


doplněno 07.06.17 09:46:

Recept Vám asi nepomůže, ve 22.00 jsem dala kousek sádla na dno hrnce, na to kousky masa, zasypala pravou maďarskou paprikou, pepřem, kmínem, majoránkou, solí, přidala polohrubou mouku, pokrájený krajíc chleba, půlku zelené papriky /zbytek/, 3 stroužky česneku, cibuli, zakápla kečupem, promíchala, nechala 10 minut, opět promíchala kvůli sádlu a přes noc nechala samovařit. V deset dopoledne již bylo hotovo, bez stání u plotny i míchání. U pomalého hrnce se poklice nezvedá, hrnec je tichý. Pouze pro trpělivé. Domácí knedlí je již jenom třešinka na víc.


doplněno 07.06.17 10:09:

Reakce byla na ,,hnipirdo,, 6 knedlíků a 25 dkg masa.

Jo, a ta dětská porce 5 dkg za syrova a 4,5 na talíři.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 10:16

Když už, tak norma masa na guláše bylo 63 gr. na porci podle receptury teplých pokrmů.


doplněno 07.06.17 10:16:

... a majoránka se dává nakonec.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 11:34
avatar

Tak já vařím doma, že, pro sebe, nebo pozvané hosty, ne v restauraci, kde musí být kalkulace, aby byl nějaký hospodářský výsledek pro firmu a podnik.

Takže pokud berete normu guláše podle receptury, tak to je možné. Syrové 10 dkg, a na talíři 63 gramů po uvaření. To se s Vámi nepřu. Někomu to stačí, každý jsme jiný.

Majoránku dáme ke konci, aby se rozvoněla, též souhlas. Já si dávám nahoru na talíř s gulášem na tenké plátky kolečka cibule smíchanou s petrželovou natí a též červenou papriku opět na tenko, nebo nyní třeba naťovou cibulku s libečkem, nebo jinou bylinkou.

Nemyslete, že se cpu gulášem často, vařím doma jenom tak jednou za týden, většinou se odbývám a rychle co dům dal a co seberu na zahrádce. /ředkvičky s vejcem, špenát, cibule, petrželka, šnytlík, medvědí česnek, jedlé plevele a květiny, zelený nápoj z vojtěšky, kopřivy, jetele, jitrocele, pampelišky atd., nyní jahody, třešně, žluté maliny. Nyní jsem se dočetla, že si můžeme udělat i pesto z ředkvičkových listů. Tak to jsem neznala, ty jsem vyhazovala.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.06.17 17:10
avatar

@hniprdo: Ta tvoje váha 62gr. sice sedí, ale zapomněl jsi uvést, že je to váha PO uvaření. Takže syrového masa bude 100gr. Tazatelka se totíž ptá na váhu suroviny.

A jen malý dotaz na "tělo". Když už tu operuješ těmi recepturami. Tobě by stačilo mít na talíři 4 kostičky masa po 15gr.? Mě teda ne. A myslím, že většině chlapů ne.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: pb®
Datum: 07.06.17 10:13

Asi jsem jediná, kdo dělá guláš z kýty, protože jiné maso by mi ten můj nejedl. Ofrňuje se i nad plátky pečené krkovice a to jí peču tak, že se jen rozpadá a není tam žádná šlejška. Holt nemáme rádi tlusté maso. Masa moc mít nepotřebujem, takže porci, kde je čtvrt kilo masa by mi nesnědl ani můj chlap, co tahá sudy s pivem. Tak těch 5-10dkg masa možná, k tomu hodně omáčky. Takže já dělám opravdu kolik masa tolik cibule a toho masa je něco přes půl kila a jíme to dobré 3dny. Jo a maso krájím na malé kousky a vařím v papiňáku dobré 2hodiny. Kližku na velké kusy vařenou s bídou necelou hodinku, to bych se zblila. Holt každý má jiné chutě a na čem si jeden pochutná, z toho se druhému obrací kýbl a naopak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 10:43

pb. To s tou kližkou, to je reakce na Pohanku? Ale ona jí vařila celou noc, ne hodinku. To je z ní potom učiněný rosol ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 11:15
avatar

No to je ten pomalý hrnec, ono se to klasicky nevaří klokotem při 100ºC. Je to opak papiňáku.

To spíš to vepřové maso na malé kousky pokrájené a vařené 2 hodiny v papiňáku, tak tady bych se toho výsledku trošku obávala.

Takže zpět k té kližce - ne rosol opravdu ne, je to měkké, ale nerozvařené.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lee
Datum: 07.06.17 10:42
Z kila masa mám tak 4-5 porcí, podle strávníků. Vařím podle Vaňka - kilo cibule dám pozvolna opékat na 100g sádla, trvá to opravdu dlouho, klidně přes hodinu. Do cibule pridam lžičku mletého kmínu. Když je cibule hnědá, kastrol na 10 min odstavim. Nakrajim maso na větší kostky, opět rozehreju cibuli, přidám maso a opékám. Začne pouštět stavu, nechávám ji odpařit. Pak zasypu dvěma lžícemi papriky a přidám vrchovatou lžíci protlaku. Za stálého míchání restuji, aby se paprika nespálila. Zaliju ca 1,5l vývaru a nechám dusit, ca 3-4h. Pro mě je takto nejlepší. Někdy přidávám nadrobeny starý chleba, mám ráda chuť kterou chléb pustí. Nakonec zaprasit majorankou.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mpp
Datum: 07.06.17 11:33

Záleží na tom, kolik kdo sní. Já osobně počítám vždy 200 gr masa na porci. Spíše něco zbyde. Pověra, že je třeba stejně cibule a masa taky neplatí. Možná dříve. Dneska stejně kupovaná cibule tak nějak divně smrdí. Dávám max tak 1/4. Roman Vaněk nedává ani česnek. Ale guláš je široký pojem. Každý má svůj recept. Hlavně, když chutná.


doplněno 07.06.17 11:40:

Co se týče masa, tak guláš je nejlepší z kližky. To je vlastně koleno krávy, je tam spousty vaziva, a to dodá guláši tu správnou konzisteci. Taky je dobrý takzvaný Karb, což je vlastně kravská krkovice. Z čistého masa (z kýty) můžete guláš taky uvařit, ale nemá žádný charakter. Je to suché. Proto se taky hovězí kýta (hovězí zadní) špikuje slaninou, dělají se z ní třeba Španělské ptáčky a pod. Prostě je to dobré maso, ale potřebuje podpořit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 07.06.17 15:39
avatar

Minimálně 2,5 kg. nejlépe hovězí kližku a polovinu -1.25kg.- 1,5 cibule. Můžete dát i červenou,je pikantnější.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.