Něco na spaní

Od: Datum: 27.09.16 08:36 odpovědí: 15 změna: 10.10.16 13:57

Jsem padesátiletá a asi 3/4 roku mě trápí nespavost. Usínám po 21. hodině a usnu bez problémů hned. Jenže přijde 1.- 2. hodina po půlnoci a já bych mohla v klidu odejít do práce, protože jsem vyspalá. Takže chvíli čučim do tmy, pak pustím TV a ta mě uspí ve 4 hodiny. Vstát potom v 5 je očistec. Zatím jsem to neřešila s žádným doktorem, jen jsem si zakoupila čaj na spaní - ten to neřeší. Zkusila jsem jít spát déle, zkusila jsem před spaním snad všechno - jíst, nejíst, pivo, víno, mléko, sex, unavit se, neunavovat se,...a nic. Usnu na 4 hodiny, ale cítím na sobě, že bych potřebovala spát déle. Nechci to řešit přímo léky, nebo něčím návykovým, spíš nějakým v lékárně běžně dostupným přípravkem. Prosím o Vaše zkušenosti a rady, nepotřebuji odkazy na webové stránky, přečetla jsem snad všecko. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.09.16 09:27
avatar

Zdravím, ptejte se v lékárně po kozlíkových nebo třeba chmelových kapkách apod. Oboje má poměrně silný zklidňující účinek a pomáhá usnout. Vím, že nechcete odkazy, ale známá (lékařka ve výslužbě) nedá dopustit na http://www.swissnatural.cz/e-…nek/sleepnox-forte-40-detail.

Měla byste ale s lékařem řešit, jestli je to vhledem k věku v pořádku. Pro Vás je to "jen" náhlá nespavost, ale může to být i signál nějaké choroby.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: maky®
Datum: 27.09.16 10:05
avatar

Z bylinek kozllík a třezalka se koupí tabletky, jmenují se Persen a pěkně se po nich vyspíte, naní to návykové, nebo pijte meduňku, také sníst tři jablka věhem odpoledne pomohou.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: ben®
Datum: 27.09.16 10:23
avatar

Dobrý den, pokud tento problém chcete opravdu řešit (léčit), tak za doktorem musíte. On po prohlídce třeba navrhne spánkovou laboratoř (nebo si o ní řeknete) a tam už si poradí. Jsou tam na to odborníci, tak proč se trápit - a navíc jste vyzkoušela už všechny "babské" rady. Takže, šup za lékařem a na monitoring spánku. Zdravím!


doplněno 27.09.16 17:20:

No, zdálo se, že je to velký problém s nespavostí, ale nebude to tak hrozné, když lékař není nutný a postačí zase jenom "babské" rady .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.10.16 13:57

Ben,,,máte pravdu,má známá má tyhle potíže a byla v nemocnici na jednu noc,,tam jí to nějak měřili a teď musí spát v masce,,no neumím si to představit,

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.16 11:05

Dobrý den, pokud zatím nechcete jít za lékařem, tak můžete vyzkoušet některý z mých typů. Jsem na nervy z toho, že jsem 30 let doma s postiženým synem a doktorka mě nechce nic pořádného napsat, protože na první pohled působím v pohodě. Takže - posbírala jsem všechny možné zkušenosti a na mě zabírá - nesmějte se - navečer si vzít kousek kvasnic - v Čechách droždí?, no k tomu si uvařit meduňkový čaj ze dvou pytlíků. Taky pomáhají tablety Persen, je na to i reklama. Když minule štěkal sousedův čokl 16 hodin tahem, tak jsem se plácla přes kapsu a v lékárně jsem si objednala MODIN, stojí to kolem 500, ale fakt mám toho výborný pocit. Taky jsem dostala tip na kapky z šišáku bajkalského, taky se mi to zdá lepší. Jsou to všechno přírodní přípravky, tak si to může každý vyzkoušet. Je třeba zajímavé, že já mám lepší zkušenosti s přípravkem Persen, který má menší účinné látky než ten forte, který jich má víc. Jinak já mám přes 50 a ačkoliv jsem teda se synem doma, tak normálně vstávám kolem 4, protože jak já říkám, začně mně šrotovat hlava a nemůžu spát. Vyžehlím, udělám správky na mašině, rozvařím oběd a za dva dny jdu spát v 9 a je m i všechno jedno. Takže tak.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: celavie
Datum: 27.09.16 12:53

Děkuji Vám všem za typy, rady a zkušenosti, určitě něco z toho vyzkouším. Začnu radami kvůli kterým nemusím do lékárny. Myslím, že to mám po mamce a po její mamce, mé babičce. Ty také byly v pohodě, ničím se (snad) netrápily a přesto špatně spaly a také prý kolem padesátky jim to začalo (že by přechod?). Jenže ony šly za pár let po padesátce do důchodu a tedy si pak mohly přes den schrupnout. Moje 75 letá maminka má tento režim doteď. Já si tohle budu moct dovolit nejdřív za 12 let...

Datum: 27.09.16 14:07
avatar

Žádné bylinné přípravky mi nikdy nepomohly, když občas nemohu spát, beru si Zolpiden - je na předpis, ale nesmí se brát denně, to by byl návykový, já ho beru tak 3 až 5x měsíčně. Stejně tak meduňový čaj nebo mléko s medem, to vás naopak zase brzo probudí, protože musí na malou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rora®
Datum: 27.09.16 15:06

Já můžu doporučit Sédatif PC, nejen na spaní, ale i na uklidnění, když bude třeba. Jsou to homeopatika. A dětem stříkám postele sprejem s levandulí, dřív ho měl Radox, teď ho dělá třeba Avon.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.16 16:43

Ano, nejlepší už je začít na dětech *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.16 15:57

Mě se osvědčilo toto:

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balzerka
Datum: 28.09.16 01:19

Užívejte dlouhodobě hořčík a B komplex. Vyzkoušet k výše navrhovaným prostředkům tablety Melatonin. Už je u nás k dostání. A máte v pořádku štítnou žlázu, krevní tlak a hladinu cukru?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.09.16 03:16

Melatonin jsem taky kdysi sháněl a vida..už se prodává. Dělám na směny a občas by se mi taky hodil. Jen jsem si přečetl..Jistý problém však představuje to, že je indikován pouze pro pacienty nad pětapadesát let. Nedoporučuje se ani jeho dlouhodobé užívání.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balzerka
Datum: 28.09.16 12:14

Melatonin byl nejdřív ze Slovenska. Tenhle mám přes internet : prozdravi.cz. Mně zas tolik nepomáhá, jak jsem čekala. Každému holt chybí něco jiného.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balzerka
Datum: 28.09.16 12:19

A což spát jinde, některé místo v domácnosti může být v zóně. Někdo se přesune z ložnice do obýváku a tam mu spánek zafunguje. Taky mne napadly Orgánové hodiny. Který orgán je na řadě, kdy se budíte? Na tan zaměřit očistnou kůru. Tady nám to kazí zmšny na letní čas a zpět.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fram
Datum: 10.10.16 13:35

Doporučuji:

1. Pořádnou tmu (melatonin). Závěsy na okna - i vzdálená lampa je světlo - vadí. Televizi v noci ne, PC už vůbec ne, jen rádio. Jas obrazovky vadí. A to dlouho před spaním.

2. Navařit čaj z TŘEZALKY, tak litr. V průběhu probuzení popíjet (vlažný). Je to trošku jako prášek na spaní, ale přírodní.

Slabší je čaj mátový.

3. Podchladit se. Spát "v zimě". Třeba i se zimním větráním.

4. Dodržovat stále stejný rituál usínání. Organizmus si navykne - i když s tím potíž zdá se nemáte.

5. Probouzet se "slunečním šokem", máte-li možnost vyjít třeba na balkon nebo do zahrady na sluneční světlo hned z postele (zase cvičení s melatoninem).

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Poslední otázky Poradny nejen pro ženy
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.