Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat zda je nějaká zákonná lhůta ( 10 dní? ) pro kamenné obchody na vrácení zboží . Případně zda je jiná možnost odstoupení od kupní smlouvy ( nefunkčnost nového zboží , zboží s jinými parametry než bylo požadováno ) Díky za odpovědˇ.
Milan
nefunkčnost nového zboží - to můžete zjistit přímo na prodejně a zboží nekoupit
zboží s jinými parametry než bylo požadováno - to můžete zjistit přímo na prodejně a zboží nekoupit
Pokud se Vám zboží jen znelibí, vrátit jej nelze (pokud to obchodník sám neumožní). Zboží si můžete dostatečně prohlédnout a ozkoušet na prodejně. Pokud ale nefunguje je to věc jiná. Pakliže se věc pokazí do 6měsíců od koupě, lze předpokládat, že závada na výrobku byla již při jeho koupi a tím prodejce porušil kupní smlouvu (podle té je povinen prodat zboží bez vad). Pokud porušil kupku, máte nárok na odstoupení a vrácení peněz. Důkazní břemeno je na straně prodejce a velmi těžko se prokazuje, že zboží v době koupě tuto vadu nemělo (roztrženou bundu asi neuhádáte, ale kdo ví ). Zkuste si načíst něco o tzv. vyvratitelné domněnce, §616 obč. zák. Jinak se to řeší jako reklamace - sepíše se protokol, pošle se na posouzení do servisu a pokud je závada shledána, vrátí peníze. Trvejte ale na uvedení do protokolu, že chcete posoudit rozpor s kupní smlouvou a požadujete vrácení peněz.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.