Zákonné lhůty na vrácení zboží

Od: Datum: 30.10.12 18:46 odpovědí: 6 změna: 03.11.12 00:50

Dobrý den

Chtěl bych se zeptat zda je nějaká zákonná lhůta ( 10 dní? ) pro kamenné obchody na vrácení zboží . Případně zda je jiná možnost odstoupení od kupní smlouvy ( nefunkčnost nového zboží , zboží s jinými parametry než bylo požadováno ) Díky za odpovědˇ.

Milan


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: pacourek*
Datum: 30.10.12 19:00
 

Vás se tíká pouze reklamační řízení (14 denní odstoupení lze uplatnít pouze u obchodů uzavřeních mimo provozovnu)

 
Od: buss®
Datum: 30.10.12 21:03
 

NE, reklamace, neshoda s kupní smlouvou, viz OZ.

 
Datum: 31.10.12 10:11
 

nefunkčnost nového zboží - to můžete zjistit přímo na prodejně a zboží nekoupit

zboží s jinými parametry než bylo požadováno - to můžete zjistit přímo na prodejně a zboží nekoupit

 
Od: mysticmilano
Datum: 03.11.12 00:50
 

U chladniček ,,no frost,, je na prodejně dost obtížné zjistit zda jede . A rozbalte si zboží připravené k odvozu . Jinak dík

Od: ron*
Datum: 31.10.12 10:23
 

Dobrý den.

Taková lhůta při nákupech v kamenných obchodech není. Záleží jen na dobré vůli prodejce, zda zboží vymění či vrátí peníze.

http://www.bezplatnapravnipor…enne-prodejny-a-vraceni-zbozi

Pokud je zboží nefunkční, řešte problém formou reklamačního řízení.

http://www.bezplatnapravnipor…ejce-v-servisu-nebo-u-vyrobce

Ohodnoceno: 2x
 
Od: merlose
Datum: 31.10.12 17:34
 

Pokud se Vám zboží jen znelibí, vrátit jej nelze (pokud to obchodník sám neumožní). Zboží si můžete dostatečně prohlédnout a ozkoušet na prodejně. Pokud ale nefunguje je to věc jiná. Pakliže se věc pokazí do 6měsíců od koupě, lze předpokládat, že závada na výrobku byla již při jeho koupi a tím prodejce porušil kupní smlouvu (podle té je povinen prodat zboží bez vad). Pokud porušil kupku, máte nárok na odstoupení a vrácení peněz. Důkazní břemeno je na straně prodejce a velmi těžko se prokazuje, že zboží v době koupě tuto vadu nemělo (roztrženou bundu asi neuhádáte, ale kdo ví ). Zkuste si načíst něco o tzv. vyvratitelné domněnce, §616 obč. zák. Jinak se to řeší jako reklamace - sepíše se protokol, pošle se na posouzení do servisu a pokud je závada shledána, vrátí peníze. Trvejte ale na uvedení do protokolu, že chcete posoudit rozpor s kupní smlouvou a požadujete vrácení peněz.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.