Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer ( den ),
chci si vyrobit svítidlo z led pásků, které budou zapojeny vedle sebe. Aby každý pásek, mi osvítil trošku jiné místo.
Mám to vymyšlené, nakreslené, ale nejsem si jistá, zda-li správně.
Pásky jsou na 12 V stejnosměrného a já si myslím, že bych zdroj měla 12 V stejnosměrného ( ten je konstatntní ), ale
proud ( v amperech ) a příkon ( ve wattech ) sčítat.
Tudíž si myslím, že zdroj by měl mít tyto parametry: 12V stejnosměrného, minimálně proud 1,6 A a příkon minimálně 19,2 W výstupních hodnot.
Je to tak správně?
Parametry led jsou:
12 V DC, 4,8 W na 1 m
proud vypočítaný podle vzorečku: P(A)=Příkon (W) děleno napětí (v) = 0,4 A na 1 m
Proto jsem hodnotu příkonu a proudu znásobila 4 protože budu mít 4 pásky po 1 metru.
Mám to správně?
Nákres ( laický ) přikládám ( prosím, nejsem elektrikář, tak mne nekamenujte)
Z čehož vyplývají i parametry rozbočovače, které musí mít stejné parametry jako zdroj a to jak na vstupu tak i na výstupech.
Je to pravda?
Moc děkuji za pomoc a kdyžtak vysvětlení.
nemůžu než nesouhlasit, řekl bych že to máš bez chybičky jen zdroj bych radši volil alespoň 2A, aby to nebylo na hraně
"nemůžu než nesouhlasit" je asi blbost prostě souhlasím :D jasně, už bych měl jít spát
Ještě jsem se chtěla zeptat:
Když bych tam chtěla zapojit pásek 0,5 m tak to podělím?
Tzn: Výrobce udává příkon 4,8 W na 1 m led pásku. Když bych chtěla pásek půl metru, tak by ten příkon byl: 4,8W * 0,5m = 2,4 W?
Nebo je to konstantní at je ten pásek dlouhý jak chce?
Moc díky za odpověď
Ano podělíš to. Jednotlivé diody jsou na pásku zapojené paralelně (vedle sebe).
P.S.: Musím ti vyjádřit velký obdiv - ženská co rozumí elektrice, to se jen tak nevidí. S těmito zákldními vzorečky má, i přes jejich jednoduchost, hodně lidí (i mužů) problém, ty to chápeš výborně. Jen tak dál.
Ono to s tím odběrem u led pásků není tak horký. Dávám k pětimetrovým bílým tenhle zdroj a vůbec se nehřeje.