Zapojení led pásků

Od: Datum: 28.10.12 21:29 odpovědí: 7 změna: 29.10.12 20:54

Dobrý večer ( den ),

chci si vyrobit svítidlo z led pásků, které budou zapojeny vedle sebe. Aby každý pásek, mi osvítil trošku jiné místo.

Mám to vymyšlené, nakreslené, ale nejsem si jistá, zda-li správně.

Pásky jsou na 12 V stejnosměrného a já si myslím, že bych zdroj měla 12 V stejnosměrného ( ten je konstatntní ), ale

proud ( v amperech ) a příkon ( ve wattech ) sčítat.

Tudíž si myslím, že zdroj by měl mít tyto parametry: 12V stejnosměrného, minimálně proud 1,6 A a příkon minimálně 19,2 W výstupních hodnot.

Je to tak správně?

Parametry led jsou:

12 V DC, 4,8 W na 1 m

proud vypočítaný podle vzorečku: P(A)=Příkon (W) děleno napětí (v) = 0,4 A na 1 m

Proto jsem hodnotu příkonu a proudu znásobila 4 protože budu mít 4 pásky po 1 metru.

Mám to správně?

Nákres ( laický ) přikládám ( prosím, nejsem elektrikář, tak mne nekamenujte)

Z čehož vyplývají i parametry rozbočovače, které musí mít stejné parametry jako zdroj a to jak na vstupu tak i na výstupech.

Je to pravda?

Moc děkuji za pomoc a kdyžtak vysvětlení.

Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.10.12 21:31

Vypadá to, že to máš správně ;)

Datum: 28.10.12 21:32

nemůžu než nesouhlasit, řekl bych že to máš bez chybičky :) jen zdroj bych radši volil alespoň 2A, aby to nebylo na hraně :)

doplněno 28.10.12 21:33:

"nemůžu než nesouhlasit" je asi blbost *smich* prostě souhlasím :D jasně, už bych měl jít spát

Datum: 28.10.12 21:40

Ano, to vím, psala jsem, že jsou to minimální hodnoty, pod ně jít nesmím, protože bych zdroj přepálila. ( spálila, prostě by to bylo vše v čudu )