Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Bezšroubková svorkovnice

Od: daniell* odpovědí: 14 změna:

Jak funguje bezšroubková svorkovnice když jsou tam dvě zdířky tak to chápu je to jako "čokoláda"(klasická svorkovnice) ale když jsou tam 3 zdířky tak já nechápu na co se používá kde se dá využít vysvětlíte my někdo zapojení svorkovnice?

prý je to dobré osobně s tím zkušenost ačkoli jsem elektrikář nemám *smich* používám klasické čokolády se šroubkem ale toto má udajně celkem dost výhod oproti klasické čokoládě se šroubkem.

bbelektro.cz/... toto je ono.

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

olaf71*
hodnocení

0x

vždyť je tam jasný popis. berte to jako čokoládu do které vede jeden drát a z druhé strany připojíte dva dráty k sobě :)

dense

tak rozhodně bych neříkal že wago je jako čkoláda... čokoláda jsou vodivé páry! vedle sebe, zatímco wogo spojuje všechny zdířky. jinými slovy, čokoláda 2x3 není totéž co wogo 2x3.

majsterjoe*
hodnocení

0x

Nejen tri draty, ale jsou i petidirove svorky. Proste svorka, kdyz potrebujete pripojit vice kabelu v instalaci a to bezpecne a pevne. Takrka na trvalo.

doplněno 19.10.12 16:57:

*nejen petidirove

A cokolada narozdil od teto svorky ma tu nevyhodu, ze sroubovy spoj proste povoluje at delate cokoliv.

zakus*
hodnocení

0x

V běžné elinstalaci jsou k nezaplacení. Dělají se i 8. Nedokážu si představit, že pod vypinačem něco bastlím s čokoládou. Obvzlášť ty "nové" menší Waga jsou super. Navíc je to daleko spolehlivější spoj než šroubek.

hodnocení

0x

Jsou to svorkovnice, které v sobě mají pružinu, která vodič neustále dotlačuje. Takže je vždycky spolehlivý kontakt mezi vodičem a svodkou. Kromě toho vodič ze svorky nejde vytrhnou silou, musí se nejdříve "stlačit pružina" a potom jde vodič vyndat.

Do klasické čokolády pod šroubek můžete dát i více vodičů. Problém je tam se s vodivostí. Prostě šroubky musíte občas dotáhnout.