Nejste přihlášen/a.
Jak funguje bezšroubková svorkovnice když jsou tam dvě zdířky tak to chápu je to jako "čokoláda"(klasická svorkovnice) ale když jsou tam 3 zdířky tak já nechápu na co se používá kde se dá využít vysvětlíte my někdo zapojení svorkovnice?
prý je to dobré osobně s tím zkušenost ačkoli jsem elektrikář nemám používám klasické čokolády se šroubkem ale toto má udajně celkem dost výhod oproti klasické čokoládě se šroubkem.
bbelektro.cz/... toto je ono.
vždyť je tam jasný popis. berte to jako čokoládu do které vede jeden drát a z druhé strany připojíte dva dráty k sobě
Nejen tri draty, ale jsou i petidirove svorky. Proste svorka, kdyz potrebujete pripojit vice kabelu v instalaci a to bezpecne a pevne. Takrka na trvalo.
doplněno 19.10.12 16:57:*nejen petidirove
A cokolada narozdil od teto svorky ma tu nevyhodu, ze sroubovy spoj proste povoluje at delate cokoliv.
Jsou to svorkovnice, které v sobě mají pružinu, která vodič neustále dotlačuje. Takže je vždycky spolehlivý kontakt mezi vodičem a svodkou. Kromě toho vodič ze svorky nejde vytrhnou silou, musí se nejdříve "stlačit pružina" a potom jde vodič vyndat.
Do klasické čokolády pod šroubek můžete dát i více vodičů. Problém je tam se s vodivostí. Prostě šroubky musíte občas dotáhnout.
Do te WAGO svorky dáte pouze jeden vodič a ten tam bude skoro věčně. Proto může být na jedné svorce několik zdířek. Každá zdířka je pro připojení jednoho vodiče - právě kvůli spolehlivosti spoje může být ve zdířce pouze jeden vodič.
Osobně jsem s bezšroubovými svorkami (wago) nadmíru spokojen Dělají se i pro různé množství vodičů (3,4,5 atd) takže je to skoro jakoby náhrada za kloboučkové svorky avšak s menšími rozměry
Už nejednou jsem se díky wagovkám skoro rozbrečel štěstím jak mi usnadili práci!