Reklamace televizoru

Od: Datum: 17.09.12 08:53 odpovědí: 10 změna: 17.09.12 13:47

Dobrý den,

potřebuji poradit, jak postupovat s reklamací zboží, které jsem již koupila se závadou. Zakoupila jsem LED televizor za výhodnou cenu - akce cca až o 2tis levnější. Po 8 dnech používání i s použitím návodu jsem zjistila, že se na něm automaticky zapíná jakýsi zámek na nevhodné pořady, respektive pořady po 22 hodině večerní. Televize začne neskutečně blikat a stále je tam nápis "vložte heslo". I po zadání hesla se ovšem nic neděje, hláška stále naskakuje a televize bliká. V MENU jsem všechny zámky vypnula a přesto stále naskakuje. Po 8 dnech užívání jsem televizi vezla na vrácení, že chci zpět peníze, nebo jiné zboží. Bylo mi řečeno, že to je bohužel jen na internetový obchod a že televize musí projít normální reklamací, protože byla použitá. Ke všemu se přiznali, že s tou samou televizí tam byla i jiná zákaznice a se stejným problémem.

Po dalších 14 dnech mi reklamaci vyřídili s tím, že přehráli systém a vše je OK a upozornili, že oba zámky byly zapnuté, že se musí vypnout. Ovšem uváděla jsem, že tyto zámky i po vypnutí naskakují. Samozřejmě ten samý den se problém opakoval a tak jsem hned druhý den opět vezla televizi zpět. Opět mi bylo řečeno, že to musí znovu projít reklamací. I když si myslím, že vzhledem k tomu, že jde o nové zboží, tak mám nárok na vrácení peněž, neboť na vadu mě nikdo neupozornil a s vadou bylo již za zvýhodněnou cenu prodáno. Zřejmě i proto měla jiná zákaznice stejný problém, a proto byla akce. Jelikož se závada objevuje až po22h, trochu se obávám, že mi to opět vrátí s tím, že neshledali závadu a reklamaci neuznávají. Co dělat v tomto případě?

Děkuji za pomoc

P.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.09.12 09:19
 

Vyžádejte si vedoucího prodejny (optejte se, zda si je jistý svými postupy, upozorněte ho, že v případě neúspěchu si vypracujete znalecký posudek, případně podáte žalobu k soudu, kontaktujete ČOI, SOS, nebo využijete síly medializaci, konkrétně pořadu Černé Ovce - a rozhovor zakončíte větou: zda mu to opravdu stojí za případné problémy?). Pokud neuspějete, navštivte soudního znalce. Pokud znalecký posudek vyzní ve váš prospěch, budete se moci domáhat u prodávajícího bezplatné opravy a uhrazení ceny posudku. Obávat se, že by jste znalci zaplatila a nemělo to žádný efekt, se bát nemusíte. Seriozní znalec vám předem dá vědět, zda posudek má smysl, či ne.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: ron*
Datum: 17.09.12 09:48
 

Dobrý den.

Pokud se stejná vada vyskytne opakovaně nebo má věc více vad, můžete požadovat výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

viz: 622 odst. 2 občanského zákoníku

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.09.12 09:50
 
avatar

Zkusil bych ještě najet do menu tv a v menu najít obnovení do továrního nastavení.

Zámek pravděpodobně někdo zapl. Obnovením nastavení by se měl problém ztratit.

Vyzkoušejte.

 
Od: pejta
Datum: 17.09.12 11:51
 

Tovární nastavení jsem zresetovala, problém se opakoval. Návod si čtu pořádně. Sami v prodejně řekli, že musí přeinstalovat SW, tzn., že o tomto problému jistě věděli dříve, než TV prodali.

Od: pejta
Datum: 17.09.12 12:07
 

A pokud to jednou "opravili" a podruhé napíšou, že to neuznávají, protože pokud to budou sledovat během dne, tak do 22h je to OK?Co potom?

Od: buss®
Datum: 17.09.12 10:03
 

Nejdříve je třeba si řádně přečíst manuál, jak se TV ovládá, oni to neznají řádně ani prodavači.
že vzhledem k tomu, že jde o nové zboží, tak mám nárok na vrácení peněž, Nelze přijít do prodejny a jen tak si na něco stěžovat, reklamace má svůj postup, uveden v OZ, co lze žádat, prodej v obchodě. I zákon o ochraně spotřebitele.
Neplést si nárok a právo.

 
Od: pejta
Datum: 17.09.12 12:04
 

Manuál jsem si přečetla několikrát a postupovala podle něho. Myslím, že postup při reklamacích je mi jasný, ale ještě se mi nestalo, abych přivezla výrobek domů a zjistila, že je už z prodejny poškozený. Někde v zákoníku jsem se dočetla, že pokud mi bylo zboží prodáno s vadou, tak lze požadovat vrácení peněz. Zboží bylo v akci a stejný problém jsem neměla jen já, jak vím od prodavačky. Tzn., že o této vadě jistě věděli.

Nechodím si jen tak na "NĚCO" stěžovat, raději bych funkční výrobek. Vada tam evidentně je. Chtěla jsem radu, ne napadání, že si vymýšlím.

Od: buss®
Datum: 17.09.12 12:13
 

Tím jsem chtěl říct, že vy musíte přijít na prodejnu s jasným požadavkem, co po nich chcete. A proto je třeba znát svá práva.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.09.12 13:42
 
avatar

V tom případě zavolat přímo na zákaznickou linku onoho výrobku, nevím co je tv zač,předpokládám LG,SAMSUNG?

Tam se s nima domluvit co a jak a je to. Vůbec bych to s prodejnou neřešil. Moje TV LG nenačítala kartu z kabelovky, zavolal jsem na zákaznickou linku LG,problém sepsali a do týdne byl u mě bobík s vercajkem a tv opravil doma na stolku tak jak jsem ji postavil.

Zkuste se teda přímo obrátit na jejich zákaznickou linku.

 
Od: maybe87
Datum: 17.09.12 13:47
 

Co se reklamací týče, tak u vady která se projeví do 6ti měsíců od zakoupení lze využít tzv. vyvratitelnou doměnku. Zákon říká, že prodejce je povinnen Vám dodat zboží bezvadné. Pakliže jej dodal s vadou, porušil tím kupní smlouvu a vy máte nárok na vrácení peněz. Pakliže se věc během oněch 6ti měsíců rozbije, lze usuzovat, že závada tam byla již při koupi a tedy došlo k porušení kupní smlouvy. Důkazní břemeno je na prodejci a musel by vám dokázet, že závada tam nebyla (to je prakticky nemožné). Postupuje se jako při reklamaci, jen musíte oznámit, že žádáte o posouzení závady, která je v rozporu s kupní smlouvou, na listinách se to musí vyznačit a prodejce má zase 30 dní na vyjádření servisu.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.