Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Měl jsem létá svůj Zesilovač RFT SV 3000 HIFI. Jednoho dne jsem připojoval reproduktory, které měly impedanci 8 ohmů a mám taková dojem, že výstup byl stavěn na 4. Vždy byli připojené 4 ohmové repro, ale jeden chytrák říkal, že to jedno. Nevím jestli v tomto byl problém a nebo v tom, že jsem omylem dal k sobě dráty. Hlavní je, že po těchto krocích mi zesilovač na výstupu zajiskřil ale jen lehce a nepartně a potom nasledovalo trošičku smradu. Moje otázka zní: Hledám závadu abych to mohl zpravit, ale vůbec netuším co se mohlo pokazit. Byl bych velice rád za každou pomoc. Studuji elektrotechniku, ale v tomto nemám ponětí o co jde. Předem děkuji za odpovědi.
Větší impedance skutečně nevadí,dokonce by koncový stupeň snesl i 2 ohmy.Ale zkrat ne.Může být prasklá pojistka,odpravený tranzistor,případně integráč výkonu.Větší škody by vzniknout neměly.
JABRAKA
( radiomuseum.org/... - a jeje..., MDA2020 na konci..., ty nikdy moc nepotřebovaly...
Ale vážně. Někde tam bude nějaká trubičková pojistka, buď ve zdroji nebo ji má i každý koncový stupeň (to jsou ty chladiče) zvlášť - bude -li přepálená, zkusit vyměnit. Pokud se funkce neobnoví, pojistka se opět přepálí tak vyměnit koncový IO za typ TDA2020. Vadný kus buď jen nehraje nebo i vyráží pojistku - když je pojistka společná, je nutno ověřit pokusným odpojením napájení koncových stupňů.
doplněno 17.07.12 01:41:Na pokus s pojistkami asi můžeme zapomenout, jsou tam nejspíš jen dvě a zdroj má ochranu proti přetížení elektronickou. takže jen ten konec, co nejde, zkusit vyměnit to TDA-čko. Jinak pro zajímavost "service manual"a schema, bohužel nepříliš přehledný scan, ke stažení zde:
Jiskření většinou probíhá při připojování nebo odpojování drátků při protékajícím proudu. Nemohl jste omylem třeba zkratovat výstup zesilovače? Lepší zesíky mají pojistku, jinak asi odešel koncový zesilovač do věčných lovišť...