Nejste přihlášen/a.
Chtěl jsem se zeptat. Zapojil jsem elektricky sporak na kabel na připojeni 230V jak bylo v navodu sporaku. Po zapojení do sítě vše fungovalo tak jak má ale po dvou dnech přestaly fungovat obě dvě leve plotýnky ,prostě sklokeramicka deska se nezahřeje kamna svítí že plotny jsou zaple, ale nehřejí. Naopak obě dvě pravé plotýnky hřejí na plny výkon a trouba hřeje taky bezproblemu. Nevíte čím to je? Kamna jsou nová koupena zapojena tyden maximalně. Tak jestli je nějaka rada nebo jestli je jen jedina rada reklamace :D Děkuji
Takjan má prvěpodobně pravdu, u většiny podobných spotřebičů požaduje výrobce odbornou montáž kvůli potvrzení záruky...
Jsem elektrikář a vím, co píšu...kdyby takhle měli elektrikáři zapojovat kdejaký sporák, lednici nebo myčku, tal by nedělali nic jiného. A jak jsem psal, sporák se dříve zapojoval přes Sporákovou Kombinaci na tři fáze, a tu musel zapojovat elektrikář...dnes jsou už sporáky na 230V do zásuvky...jen se tam upraví plíšky ve svorkovnici na příslušné napětí a to zvládne s návodem i laik, navíc se nepracuje pod napětím. V tomhle případě je zákazník Osoba Poučená ( ne znalá, jako elektrikář) dle návodu a může tak tuhle jednoduchou věc sám udělat...
Jardino, patrně i Vy ke mně máte určitou averzi...
Bavím se o papírování, tedy o potvrzení záručního listu, kde určití dodavatelé kvůli platné záruce požadují "odbornou montáž". tedy především razítko nějaké firmy, která na to má ŽL.
A ze zákazníka, osoby neznalé se koupí sporáku nestane osoba poučená, to si patrně jako elektrikář uvědomujete. Aby se ze zákazníka stala osoba poučená, musel by si zákazník přinejmenším detailně přečíst návod k instalaci a podle něj se zachovat.
Netvrdím, že instalovat podobný sporák je složité, myslím, že bych to také zvládl, ale smyslem této poradny je podle mého názoru i varovat tazatele před přpadným nebezpečím, upozorňovat před možnými problémy, a především DOBŘE radit!
Hezký den...