Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Snížení napětí

Od: freerider odpovědí: 6 změna:

Ahoj všem potřebuju radu v elektrice jsem tak trochu laik a ted se tu snažim něco zapojit ale nejde mi to.Jedná se mi o zahřívač spínaný termostatem.Respektive potřebuju aby se mi při sepnutí nepřepálil odporový drát po sepnutí relé je na výstupu 12V což je moc.Zkusil jsem stabilizátor napětí ale po zapojení odporovýho drátu mi to nejede když je odporovej drát pryč tak na výstupu těch 5V naměřim.Co zapojit před odporovej drát aby to jelo optimálně? Díky za každou radu

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Změř délku odporového drátu, který tam máš použitý. Potom sežeň stejný odporový drát, ale celková délka musí být 2,5 více než současná délka přepalujícího se odporového drátu.

Tohle se většinou řeší výměnou transformátoru. Výměnou trafa změníš napětí a taky proud.

Odhaduju že ten stabilizátor napětí má nějakou vnitřní ochranu a vzhledem k tomu, jaký asi ti tam tečou proudy (když se přepaluje odporový drát) tak ten stabilizátor prostě vypne výstupní napětí (než aby zhořel taky).

freerider
hodnocení

Děkuji za rychlou odpověd.Boužel nemůžu použít více odporového drátu vzhledem k tomu že je umístěn v dost malém prostoru.Ještě mne napadlo použít drát z jiným odporem ale asi si tím nepomůžu.Trafo tam na tištáku nemám termostat mi funguje jen jako spínač kostření je napájen na přímo z 12V baterie.Je fakt že ten stabik vypíná když je tam ten odporovej drát tak na výstupech nic nenaměřim.

buss
hodnocení

0x

Sice není známo, jaký teče proud, ale drát s vyšším odporem (kolik?) by mohl pomoci, nebo dát stabilizáry paralelně, nebo na vyšší poud (2A) nebo přidat výkonový tranzistor (i snížit výstupní U)..

freerider
hodnocení

Ten drát co shořel je kanthal odpor 4,20 ohm/m průměr 0,65mm,pak tu mám ještě kanthal 20,81ohm 1m průměr 0.1mm