Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
v autě mi v zadním světle bliká při zapnutí blinkru více žárovek. Prý je to kostrou.
Je tomu opravdu tak? Pokud ano, nevysvětlí mi někdo jak to tou kostrou může být?
Děkuji
kreslil jsem jiné schéma, snad to pochopíš. teorii napsali už kolegové
doplněno 04.06.12 21:12:na tvém nákresu je kostra společná...
ve skutečnosti má každé združené světlo společnou kostru pro více žárovek, ale pro každé světlo zvlášť. Přívody na obrysová nebo brzdová světla jsou ale společné, přes ně se vláčí ta kostra, slabší proud je závislý na odporu více žárovek v sérii.
Je to jedna z možností...
doplněno 04.06.12 21:20:magdon to popsal úplně přesně, mně se nějak nechtělo... opakoval bych vlastně předcházející příspěvky...
Jo, tohle je přehlednější. S dovolením doplním.
V tomhle případě budou obrysová světla blikt zároveň s blinkrem (menší intenzitou). Když pak ale rozsvítím obrysovky, (pustím + mezi ty 2 žárovky), poměry se změní a blinkr i jedna obrysovka dostane + z obou stran, takže svítit nebude (ani blinkr).
doplněno 04.06.12 21:28: Protože ale kostra nebývá utržená úplně, na spoji je určitý přechodový odpor, napětí mezi žárovkami se vyrovnává zcela nepředvítalně a auto zezadu bliká jak vánoční stromeček.
Ke každé žárovce jde jeden drát, přivádějící přes příslušný spínač kladný pól a jeden drát, přivádějící záporný pól z kostry auta. Tento záporný pól je pro všechny žárovky polečný a proto se často pro zjednodušení propojí všechny žárovky na lampě a na kostru se připojí jedním společným drátem. Když vám třeba zoxiduje spoj tohoto drátu a kostry auta, dělá to tuhle neplechu. Oprava je poměrně jednoduchá: najít ono připojení a spoj očistit. U každého auta to je jinak, takže univerzální radu Vám nikdo asi nedá.
Nepochopil jsem to nějak, nakreslil jsem obrázek zapojení světla, mohl by jste mi to prosím někdo do něj nakreslit jak půjde ten proud aby rozsvítil více žárovek?
Mockrát děkuji
Ono se to zas tak jednoduše vysvětlit nedá. Pokusím se, ale asi to bude lehce zmatené a rozhodně neúplné:
Proud poteče řekněme přes žárovku zadního blinkru (normálně přímo na kostru, ale ta je teď odpojená) do žárovky brzdových světel, přes ní do brzdové žárovky paralelně připojené ve druhém světle a pak teprve na kostru. Protože 2 brtzdové žárovky paralelně spojené mají menší odpor, než žárovka blinkru, rozsvítí se blinkr (ty brzdové taky, ale výrazně míň). Když šlápnete na brzdu, přivedete + na druhý vývod blinkrové žárovky (takže má + na obou koncích) a ta zhasne. Rozsvítí se brzdy, ale jen ve zdravém světle (druhé nemá kostru a má tak + na všech kontaktech). Na celý jev mají ovšem vliv i ostatní žárovky, včetně obrysovek v předních reflektorech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.