Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace do pul roku - vraceni penez?

Od: acrev odpovědí: 13 změna:

Koupila jsem příteli myšku k počítači k vánocům 2011 přes internet. Po týdnu užívání jsem jí reklamovala, protože přestala částečně fungovat - chvilku jela a pak zase ne.

Vyreklamovala jsem předmět, a pak mi dal novou myšku. Nyní v květnu myš znova přestala fungovat! V občanském zákoníku je napsáno, že vady vzniklé do 6ti měsíců od koupi jsou považování jako vady při převzetí. A taky do půl roku od koupi o výměně, opravě či uplné vrácení penez rozhoduje KUPUJÍCÍ nikoliv PRODÁVAJÍCÍ.

Máte stímto někdo zkušenost? myslíte, když řeknu at mi vrátí peníze protože to je vada která se objevila po 5 měsících, a že mam jako kupující právo si SAMA URČIT co bude dál, že MUSÍ VYHOVĚT?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

poiu*
hodnocení

2x

Do 6 měsíců se můžete rozhodnout, zda vadné zboží chce opravit či vyměnit, ale nikoliv, že chcete vrátit peníze. To by bylo možné pouze v případě, že by nové zboží prodávající již neměl.

P. S. Od výměny za nové zboží začíná běžet nová záruční lhůta doba.

 

buss
hodnocení

0x

Záruční doba je 24 měsíců. Platí mj. zvláštní ustanovení o prodeji v obchodě. Máte asi na mysli rozpor s kupní smlouvou. Je třeba si to řádně přečíst.

acerv
hodnocení

samozřejmě že vím,že je zaruční doba 24 měsíců a má 30 dnů na vyřízení reklamace.

Zajímá mě spíše ta druhá strana, když se jedna o vadu vzniklo do půl roku užívání - je považována jak vada při převzetí.

Mohu tedy trvat na tom, abych si jako kupující určil ('mam nato právo?!), odstoupení od smlouvy tj. vrácení penez?

poiu*

ne

doplněno 22.05.12 16:39:

Musela by se stejná vada vyskytnout alespoň 3×, pak si můžete zvolit, zda chcete nové zboží či vrátit peníze.

 

ahasver4*
hodnocení

0x

To,co je ve smlouvě,je směrodatné.Otázkou je,zda to stojí za námahu.Nevím kolik stála ta Vaše ale já myši řadím ke spotřebnímu zboží.Taky si ale žádné drahé nekupuji...Jinak si ale myslím,že by Vám měli vrátit peníze.

 

hanesinho*
hodnocení

0x

Vrácení peněz můžeš požadovat i při 1. reklamaci. Jediná podmínka je, že ti u koupeného zboží, v tomto případě je to myš, musí uznat, že "vada" je způsobená výrobou.

Já navrhuji: Poškozené zboží zabal. Pokud nemáš originální obal, tak stačí nějaká jiná krabice a běž s tím do toho obchodu, kde jsi to koupila tu myš. Hlavně musíš mít fakturu. No a dodavateli můžeš navrhnout 1 z těchto řešení: vrácení peněz

výměnu zboží

poskytnutí slevy

A jestli máš 100% jistotu, že jsi vadu nezavinila ty ale dodavatel, tak si zboží můžeš nechat ověři soudním znalcem, který ti vystaví papír (zjednodušeně řečeno) kde bude napsáno, o tom, že vadá nebyla zaviněna osobou, která si zboží koupila (vy) ale tím, prodejcem nebo výrobcem. Certifikát sice není nejlevnější, ale diplomovaní znalci se málo kdy pletou. V případě, že se prokáže vina na straně dodavatele Vám pak proplatí to zboží, výdaje na znalce, popř. i cestování pokud jste za znalcem musíte dopravit, jelikož není v místě bydliště.

Doufám, že Vám moje odpověď pomůže, a že se v ní neztratíte :)

poiu*

Podle jakého § tvrdíte, že může požadovat vrácení peněz již při první reklamaci?

hanesinho*

V zákoníku jsem to nehledal ale nedalo mi to a nakoukl jsem do sešitů ze školy, kde to máme napsáno. Takže doufám, že to je pravda a nebo nedošlo k nějaké změně.

Jestli ANO tak se Vám velice omlouvám za chybné informace.

acrev
hodnocení

Tady přímo ze zákona - občanský zákoník, odpovědnost za vady:

vady při převzetí věci - pokud má věc vady již při jejím převzetí kupujícím, potom má kupující právo požadovat, aby mu prodávající věc bezplatné a bez zbytečného odkladu buď opravil nebo ji vyměnil za novou bezvadnou věc, přičemž o tom, zda bude věc opravena nebo vyměněna, rozhoduje kupující, nikoli prodávající! Pokud to vdaném případě není možné (např. proto, že taková věc již není v obchodě ani na skladě) může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit (tedy věc vrátit a požadovat vrácení kupní ceny).

Vady věci, které se projeví běheni 6 měsíců ode dne převzetí věci, se považují za vady existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Tato pravidla neplatí v případě, kdy kupující o vadách věci při jejím převzetí věděl nebo je sám způsobil.

poiu*

Ano, ale z čeho usuzujete, že můžete požadovat ihned vrácení peněz při první reklamaci?

acrev
hodnocení

No myslela jsem si, že když je uvedno v zákoně že určuje co se stane s vadnou věcí KUPUJÍCÍ nikoliv PRODÁVAJÍCÍ, že mohu požadovat vrácení penez, tj. odstoupení od smlouvy.

poiu*

... o tom, zda bude věc opravena nebo vyměněna, rozhoduje kupující, nikoli prodávající!

Nemůže ale požadovat, že chce peníze.

 

hodnocení

0x
avatar pepr

Občanský zákoník 40/1964 Sbírky.

§616

(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]