Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vodafone čtvrtá reklamace - Vrácení pěněz?

Od: panbezbot* odpovědí: 4 změna:
Zdravím všechny na poradte.cz. Několikrát jsem tu již přispíval s problémem reklamace u Vodafone a dnes bych se chtěl rozepsat se svým problémem a doufám že se najde někdo kdo mi poskytne radu i odpověď.Telefon jsem 3 krát reklamoval( vždy základní deska) a vždy mi poslali telefon rozbitý znovu. Po čtvrté jsem tedy znovu zašel do Vodafonu a tam mi bylo řečeno že pokud chci vrátit peníze, musím telefon zaslat na posudek do servisu. Pokud by ale nááhodou s telefonem nic nebylo a reklamace by nebyla uznána, budu platit všechny výdaje(dopravu, práci technika atd... takže kolem 1000,-Kč a jinak prý nemohu dostat peníze zpět.) S čímž jsem samozřejmě nesouhlasil protože náhoda je blbec a kdo ví co s ním v servise udělají aby mi nemuseli reklamaci uznat. Telefon jsem poslal do servisu a za týden mi přišel jak jinak než Závada nebyla nalezena. Převzal jsem telefon a jelikož dělal pořád stejnou chybu + se přidalo několik dalších jako vypínání apod... tak jsem zašel znovu do servisu kde byl stejný prodejce. Řekl jsem že ho chci vyreklamovat jelikož to je čtvrtá reklamace(nežádal jsem o opravu stejně ale byla zapsána). Telefon byl už nyní opraven kde se našlo mnoho chyb jako je přehřívání, vypínání a tak dále.(Zjištěno na stránkách servisu u čísla zakázky)Chtěl jsem se tedy 100% ujistit, zda-li mám nárok na vrácení peněz/ výměnu telefonu jelikož jde o čtvrtou servisem uznanou vadu(a podle zákona mám na vrácení peněz nárok po čtvrté servisem uznané vadě.) Dočkal jsem se ale překvapení od podpory Vodafonu že MUSÍM do protokolu u reklamace uvést že pokud telefon bude znovu vyreklamován, tak ho nechci opravit ale pouze požádat o posouzení servisem( s tím jsou skryty různé trable jak jsem zmiňoval.) To mi ale prodejce neprozradil čímž Teď ale k věci. Má vodafone na toto právo? V zákoně nic takového není že bych to musel uvést do protokolu a jelikož už je po čtvrté uznané reklamaci podle může spotřebitel mimo jiné v případě, že opakovaně reklamuje (nejméně po dvou opravách) totožnou vadu odstranitelnou anebo vadu neodstranitelnou. V takovém případě má spotřebitel právo vždy podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo může požadovat výměnu věci za novou. Prodávající je povinen Vaší volbě vyhovět.Nikdy jsem neměl s vrácením peněz po čtvrté reklamaci problém( nikdy po mě nic podobného nechtěli, vždy až přišel telefon ze čtvrté reklamace vše bylo vyřešeno.) Má tedy vodafone na toto jednání právo? Je někde v zákoně povoleno že takové jednání mají dovoleno? Kde mají oporu v zákoně?Byl bych velice rád kdyby jste mi poskytli odpověď nebo nějaké připomínky jak se proti tomu bránit, jelikož znovu už telefon který byl 5krát v servisu opravdu nechci navíc když mám podle zákona nárok na vrácení peněz. Děkuji vám všemdoplněno 25.04.12 15:40: Ještě doplním : Pokud Vás prodávající řádně neinformoval o Vašich právech při reklamaci, porušil svou povinnost vyplývající ze zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Prodávající má dle §13 zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele povinnost řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobku. Informace lze podat více způsoby, např. písemně v záručním listě nebo ústně (zákon formu nestanovuje). Jestliže toto prodávající neučinil, porušil svou povinnost. Pokud případ dopadne špatně, na ČOI se 100% obrátím, ačkoliv bych vodafonu nerad dělal problémy jelikož jsem s nimi nikdy neměl problém, bohužel až teď ale nenechám se od nich rozhodně zastrašit.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

panbezbot*
hodnocení

Vyjádření od sdružení ochrany spotřebitelů: Dobrý den, pane, odpovídám na Váš výše uvedený dotaz: Dle §622 odst. 2 občanského zákoníku kupujícímu náleží stejná práva jako v případě neodstranitelné vady- tedy právo na výměnu věci nebo právo odstoupit od smlouvy (dle volby kupujícího), jestliže pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. Judikatura dovodila, že o ,,opětovný výskyt" se jedná v případě třetího výskytu totožné vady v záruční době (tedy po dvou předchozích opravách). Totožnými vadami se rozumí vady, které se totožně projevily, přičemž jejich příčiny mohou být různé. Pojem ,,větší počet vad" je soudy vykládán jako výskyt tři různých odstranitelných vad na věci naráz. Pokud výše uvedený výklad použijeme na Váš případ, zjistíme, že již při třetím výskytu totožné vady jste měl dle §622 odst. 2 občanského zákoníku právo požadovat odstoupení od smlouvy. Tohoto práva jste však nevyužil. Dle mého názoru Vám vzniklo právo na výměnu věci či odstoupení od smlouvy také v případě výskytu čtvrté různé odstranitelné vady v záruční době. Podmínky pro nároky vyplývající z §622 odst. 2 občanského zákoníku jsou splněny, neboť se jedná o opětovné vyskytnutí vady po opravě a zároveň vám toto opětovné vyskytnutí vady brání věc řádně užívat. Posouzení závisí na více okolnostech (například v jakém časovém rozmezí se vady projevily, jak dlouho trvalo v konkrétních situacích vyřízení reklamace) a posouzení této právní otázky definitivně rozhoduje až soud. Pro úspěšné uplatnění Vašeho nároku je však vždy nezbytné při reklamaci trvat na řádném vyplnění reklamačního protokolu a uvést v něm Vámi požadovaný nárok z odpovědnosti za vady. Jestliže však máte v reklamačním protokolu uveden jako požadovaný nárok z odpovědnosti za vady opravu věci, pak se lze zpětně stěží domáhat odstoupení od smlouvy, byť na něj máte ze zákona právo. Uvádíte, že jste telefon pouze podal k reklamaci. Z toho dovozuju, že jste tedy neuváděl Vámi požadovaný způsob vyřešení reklamace. Prodávající reklamaci posoudil a vyplynulo, že se jednalo o odstranitelnou vadu. Z Vašeho dotazu nevyplývá, zda je již vada opravena či nikoliv. Pokud prodávající vadu ještě neodstranil, pak jste oprávněn odstoupení od smlouvy požadovat. Co se týče požadavku prodávajícího na zaslání telefonu na posouzení, na to bych v takovém případě nepřistoupil. Jestliže byla reklamace uznána, vzniká Vám již ze zákona právo na odstoupení od smlouvy, které můžete uplatňovat. Postup navrhovaný prodávajícím nemá oporu v zákoně a není nutný pro uplatnění Vašeho práva Pokud prodávající věc již opravil a vy nemáte v reklamačním protokolu uveden jako požadovaný nárok odstoupení od smlouvy, pak se již bohužel tato situace nedá napravit. Požadavek prodávajícího na zaslání telefonu na posouzení bych ani v takovém případě rozhodně neakceptoval. Pokud je již vada odstraněna, není důvod ji posuzovat. Zde hrozí riziko, že prodávající vadu neuzná a bude po Vás požadovat uhrazení nákladů. Můžete trvat na nároku odstoupit od smlouvy. Jestliže prodávající nevyhoví a neprojeví vůli dohodnout se, nárok musíte uplatnit u soudu. Problém však spočívá v tom, že z důkazního hlediska nejste v dobré pozici, pokud uplatňovaný nárok na odstoupení od smlouvy nemáte uveden v reklamačním protokolu. Pokud nemáte dostatečné důkazy prokazující, že jste požadoval odstoupení od smlouvy (nejlépe vyplněný reklamační protokol, případně svědectví osob), pak oprávněnost Vašeho nároku neprokážete. S ohledem na vynaložený čas, finanční částky a důkazní situaci se jedná o velmi rizikový postup. Pokud Vás prodávající řádně neinformoval o Vašich právech při reklamaci, porušil svou povinnost vyplývající ze zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Prodávající má dle §13 zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele povinnost řádně informovat spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobku. Informace lze podat více způsoby, např. písemně v záručním listě nebo ústně (zákon formu nestanovuje). Jestliže toto prodávající neučinil, porušil svou povinnost. V takovém případě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci (internetové stránky www.coi.cz ->Spotřebitel- E-podatelna), kde lze podat stížnost pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Ve Vašem případě je však problematické, že porušení informační povinnosti prodávajícímu obtížně prokážete. Jestliže prodávající namítne, že Vás řádně informoval ústně, prokázat opak je složité (jako důkaz může posloužit svědectví osoby, která byla reklamaci přítomna). Pro předcházení problémům spojeným s nesprávným způsobem vyřízení reklamace je vždy třeba trvat na řádném vyplnění reklamačního protokolu a písemné uvedení požadovaného reklamačního nároku. Prodávající má dle §19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinnost vydat písemné potvrzení reklamace. Doporučuju také vadu prodávajícímu přímo při reklamaci předvést a trvat na tom, aby bylo do protokolu potvrzeno, že se vada na prodejně projevila. Prodávající se pak nemůže vymluvit, že reklamaci zamítá z důvodu, že se vada neprojevila. V případě, že požadovaný nárok přesně nespecifikujete a prodávající reklamaci vyřeší nevyhovujícím způsobem, pak záleží na tom, zda se s prodávajícím domluvíte či nikoliv. Jak jsem však již výše uvedl, postup navrhovaný prodávajícím se mi nejeví jako standardní. Z toho, že reklamaci uznali, vyplývá, že vada se projevila. Není mi tedy jasné, co servis chce nyní posuzovat. V případě doplňujících dotazů mne neváhejte kontaktovat S pozdravem, Jan Kuráň Odborný právní poradcekuran@asociace-sos.cz

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Servis vam penize nevrati, ten pouze urci a telefon opravi. Pokud tedy vam ho vratili a mate 4x uznanou reklamaci trvejte na vraceni penez. Takze uz po ctvrte oprave jste mel na predavaci protokol napsat ze trvate na vraceni penez. Telefon se bohuzel asi bude muset do servisu poslat, jelikoz prodejce nemusi uznat reklamaci, drive nez mu servis potrvdi ze tam nejaka zavada je.

panbezbot*
hodnocení

Servis určitě ne, žádám vrácení peněz po vodafonu. Telefon jsem ještě nepřevzal, jdu tam zítra, ale chtěl jsem se na ně pořádně připravit.

Psal jsem i na podporu vodafone kde jsem se ptal kde mají oporu v zákoně že MUSÍM do protokolu napsat že žádám o vrácení peněz ještě před opravou. Na to mi samozřejmě neodepsali pouze - Pro více informací se informujte na prodejně - kde na mě samozřejmě bude opět tupě zírat a opírat se o jejich řád ale nezjistím od nich kde mají to jistotu že se o něj dá v zákoně opřít.

 

lui*
hodnocení

0x

Já jsem už u třetí reklamace byl hodně hlasitej a nebral si servítky. Když jsem tam s tou samou závadou šel druhý den počtvrté, prodavač už automaticky sahal pro formuláře, prý to jinak nejde. Stalo se v Liberci v Pražský ul. Byl jsem hodně protivnej, a hodně nahlas. Od té doby jsem si telefon ve Vodafonu nekoupil. Přestože jsem zákazníkem Vodafonu. Ať si trhnou...na někom jiným. Jejich politiku nechápu. Reklamace přesně podle zákona. Bez ohledu na spokojenost zákazníka.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]