Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pračka nehřeje

Od: mrcik* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, prosím vás všechny o radu. Mám pračku Candy aquamatic 6, normálně pere, pojistky nevyhazuje, všechno v pořádku až na to že nehřeje. Kde bych měl prosím hledat závadu? Pračka je to stará...
Topné těleso je v pořádku, výjmul jsem jej, očistil od kamene a proměřil (45 ohmů za studena), je na něm napsáno 1100w.
Termostat má nulový odpor.
Jestli jde do tělesa elektřina jsem neměřil, domnívám se že ale nejde, protože jinak nevidím důvod proč by to netopilo.
Neohřívá na 40 na 60 ani na 90 a to jak n jemné praní tak ani na normální praní.
Přechodovej odpor jsem taktéž nenalezl, i když pravdy, na všechny kontakty není vidět a kompletně rozebrat pračku se mi zatím nechtělo.
Jsem student, peněz není nazbyt, na opraváře nemám.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Chválím za podrobně napsanou odpověď včetně všech informací :)

Není ono topné těleso spínání přes relé? To by mohlo být poškozené, zkus je najít a proměřit.

mrcik*
hodnocení

No, bohužel nevím ani jak se relé měří ani kde se v mé pračce nachází...bohužel nestuduji elektrotechniku ale architektruru *smich*.

Posílám mnoho fotek mé pračky, myslím, že pak mi lépe radno.

Pračka nehřeje
mrcik*
hodnocení

ovládání pračky

Pračka nehřeje #2
mrcik*
21.03.12 17:50
hodnocení

spodek

Pračka nehřeje #3

hodnocení

0x

Je to těžký radit o elektrice. Jakákoliv dobře míněná rada ti při špatné manipulaci s elektrickými vodiči ti může ublížit a nebo i zabít.

Navrhuji odpojit konektor od motoru pračky. Tím se nebude točit buben a je menší šance, že si ublížíž o řepen nebo řemenici.

Potom bych pomocí voltmetru změřil, zda jde na oba vodiče k topnému tělesu napětí. Napřed to změř na konci drátu (na fastonech) a potom bych změřil zase voltmetrem vždycky jeden faston proti svorkovnici na přívodní šňůře. Pozor! Pokud voltmetr neukáže žádné napětí, tak můžeš mít obě svorky voltmetru na fázovém vodiči.