Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

RÁDIO-PROBLÉM s REKLAMACÍ

Od: frog123 odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

Mám problém a nevím na koho se mám obrátit. 19.dubna roku 2011, jsem si koupil rádio zn. Eonon z internetového obchodu www.tophifi.cz vedeného panem Davidem Evropejským. Cena rádia činila 8400,- kč.

Jenže v listopadu téhož roku mi rádio samo od sebe přestalo fungovat, proto jsem ho 9.11.2011 zaslal do výše uvedeného internetového obchodu na reklamaci. Balík jsem poslal Českou poštou. Dále jsem panu Evropejskému napsal průvodní e-mail, kde jsem popsal poruchu rádia. Jednalo se o to že přestal vyjíždět display. Uběhlo 30 dní a přišel mi e-mail s tím, že reklamaci mi neuznává, protože při špatné manipulaci s rádiem byla nějakým ostrým neidentifikovatelným předmětem zničena posuvná kšanda uvnitř rádia, která umožňovala pohyb displaye. V příloze e-mailu byla uložena fotografie bez uvedeného IMEI čísla přístroje, což je divné. Dále porušená kšanda od displaye. Já však se můžu zaručit, že jsem s rádiem nijak nemanipuloval a nikde mi nebylo uvedeno, že byla porušena kontrolní pečeť rádia. S tím, že oprava bude stát okolo 2 tisíc korun. Hledal jsem pomoc u soudních znalců, jenže ti mi řekli, že je to zdlouhavý proces, u kterého není zaručeno, že spor vyhraji. Nakonec jsem zaplatil 1500,- Kč za opravu. V den, kdy mi rádio přišlo, jsem zajel za odborným automechanikem, kde jsme společně rádio rozbalili a zapojili. Bohužel přístroj stále nefungoval. Hned ten den jsem rádio znovu odeslal na prodejnu, což bylo 13. 1. 2012. Od té doby stále čekám na vyjádření od prodejce. Už je to více, než 30dní a pán se stálé neozývá, tak jsem se mu pokoušel několikrát dovolat, ale marně. Když jsem se mu konečně dovolal, řekl mi, že byl 1 měsíc v cizině, a že to bude řešit, až mu přijdou nějaké díly a bez jakéhokoliv dalšího vyjádření mi zavěsil. V tomto případě nevím, jestli můžu odstoupit a požadovat vrácení peněz či ne. Jsem z toho už vážně zoufalý a nevím, co mám dělat. S panem Evropejským jsem se snažil slušně domluvit, ale bohužel to opravdu nejde a celková částka, kterou jsem mu zaplatit, není opravdu zanedbatelná, a proto Vás moc prosím o pomoc. Děkuji za odpověď, s pozdravem Kamil Nágl

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

0x

Postup upravuje občanský zákoník a na intu je spoustu povídání jak postupovat při reklamaci zboží. Též se podívat na zákon o ochraně spotřebitele.

 

hodnocení

0x
avatar kapkanadeje

Dobrý den. Pokud nebyla reklamace vyřízena do 30.dnů, máte právo na vrácení peněz, nebo na výměnu.Viz.:

Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).

frog123
hodnocení

Dobrý den děkuji za reakci. Tady jde o to , že mi neuznali záruku, opravili mi to poslali zpět a vada byla stejná,,takže mi to neopravili ...a už je to více než 50 dní. takže myslíte že můžu uplatnit i tak odstoupení od kupní smlouvy .? Děkuji s pozdravem Kamil Nágl

 

mkat*
hodnocení

0x

Určite by som odstupil od kupnej zmluvy.Pytal by som nazad peniaze za radio +za opravu.Odôvodnil by som to ako stratu dôverihodnosti k vyrobku ako aj predajcu.Podla zakona musia do 30 dni tovar bud opravit alebo vymeniť.Ak sa nebude dať rozumne dojednať tak odporučam predajcu dať na sud.Aspon mu to zatial oznamiť ako sa zatvari.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]