Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Lcd tv po několika minutách samovolně vypíná

Od: mower* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

má sestra si zakoupila lcd tv pochybné značky technika z druhé ruky.

Pár dní fungovala bez problému, ale nyní se po několika minutách sama vypíná.

Měl jsem ji doma rozebranou, bylo v ní hodně prachu, tak jsem jí pořádně vyčistil.

Druhý den jsem ji pustil, to hrála asi půl hodiny a vypnula se. Zhasla i kontrolka standby.

Poté už nešla zapnout. Nechal jsem jí pár hodin odpojenou a poté jí opět zkusil zapnout.

Vydržela to už jen asi 10 minut a opět se vypnula. Někde jsem vyčetl, že by mohl být problém v pulsním

zdroji. Že by třeba vadný kondenzátor? Jsem elektrikář pro silnoproud a o jemnou elektroniku se moc nezajímám.

Já osobně bych si podobný výrobek nikdy nekoupil. Doporučil jsem sestře, ať tv radši vyhodí a koupí si pořádnou.

Ona mě ale pořád prosí, abych s ní zkusil něco udělat. Nikde na internetu jsem nenašel schéma zapojení.

Poradil by mi někdo, co s ní může být? Nebo jestli má vůbec smysl hledat závadu?

Kdyby byla závada ve zdroji a bylo možné jej koupit a vyměnit, mám kamaráda, který pracuje ve velké firmě vyrábějící všelijaká

elektronická zařízení a mohl by tudíž zdroj vyměnit a např. přepájet různé konektory atd. Ten zdroj má 240W.

Můžu přidat nějaké fotografie, má-li to smysl.

Předem děkuji za odpovědi.

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jareek*
hodnocení

0x

Byla by dobré měřit napětí a proud, tekoucí ze zdroje. Zjistit, jestli příkon televizoru odpovídá výkonu zdroje. Tím zjistíte, jestli je vadný televizor (když bude brát velký proud), nebo jestli je vadný zdroj. Pokud je vadný zdroj, možná by se vyplatilo pokusit se ho nahradit. Pokud je vadný televizor (když bere velký proud), tak je asi malá šance na opravu. Museli by se postupně odpojovat jednotlivé moduly a zjistit, co je vadné, ale stejně by se možná náhradní díl nesehnal - to už nevím.

*palec*

hodnocení

0x

foto by nezaškodilo...;)