Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
poslední dobou jsem si všiml,např.na Nově,že lidé otevírají pusu při rozhovoru jinak,než jde zvuk z reproduktorů.Ten rozdíl je cca 0,5 sec a je dobře patrný.Jako by to byl špatně puštěný playback,přitom je to buď reportáž nebo živé vysílání.
Používám kartu CsLink, televizor je LG,cca 3 roky starý.
Pokud přepnu na stanici Nova HD,tak je vše v pořádku. Neumím si to vysvětlit.
TV má ještě jeden problém,přestože jsou baterie v ovladači silné,je zapotřebí jít až k ní a cca 0,5 metru od TV je možno ji zapnout.Další ovládání už je v pohodě,lze ji dálkovým ovl.i vypnout a dokud je ještě teplá,lze ji znovu zapnout.Jen ten studený start nějak nefunguje.Myslím že se tu něco podobného řešilo,zkusím se ještě podívat.
Děkuji všem za názory.
Zpožděný zvuk má nejen Nova občas i Prima, Na CT nekoukám tak nevím. Je to způsobeno asi už ve studiu, a vše se sesynchronizuje většinou během 1-2sek. Pokud se občas málokdy stane, že je rozjetý zvuk s obrazem v celém záběru, je podle mě, jednoznačně chyba ve studiu, někde mezi stříhačským pultem a židlí. Ve spěchu blbě srovnal střihač synchronizační značky. Bývá to většinou ve večerních zprávách, které asi jsou vyráběny dost v časovém presu.
A nevěřte, že když koukáte na přímý přenos, že vidíte online, co se tam děje. Ani náhodou. Vsadím se, že záznam je o takových 5-10sek. zpožděný a ve studiu sedí "bdělý" stříhač, který zareaguje, když je řečeno, něco nevhodného.
Není to z mého pera, pouze zde uvádím pro vysvětlení (autor p.Radomír Kos):
Asynchronnost obrazové a zvukové složky pořadů je velký problém. Vznik tohoto nesouladu lze datovat do období přechodu z analogové do digitální technologie výroby a zpracování vyráběných pořadů. V celém řetězci na sebe navazujících výrobních procesů, od primárního záznamu až po finální postprodukci, je velmi mnoho činitelů, které tuto synchronnost ovlivňují. Téměř 100% se vždy jedná o zpoždění obrazové složky vůči zvukové. Zpracování obrazové složky je podstatně "výpočetně" náročnější a tedy potřebuje delší čas. Samozřejmě, pokud se při zpracování obrazové složky použije několikanásobný průchod přes digitální technické zařízení (prolínačky, triky, vkládání obrazových komponentů, titulků...), tak čas zpoždění se prodlužuje, není tedy konstantní. Toto zpoždění obrazové složky pořadu se kompenzuje vynuceným následným zpožděním složky zvukové, a to tak, aby obě složky byly v synchronu. Můžeme tedy konstatovat, že předem vyrobený pořad má obě složky v časovém souladu. Při "živém" vysílání je to z hlediska synchronnosti složek složitější, ale obecně lze říct, že se provádí časová kompenzace (zpoždění) zvukové složky tak, aby výstupní signál byl synchronní.
Hmmmmm... Skvělá teorie - málem jsem spadl ze židle...
to platilo pro lui
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.