Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jakou mikropájku

Od: alex* odpovědí: 9 změna:

Jsem slaboproudý elektrikář a občas si doma potřebuji něco zapájet, jako např. DPS atd. Tak potřebuji poradit jakou mikropájku si koupit, jaký by měla mít výkon? Koukal jsem po této gme.cz/... Poradte mi, Díky. :)

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Je naprosto OK. Pracoval jsem s ní vice než 10 let. Tímhle typem je vybavena celá firma, kde jsem pracoval.

doplněno 10.11.11 21:02:

Příkon - podle toho co budete pájet. Pokud i silnější vodiče, mědené chladiče, velké SMD trazistory, triaky pak snad výkonnější. Na běžné součástky určitě stačí ta slabší. Sám nevím nevím s jakou variantou jsem pracoval - nebyl problém.

alex*
hodnocení

A jaký příkon by teda měla mít? 48W nebo 60W?

hodnocení

0x

Jsi elektrikář a neumíš si vybrat mikropájku? Ostudo ... *bzum*

alex*
hodnocení

Pájku si vyberu, ale jaký příkon. Pokud máš typ tak napiš. ;)

Kup si nějakou Wellerku s příkonem 60W

ferda60*

Příkon... , ten u těch regulovaných (teplotně) mikropáječek rozhoduje spíš jen o tom, za jak dlouho se nahřeje na provozní teplotu, anebo jak robustní hrot dokáže ještě prohřát na maximální nastavenou teplotu. Jde spíš o to, aby ta regulace byla teplotní, některé levné (nejlevnější) páječky mají jen časovou a tam se teplota hrotu příliš přesně udržet nedá. Takže třeba posoudit spíš i sortiment dodávaného příslušenství (tvary hrotů, materiálová úprava).

Jinak pro kutilské pájení stačí i hrot měděný, cín na něm drží ale "ubývá" - musí se občas opilovat, do většiny dražších páječek se ale použít nedá, ty mají speciální tvary.

lui*
hodnocení

0x

Tyhle mikropájky jsou rozumný kompromis mezi cenou a kvalitou pájení. Jen doporučuju nekupovat typy s displejem nebo LED bargrafem, jsou hodně poruchové. Kupte ten nejjednodušší model s potenciometrem a stupnicí "na prkýnku". Je to jednoduché a hlavně bezporuchové.

hodnocení

0x