Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pulzní regulace

Od: johny9* odpovědí: 17 změna:

Je tu někdo schopný vyrobit pulzní regulaci alespoň do 2Kw (nejlépe do 5) při 72 nebo 48V (autobaterie) při co nejmenších rozměrech a ceně řekněme do 3000? má to být použito na elektro motokáru ( 6 autobateríí, 500W 24V dynamo) rád uslyším i názory. ne jen nabídky. Dekuji

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stoffi*
hodnocení

0x

pwm regulátor mám vyrobený pro cirkulárku, motor 1,8kW. Na tom asi nezáleží... Jako řízení jsem použil zapojení s NE555, cena jednotky do 100Kč a na výkonovou část se dají použít výkonové mosfet tranzistory (nezapomenout na ochranné prvky tranzistorů kvůli indukční zátěži). Já mám použity IGBT tranzistory, které jsem sehnal za hubičku. Zkuste se podívat na gme.cz .

stoffi*

např. HGTG30N60A4 s výkonem 463W (75A), cena 180Kč.

 

radarbrdy*
hodnocení

0x

Obávám se, že za tu cenu vám to nikdo nevyrobí, pokud jde o jeden kus. Spočítejte si jen náklady za elektromateriál a pak připočtěte ještě práci a dopravu.

 

takjan*
hodnocení

0x

Vozidlový AKU nemá cenu použít. Není určen pro dlouhodobé vybíjení velkým proudem až do mrtě. Vím z vlastní zkušenosti. Motokára, elmotor ze stíhačky (jinak super) a čtyři cykly vybití/nabití a AKU v háji. 2x ověřeno

Žádný AKU nesnáší vybíjení do mrtě, a je jedno jestli velkým nebo malým proudem, autoakumulátor je na tyto účely nevhodný především pro svojí váhu.

jabraka*

Jediný aku,co se může úplně vybít,je NiCd.Ale je nutné ho ihned nabít.Dnes jsou nové NiMH baterie pro hybridní auta,a ty se dají také úplně vydojit.Ale ta cena?!

JABRAKA

Vybíjení AKU do mrtě nemá vůbec smysl, každý AKU má nějakou minimální hranici napětí, pod kterou je vybíjecí křivka velice strmá, takže se z něj už stejně moc nevytáhne a vybíjení pod tuto hranici jej poškozuje. Není nic jednodušíího než pod tuto hranici nejít a tak z něj získat maximální počet cyklů.

 

stoffi*
hodnocení

0x

Nevím nevím, řešíte tu vybíjení do mrtě, ale tazatel o tom nic nepsal. Uvědomte si prosím, že 6 autobaterií o kapacitě dejme tomu 55Ah dá ve výsledku skoro 4kWh. Takže pokud bude mít motor 2kW, tak by TEORETICKY mohl jezdit asi hodinu a půl. Pokud to má jako občasnej špás a bude jezdit dejme tomu 30minut na jedno dobití, nic extra špatnýho bych na tom neviděl. Takže doporučení z diskuze bych viděl jako

- nevybíjej příliš

- kup si jiný baterie. tečka

doplněno 17.07.11 11:28:

nezi pomlčkami platí NEBO ;):)

Samozřejmě, že to nebude problém, tu diskuzi tu nesmyslně rozpoutal takjan, prostě autobaterka ty proudy vydrží a nesmí se podvybít. Kdysi jsem měl v ruce návod na stavbu plynových akumulátorů na tyto účely, jednoduchá stavba a výborný poměr výkon / hmotnost - nevýhoda častá výměna elektrolytu (slané vody).

 

takjan*
hodnocení

0x

Do mrtě jsem nemyslel do 0 V, ale maximální únosné vybití. A můžete si ověřit, že normální AKU - vozidlový je naprosto nevhodný. Od toho jsou trakční akumulátory. Navíc kapacita je udána pro 20ti hodinové vybíjení a při velkých proudech je třeba desetinová..

stoffi*

Kapacita je udána pro 20ti hodinové vybíjení? To má bejt zase co za definici? Kdyby tazatel nebyl laik, tak se neptá, takže bych prosil alespoň trošku normální odpovědi pro normální lidi co se normálně ptají :)

PS: autobaterie přežije vybíjet až do 10,8V a to mam vyzkoušené na elektrickém vozíku. Jistě, že se kapacita vyšším vybíjecím proudem snižuje, ale při 2kW je to asi 170A, baterií je 6, takže 28A na baterii. A to tak drsný pro funkční baterii zase neni, aby to hodinu a půl nevydrželo. Myslim si, že tahle diskuze je už o ničem.

 

takjan*
hodnocení

0x

Všechny vozidlové AKU udávají kapacitu při vybíjení 20h. Na vozíku je trakční baterie, což je nebe a dudy..

stoffi*

Na vozíku mám autobaterie Varta, protože trakčních baterií bych se nedoplatil, bo cena je nebe a dudy.

Kapacita při době vybíjení je absolutně nezajímavý údaj pro laika. Lepší je uvést příklad, jako jsem to udělal já ;) :)

 

 

buss
hodnocení

0x

A co tak sehnat z akuvozíků? Vybrrat schopné a vyměnit elektrolyt.

stoffi*

myslim si, že pokud má pán 6 autobaterií, tak je využije stůj co stůj navzdory všem radám. Takže je naší povinností mu poradit, jak ty akumulátory alespoň tak rychle nezničit :)

 

hodnocení

0x

To je docela dobrý nesmysl, že kapcita je udávaná při výbíjení 20h, když už tak 10h, Je jasné, že se kapacita pak s snižuje a na netu se dají najít ke konkrétním modelům i tabulky. A jak píše stoffi, tazatel má k dispozici olověné autobaterie a ptal se na něco úplně jiného ;)

stoffi*

Například C20 = 55Ah znamená, že při zatížení jmenovitým proudem po dobu 20 hodin dosahuje akumulátor kapacity 55Ah.

Dalším údajem je Váš C10. Z těchto hodnot se vytváří potom celková charakteristika.

Číhněte na muj web, zhruba uprostřed. Víc o kapacita při vybíjení není co dodat.

techsajt.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]