Nejste přihlášen/a.
Před chvílí mi byla dovezena nová hydraulická štípačka dřeva Woodster LF 100. Zapojení má na 16A 5ti kolík samec. Koupili jsme k tomu redukci ze 4 na 5. Zapojili a motor se otáčel opačně než by měl. Nejsem odborník, ale otec má nějaký systém prej po Baťovi, kde se otočí přívodní zástrčka a tím se změní fáze (pokud to dobře popisuju). U cirkulárky nám to běžně funguje. Ale u této štípačky to točilo pořád špatně. Takže se dívám do manuálu a je tam napsané, že mám v zástrčce na štípačce otočit šroubovákem 2 (z těch 5ti) kolíku. Lehce to tím šroubovákem šlo, prohodilo to fyzicky 2 kolíky. Ale opět to točilo špatně. Zkusili jsme ještě znovu otočit naši "baťovskou" zástrčku a opět nic. Prostě jsme vyzkoušeli všechny 4 kombinace. Otec hned brblal a nadával proč tam je ten 5tikolík, že to nechápe a že prej jestli to není jen proto, aby si mohl uživatel otočit tento směr (ale nám to teda nefungovalo). Samotného by mě to zajímalo, proč se někde použije 5ti kolík, jaký je rozdíl proti 4. Ale důvod použití 5ti kolíku mě zas tak samozřejmě netrápí jako to, že to pořád točí opačně motorem. Mohli byste prosím něco poradit, či mi aspoň vysvětlit nějakou teorii? Děkuji
doplněno 15.07.11 14:44:obrazek
doplněno 15.07.11 14:45:Ten prvni obrazek byla nami zakoupena redukce
tedka prikladam obrazek zastrcky na stipacce, kde ty 2 dolni koliky, jak je kolem nich bily plast, tak jdou jednoduse prohodit o 180 stupnu
doplněno 15.07.11 14:46:Aha, tak obrazek pridam jenom jeden? Achjo
doplněno 15.07.11 15:17:Tak mam rozebranou redukci, divam se na kabely a ten prehazovaci mechanismus na zasuvce ve stipacce, tak prehazuje faze L2, L3. Kdyz je prehodim, tak to musi tocit motorem opacne, nebo nemusi?